3ds Max : 3DS Max`te Mental Ray ve Vue Xstream 10 ile Çim Yapımı (Yardım)
Söylemiş olduğunuz yöntemle gerçekten sizin renderinizdaki gibi bir görüntü elde edebiliyorsanız, bana sadece susmak düşer..
Sizin yönteminizle bu kadar gerçekçi bir render alabileceğimi pek sanmıyorum. Çünkü renderdaki çimler hakkaten vue dakinden bile daha iyi.
Çimen yönteminizi pek anlamasamda emeğinize sağlık...
Hair and Fur yöntemini biliyorum evet ancak çok fazla vakit alıyor ve makineyi çok zorluyor.. Çim olarak tercih etmiyorum onun yerine halı ve benzeri nesnelerde kullanıyorum. Teşekkür ederim.
- Offline
- Erkek
malzemesini vuede yapmak istediğin objeleri seç
export selectet yap obj olarak expor ederken
obj export options bölümünde
preset olarak vue seç
scale=0.01 olarak ayarla
export material
create mat-liblary
seçeneklerini iptal et
ve export et
sonrada
vue10xstream/object/import object
şeklinde import edip malzemesini vueden ayarla
yada vuenin kendi arayüzünü kullanarakta yapabilirsin
kolay gelsin
- Offline
- Erkek
``vue nun yaptığı tam olarak bu. extra birşey yapmıyor``
Bu yorum acaba ne kadar doğru ? Eon Software firmasının bu dev programının neler yapabildiğinden haberiniz olmadan, bu yorumu kullanmanız ilginç geldi bana. O halde boşa çıkarmışlar yahu bu programı, multiscatter tamamdır olay bu yani..pes..Wind diye bir şey duydunmu ? Yada paint ecosystem? 3dsmax içerisinde kullanabildiğini? vue nin wind özelliği sadece sayabilceğimin en büyük ve birinci artısı. Extra bir şey yapmıyor demek biraz acımacızca olur heralde, tabi ben bunu yine bilgi eksikliğine ve Türkiyede herkesin herşeyini bildiğini zannetmesine veriyorum.
http://www.youtube.com/watch?v=C8mLPEsUYiM
Buradan belkide vue nin tanıtımını bile izlemeden yorum yapıyoruzdur diye bir göz atmanızı istedim. Neler yapıyormuş bir görün diye,Hem tanımış olursunuz. Sonuçta bilgi güzeldir , 9 bilgi biliyorum 10.ununcusu yanlıştır diye düşünmeyin size 10 uncu bilgide lazım olur :) Birtakım hırs ve biraz bilgiyle, koskoca firmanın yazılımını acımasızca hepsi bu extra birşey yok demeyelim. Bu arada hatırlatırım Vue profesyoneller içindir extradan bilgilendirmek istedim umarım anlatabilmişimdir :)
- Offline
- Erkek
Çim üzerine çok uğraşırdım bir aralar.Vray`de bir kaç tane plugin sayesinde çok kolay çimler elde etmek mümkün olabiliyor.
İş mental ray`e gelince sıkıntı büyük oluyor.
Mental ray ile yapabileceğiniz bir kaç yöntem söyliyeyim.
-Modellemiş olduğunuz veya hazır bulduğunuz çim modellini scatter programları ile dağıtabilirsiniz.Ben maxin içinde foolige klasöründeki bitkiyi scatter ile dağıtarak elde ediyorum.Xfrog gibi model barındıran dvd`lerdende çim modeli bulabilirsiniz.
-Hair and fur ayarlarını biraz kurcalayınca çok güzel çim etkisi vermekte.
-Scatter işlemi yapan itoo forest pack gibi programlar sayesinde mental ray ile çim yapılabilmekte.
-Vue bu işte çok iyidir.Ama max ile birebir uyumlu çalışmaz.Belirli limitlerden sonra max kaldırmıyor nedense.Vue kendi içinde çok başarılıdır.
Bu arada bütün programlar ayni mantıkla çalışmaktadır.Elinizdeki modeli dağıtır.Mental ray uyumlu her türlü plugin sizin işinizi görecektir.
- Offline
- Erkek
Tuna_;
Eon kendi sitesinde belirtmiş zaten,
Öncelikle elinde orjinal max olacak , sonra orjinal vue.
Daha sonra elinde güçlü ram ve işlemci olan profesyonel makinen olacak tercihen workstation olursa stabil çalışır.
Sonra neler yapabildiğini görmek zor değil. Max içerisinde sorunsuzca kullanıyorum ve limiti yok. Çok büyük film yapımlarında sorunsuzca kullanıldı. Hamde 3dsmax entegreli olarak.
Professional sowtware diye geçiyor, sağlam pc olacak şartı var. Birde tek kare çalışma düşünmemek lazım animasyon projelerine göre de yorum belirtmek te fayda var.
Birde mentalray de sıkıntı oluyor demişsiniz ancak, tam tersi bir durum mevcuttur, çim,ağaç,cam,seramik vs gibi yansıması sonsuz yada fazla olan ya da inanılmaz fazla poligon syısına sahip sahneleri tek kaldırabilen motor mentaraydir , vray cortlar genelde bu ağırlığı taşıyamaz, patlak veren genelde vray oluyor :)
Bu yüzden eon max ile anlaşmalı olarak ilk mentalraye sırtını dayadı. stabil çalışıyor.
Kolay gelsin
- Offline
- Erkek
3ddesigner
Kullandığın sistem nedir?
Şimdi mental rayde sıkıntılı oluyor dememin asıl sebebi,vue ile uyumsuz çalışmasından dolayo değil.Vray render motoruna seçenek daha fazla olduğu için öyle birşey söyledim.Vue kendi içinde çok stabil ve sorunsuz çalışıyor.Tamam sahte yazılım kurbanı olduğumuz doğrudur.Ama maxin bir limiti vardır.Vue`nin kendi içiresinde milyar polygonları geçerken maxin içinde geçebilmemiz mümkünmü?Benim gördüğüm kadarı ile hayır.Milyar polygonluk ne yapacaksın diyebilirsin.Bu sadece bir örnek bunun gibi kısıtlamaları var.Mesela vantilor max içinde düzgün çalıştırılamazken,vue`nin içinde şahane bir şekilde çalışıyor.
İnanılmaz sahneleri, sistem`de ne kadar ram varsa o kadar daha iyi kaldırmakta.
- Offline
- Erkek
Bak googleda Vue-5_Cerro-Verde_Eran- görsellerde bunu arat ilk resme bak dağ ve orman resmi.
o sahnede herşeyiyle topu topu 300 bin poligon var.(max içindeki rakam) Sen onu normal yapmaya kalksan(multiscatter,poligon modelleme vs) kaç milyar olur sen düşün. Adamların yazılımcıları olayı çözmüş güzel bir algoritmaları var.Zaten sen dediğim kurallara uyarsan 5 milyar poligon olsa banamısın demez. mesela bak o örnek sahnede normal edged faces açık olsun ve smoot highlights açık olsun, hiç bişeyi gizlemeden sağa sola yağ gibi bakabiliyosun.Yani bişeyleri box olarak göstermene yada proxy yapmanada gerek yok. Kullanışlı gerçekçi ve hızlı sonuç veriyor, ee sıkı bir mental ray ci olarak mentalray kullanmasıda ayrı bir cezbediyor beni hız olarak ve gerçekçilik olarak ortaya güzel iş çıkarıyor.Vantilator de sorun cıkarttıgına rastlamadım ben
- Offline
- Erkek
Programın gücünü zaten biliyorum.Burada max ile vue tam uyumlu değil.Vue içinde 2dk içinde yaptığım işlemi maxte daha uzun sürelerde yapmaktayım.Bu yüzden vueyi kendi içinde kullanmak çok daha iyi.5milyar olayı örnekti zaten.Amaç o seviyelere çıkmak değil.Limitleri göstermek adına.Mesela uçsuz bucaksız bir araziyi vue içinde çözebilirken.Max xstream ile çözmek çok zor.
- Offline
- Erkek
3d designer extra birşey yapmıyor dediğim şey sadece çoğaltma yöntemi açısındandı. lütfen tuhaf tuhaf şeyler anlayıp da konuyu başka yerlere çekme yine. diğer yapabilirlikler değil zaten arkadaşın sıkıntısı.
vue`yu da kimsenin kötülediği yok.
- Offline
- Erkek
ahmet bey bu sahnelerdeki ve vue`daki çimlerin bu kadar gerçekçi görünmesinin tek sebebi çimlerin öbek öbek olmasından kaynaklanıyor. çünkü gerçekte çimler saç gibi değildir gurup guruptur. onun haricinde hiçbirşey yok. çim öbeklerinin güzel olması yeterli. çim öbeği yapmak çok kolay zaten. bir tane çimen yapın ve rastgele büyüklükler ve bend değerleri vererek dairesel bir şekilde çoğaltın ve daire genişledikçe seyreltin ve bend miktarını arttırın. yani kenarlardakiler daha çok yere yatsın. zaten çim modelinin güzel ya da çirkin olması diye birşey sözkonusu değil birkaç polygonlu uzun bir yüzey zaten. tekstür falan da yok. direk renk.
- Offline
- Erkek