3ds Max : 3DS Max`te Mental Ray ve Vue Xstream 10 ile Çim Yapımı (Yardım)
Merhabalar, Öncelikle forumda "Erkan" abimize ulaşmak istedim ancak foruma giriş yapmama rağmen bir konuya girdiğimde çıkış yapmış olarak gözüküyorum.Mecburende konu açmak zorunda kaldım.Affınıza sağınıyorum. Sıkıntım 3DS Max 2012 64bit kullanıyorum. Dış mekan bina renderimi mental ray ile alıyorum ancak çimen koymam gereken yerleri displacement map ile değil vue ile gerçekçi gözükmesi için döşemek istiyorum. Ecosistem kullandım çimenleride ekledim fakat herşey normal çıkarken çimenler beyaz renkte çıkıyorlar.Normal çimen olarak gözükmüyorlar.
Resim Linki
http://f1303.hizliresim.com/17/b/kxb9c.png
[img]http://f1303.hizliresim.com/17/b/kxb9c.png[/img]
Resimdeki zeminde görünen beyazlıkların tümü vue ile eklediğim çim ancak render aldığımdaki görüntü ise bu... Arkadaki ağaçlar farklı bir plugin ile eklenmiştir.Vue ile değil.Muhtemelen vue ile ağaç eklemek istediğimde yine aynı sonucu alacağıma eminim..
Not: Render kalitesi çok kötü farkındayım. Test renderi olduğu için çok düşük ayarlarda aldım. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
- Offline
- Erkek
vue`nun nazıyla hiç uğraşmayın bana kalırsa. astarı yüzünden pahalıya geliyor.
5-6 çeşit farklı yoğunlukta ve boylarda çim öbeği yapın multiscatter tarzı şeylerle serpiştirin.
- Offline
- Erkek
environment and effects/eposure control/proccess background and envirionments maps
ve
vue10xstream/file/options.../render options/use physcal lightig
seçeneklerinin ikiside işaretli olmalı
yoksa problem çıkar
aslında vue programını sadece arka plan için tevsiye ediyorum
hatta vueyi
tüm vue objelerinin olduğu max dosyası
ve
tüm max objelerinin olduğu max dosyası
olarak sahneni iki parçada renderlemeli
render/processing/render passes
bölümünü kullanarak max sahnelerini birleştirmelisin
vueyi en verimli kullanmanın yolu bu bence
buşekilde yapılmış bir örnek
http://www.tr3d.com/galeri/proje/ifl/
kolay gelsin
- Offline
- Erkek
Sn. KediEti7 mantıklı bir yol aslında denemeden bişey demek doğru olmaz. Ancak vue deki gerçekçiliği şu ana kadar hiçbir plugin ve modifier`larda yakalayamadım. Yorumunuz için ve yöntem için teşekkür ederim. Aslında kısa bir video yada örnek gösterebilirseniz sevinrim.
Değerli Erkan abi sana çok teşekkür ederim.Çok kısa sürede verdiğin cevap ile sorunumu çözdüm. "Proccess background and envirionments maps" kutucuğunu işaretlememle birlikte direk neticeye ulaştım.
Render sonucu çimli hali. Yine kötü kalite kusura bakmayın.
Birde Erkan Abi vue xstream 10 da ecosistem ile seçtiğim plane yada objeye "Populate" ile ve density değeri ile de doğru orantılı olarak çim eklemek istediğimde tamamen seçtiğim plane nesnesine kendi otomatik yerleştiriyor.Mesela density değerini %90 gibi bir değer yaptığımda neredeyse seçtiğim plane tamamen çim ile kaplanıyor ve istediğim sonucu alıyorum. Ancak 3DS max ile bu alttaki hazırlamış olduğum plane nesnesine yada herhangi bir objeye bu yöntemi uygulayamıyorum. Mecburen Brush ile kendim ekliyorum ve istediğim sonucu alamıyorum. Bunu vue deki gibi max içinde nasıl yapabilirim..
Abi tekrardan çok teşekür ederim. Verdiğin örnek resimler çok güzeller hakkaten.İnş birgün öyle bir şehir yada benzeri bir çalışma yapabilirim...Kolay gelsin.
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
Gerçekten çok gerçekçi görünüyor çimler..Elinize sağlık çok başarılı bir çalışma olmuş. Siz söylemeseniz vue yada farklı bir plugin ile yapıldığını düşünecektim.. Bayıldım resmen.
-Diğer ağaç ve bitkiler itoo forrest pack ile mi yoksa farklı bir plugin mi kullandınız?
-Render olarak Mental Ray mi? Vray mi?
-Birde şu çim çalışmanızı tutorial ile paylaşma şansınız varsa süper olur. Vue + sizin çim yönteminizi öğrenmek isterim.
En azından yapmış olduğunuz şu son resimdeki sahnenin sadece çim modellemesini örnek video ile anlatırsanız ben dahil birçok arkadaş peyzaj sorunu ortadan kalkacaktır. Bilgi ve paylaşım için çok teşekkür ederim.
- Offline
- Erkek
http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/dynamic-grass-simulation-in-3ds-max/
http://www.cgrats.com/realistic-grass-using-the-hair-and-fur-modifier.html
- Offline
- Erkek
etraftaki ağaçları da aynı yöntemle serpiştirdim. yüksek polygonlu ağaçlar hepsi. ama proxy olduğu için sahneyi kasmıyor. itoo forest hiç kullanmadım ama o da aynı yöntemi kullanıyor sanırım. ben multiscatter kullandım. bu sahneler vray ama mentalray ile de aynı şekilde kullanılabiliyor. bu multiscatter gibi pluginler zaten vue`daki ekosistem`in aynısı. zorluk çekmezsiniz.
video hazırlayacak vaktim yok ama çim hazırlamak kolay bir iş. belirli bir yoğunlukta rastgele öbek yapıp ortaları dik, kenarlara doğru yere eğilen ve seyrelen birkaç gurup işinizi görecektir. plugin zaten onları random boyutlarda ve yönlerde çoğaltıyor.
yani şunu söyleyebilirim ki vue nun yaptığı tam olarak bu. extra birşey yapmıyor.
- Offline
- Erkek
evet hair and fur de iyi sonuçlar verir ama ufak alanlarda iyi de çimli alan büyüdükçe render çok kasmaya başlıyor. bu yöntemle öyle bir sorun yok. ne kadar büyük olursa olsun tıkır tıkır render ediyor.
- Offline
- Erkek