3ds Max : 3ds max skin 3d vector sorunu
selamlar arkadaşlar,
3ds max programında şöyle bir sıkıntı yaşıyorum. modify sekmesinde "skin" ile bir objeyi bone veya farklı bir obje ile taşıma ve döndürme işlemi yapıyorum. objeyi taşıdığımda veya döndürdüğümde döndürülen objenin 3d vector ü objeyi takip etmiyo, içinde kalmıyor, bu sorunu nasıl çözebilirim. daha açıklayıcı olması için görseller aşağıdadır.
ilk konumu
http://i.hizliresim.com/mLE1Zy.png
döndürme işlemi yaptığımda :
http://i.hizliresim.com/ZdY7qA.png
3d vector aynı yerinde sabit kalıyor, ben obje ile aynı yere hareket ettirmek istiyorum
http://i.hizliresim.com/jnBVbn.png
- Offline
- Erkek
neden linklemiyorsun?
skin objeyi deforme etmek içindir böyle kullanılmaz
illde skinde olacak diyorsan skin de dursun ama pivot gelecekse linklemen gerek
- Offline
- Erkek
geri dönüş için teşekkürüler, malesef bu konularda biraz acemiyim, linklemenin ne olduğunu ve nasıl olduğunu hiç bilmiyorum, skin i kullanmamın sebebi ise youtube da skin videolarına denk gelmiş olmam, amacım objeye kemik ekleme ve bu kemikler yardımıyla unity de kontrolünü gerçekleştirmek. bunun hangi yollar ile yapılacağını çok bilmiyorum, bu konuda kaynak önerirseniz çok minnettar olurum
ekleme: benim asıl yapmak istediğim ve sorun yaşadım konu
http://i.hizliresim.com/0DyYVR.png
fotodaki kısmı kendi etrafında döndürmek istiyorum,
kolu aşağı yukarı oynattığım zaman
http://i.hizliresim.com/kvEq1r.png
en uçtaki kısımı aynı eksende döndürdüğümde saçmalamalar başlıyo, ilk konumda örneğin z ekseni ekrafında döndürmüş ise, kol 90 derece konumuna geldiği zaman aynı döndürme işlemini bu sefer y eksenide yapıyor yani eksen değişiyor, ben eksenin sürekli sabit kalmasını istiyorum ki unity de z eksenine komut verdiğim zaman kol hangi konumda olursa olsun en uç kısım kendi ekseni etrafında dönsün. şuanda kol aşağı yukarı hareket ettiğinde ve ben z ekseninde döndürme işlemi yaptığımda farklı bir yürüngede dönme işlemi gerçekleşiyor
- Offline
- Erkek