3ds Max : 3ds max karakter modelleme - kitap

3ds max karakter modelleme - kitap
cfttfcdursun ÜMİTAvatar

selam arkadaşlar. ben 3ds max karakter modelleme kitabı almak istiyorum.modelleme yaparken mesala "evet dirseğe geldik burda tam bükülme yerini 3 tane daha edge ile döneceğiz ki riglemede bu edgeler bükülsün..."


gibi bana rigleme konusunda sorun çıkartmayacak bilgilerle dolu olan bi kitap arıyorum.yani kitabın içeriği "extrude poligona yükseklik verir. yada bridge seçilen noktaları birleşirir" şeklinde modellemeyi anlatmasın.karakter modellemeyi anlatan bir kitap arıyorum önerileriniz nelerdir acaba?


25524
2013-01-04 18:32:23 Edit:2013-01-04 18:35:35
  • Offline
  • Erkek
Kusura Kalma ama sen
ETezerErgin TEZERAvatar

Kusura Kalma ama sen Kolaya Kaçmak istiyorsun Dursun Kardeş. Ezbere bu işler olmaz. Oturucan denican Dursun kardeş, kaç tane segment nerede kullanabilirsin felan. Otur 15-20 Karakter modelle ardından riglemelerini yap. Olmadı baştan, olmadı tekrar yap. Yap ki, "Çırak" olabilesin...
He, bu mesajı Garip bulmuş olabilirsin ama, Sadece Bir Dosttan gelen Mesaj olarak gör derim sana.


[email protected] Sadece Hak Edenlere ...
2013-01-05 04:47:09
  • Offline
  • Erkek
yok yok Engin hocam
cfttfcdursun ÜMİTAvatar

yok yok Engin hocam.ilgi gösterdiğiniz için teşekkür ederim. bu konuda aslında kolaya kaçtım denilebilir. ama tam manası ile kolaya kaçtım denilemez. verdiğim para boşa gitmesin denilebilir. yani para verip de kitap aldığımda . kitabın içeriğinin editable-poly olmasını istemiyorum. karakterler hakkında da bilgi olsun içinde . eğer böyle bir kitap öneriniz varsa almayı düşünüyorum. dediğiniz gibi 5 tane karekter modelledim. (karekter dediysem de cin alinin şişman hali)2 tanesini rigledim. ama böyle ne kadar ilerliyorum . doğru yoldamı ilerliyorum. yoksa olduğum yerdemi saıyorum. yada içerisinde ufak tefek doğru ilerlemeler olan yanlış gerilemeler çevresinde mi dolanıyorum bilemem. aslında en iyisi bi hocanın yanında bunları öğrenmek ama o imkan da bizde yok(maddi imkan yani :) ) bari dedim kitaplarla bişeyler yapıyım. çünkü ben bu işe gönül verdim. inşaat okuyorum ama benim sevgilim bu... şu an 4. sınıfım fakülteyi bitireceğim inanırmısınız inşaat adına , para verip de kitap almadım. ama bu sefer paraya kıyıp karakter modelleme kitabı alacam. amacım karakter animatörlüğü...

bu işe ilk başladığım da maxi acar acmaz hemen animasyon yapabileceğimi sandım ama anladım ki bunun için (karakter animatörlüğü) ilk önce animasyon bilgisi olması gerekiyormuş. digital ortam-yani max de de animasyon bilgisi için riglemeyi bilmek gerekiyomuş- e riglemeyi bilmek için de modellemeyi bilmek gerekiyormuş. az çok katı modelleme bilgisine sahibim. bi binayı hiç sıkıntısız modelleyebilirim. ama ben bina riglemeyeceğim ki. karakter modelleyeceğim. anladım ki karakter modellemek için de topoloji bilmek gerekiyor e bunun içinde anatomi bilmek gerekiyormuş. bende bari biyerden başlıyım diye . böyle bir kitap arayışına düştüm...biraz uzun yazdım galiba bi nevi içimdekileri dökmek gibi bişey oldu ....
ama ben bina riglemiyeceğim ki.


25524
2013-01-05 19:50:34 Edit:2013-01-05 19:53:40
  • Offline
  • Erkek
Riglemeye uygun arakter modelleme
JackyMehmet GüvenAvatar

Riglemeye uygun arakter modelleme için kitap yerine Eat3D, Digital Tutors ve Gnomon`un videolarını tavsiye ederim. İngilizce bilmiyor olsan bile yapılanı videodan takip edebilirsin. Zaten söylenen şeylerin yarısı Türkçe karşılığı olmayan terimler...

Rigleme ve animasyon içinse 3ds Max`in CAT Tools baya basit bi hale geldi, youtube`de tonlarca tutorial mevcut. İşin en zor kısmı skinning, o da tecrübeyle geliştirilecek birşey.

Bu arada modelleme için sadece 3ds max eğitimlerine takılma. Kullanılan arayüz değişse de mantık aynı mantık bütün programlarda.


www.mehmetgvn.com
2013-01-05 20:13:51 Edit:2013-01-05 20:16:15
  • Offline
  • Erkek
işin espirisiydi tabi "paraya
cfttfcdursun ÜMİTAvatar

işin espirisiydi tabi "paraya kıymak" zaten en fazla 50 tl dir. orda gülücük atmayı unutmuşum.

arkadaşlar bu işi anladığım bi dilden anlatılması çok önemli. ben bi tutorial izlemiştim ingilizce. sadece video daki işi yapabilcek kadar izledim ve öğrendim. ama bi kardeşimiz-abimiz aynı konuyu türkçe anlatmış o kadar çok fark ediyoki . sadece tutorial(video dakini) değil adamın anlattığı detaylar sayesinde video dakinin en az 2 katı daha bilgiye sahip oluyorum ben.

mesala youtube bu noktada benim için çok büyük bir iyilik yaptı.alt yazı desteği sundu örneğin:

http://www.youtube.com/watch?v=_gm_g8do32k&list=LLdKNBxi9z1HqwdMgxcBZzpQ

burdaki amcanın anlattıklarını türkçe altyazılı olarak izledim.çok şey öğrendim.

keşke bu konu ile ilgili bi kitap olsaydı yaa :(


25524
2013-01-05 21:34:21
  • Offline
  • Erkek
Dediğin gibi mutlaka Anatomi
murataksay

Dediğin gibi mutlaka Anatomi ve topology öğrenmen lazım biryerlerden. (güzel bişeyler yapmak istiyorsan)
Topology`yi anlamadan istediğin kadar rigleme yap hepsi bozuk çıkacakdır.

ingilizce yoksa arkadaşların dediği gibi videolardan öğrenmek en iyisi. 1-2 senedir topolgy videoları çıkmaya başladı, önceden yokdu. Anatomi içinde yüzlerce sanat kitabı var türkçe ve ingilizce.

Başarılar..


2013-01-05 21:35:47
  • Offline
topology videolarını nerden bulabilirim
cfttfcdursun ÜMİTAvatar

topology videolarını nerden bulabilirim acaba ?


25524
2013-01-05 21:41:24
  • Offline
  • Erkek
Digital Tutors örnek:
murataksay

Digital Tutors

örnek:
Adding Facial Topology in 3ds Max - Surat topology`sini öğreniyor. Gerçek insan içinde geçerli metodlar var.

Creating Cartoon Characters in Maya. Burda da topology ve anatomi öğretiyor.

Direk kitapda olduğu gibi anlatılmıyor.

Bunların dışında Topogun programı derslerini inceliyerekde topology hakkında baya fikir sahibi olabilirsin. Ayrıca harika bir program..

15 yıldır max kullanıyorum ama karakter animasyonu ayrı bir olay. O yüzden sen araştırmanı yap, gerekiyorsa ingilizce öğren. Doğru yoldasın.. iyi çalışmalar..


2013-01-05 21:58:28 Edit:2013-01-05 22:10:35
  • Offline
Teşekkür ederim. Murat bey.
cfttfcdursun ÜMİTAvatar

Teşekkür ederim. Murat bey. çok sağolun


25524
2013-01-05 22:09:49
  • Offline
  • Erkek
Sevgili Dursun Kardeş,
ETezerErgin TEZERAvatar

Sevgili Dursun Kardeş,
Sana bi kaç tiyo...

1. Topology nin temelini Newtonun Bilmem kaçınıcı kanunu olan "Etki=Tepki" Prensibini baz alarak çözme şansın var. Balıkçı ağını düşün, kafanda canlanacaktır ;)

2. Cat ile bir iskelet sistemi oluştur. Şimdi Bu sistemi baz alarak Karakterini modelle. Dikkat(!): İskelet sistemini baz alarak modelleme çalış diyorum... Sonrasında ne gerekirse onu yaparsın zaten .. ;)

Şimdilik bu 2 madde eğer kafa yorarsan ve çalışırsan Sana 50 TL harcatmayacaktır ;)
Saygılarımla,


[email protected] Sadece Hak Edenlere ...
2013-01-06 01:19:32
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!