3ds Max : 3ds max kamera

Bir yerde bir yazı
fy3dtasarimYunus DAYFUNAvatar

Bir yerde bir yazı görmüştüm kaliteli render ile ilgili bir yüzde ayrımı yapılmıştı şöyle;

Modelling %30
İllumination %30
Textur Editing %20
Post Production %20

Bunları ne ölçüde yapıyorsak işin kaliteside o ölçüde oluyor sanırım.
Hangi kamerayı daha iyi kullanabiliyorsan onu kullan derim.
Vray physical camera da bir çok ayar mevcut
diyafram, perde hızı, iso vs. profosyonel bir kamera gibi hemen hemen bütün ayarlar var.
Bu diyafram, perde hızı (enstantane)`nin vray physical camerada ki karşılığı şöyle;
Diyafram: f number
perde hızı (enstantane): shutter speed
iso zaten orda da iso diye geçiyor.


www.yunusdayfun.com
2013-04-19 16:46:51
  • Offline
  • Erkek
Bir 3D ci olarak,
ETezerErgin TEZERAvatar

Bir 3D ci olarak, Yunus Beyin Alıntı Yaptığı rakamlardan Post Production kısmına Katılmıyorum... Bence PP`a gerek bırakılmamalı, iş 3D de bitirilmeli... Tabii tercih meselesi...


[email protected] Sadece Hak Edenlere ...
2013-04-19 21:55:22
  • Offline
  • Erkek
hüküm istiyorum.
gorunmeyen_issizburak çiçenAvatar

Yunus dayfun ve Ergin tezer verdiğiniz bilgilendirmeler için çok çok sağolun. ancak illa ki birbirinden farkı vardır 3ds max kullanan birisi bana vray phy` yi kullan demişti ancak nedenini anlatmadı. vray phy`de de baya bi ayrıntı var.Dış cephe çalışmamda kullandım ancak render alırken ortam karanlık aldığım render`ı jpeg olarak kaydettiğimde ortamın o karanlığı gidiyor. kolay bi iş değil ancak çözmek niyetindeyim bu işi. sizler hangisini tercih ediyorsunuz.


burakcicenba
2013-04-19 22:07:40
  • Offline
  • Erkek
önceden bende katılmıyordum ama
fy3dtasarimYunus DAYFUNAvatar

önceden bende katılmıyordum ama alex roman bile render sonrasında pp yapıyor ki adamın işlerine hayranım. elbette sadece max ile de pp ye gerek kalmadan çok kaliteli render mümkün bunu yapan çok insan var alex roman dan devam edeyim örneğe bir kütüphane çalışmasının tutoriali vardı google de aratıldığında çıkıyor. ders de aldığı çok reailistik oldukça da güzel ama render sonrası kare üzerinde after ile düzenlemeler yapmaya devam ediyor renderi daha gösterişli yapıyor bana göre iş bu şekilde daha kaliteli oluyor benim fikrim böyle pp ye gerek var mı yok mu tartışılır :)


www.yunusdayfun.com
2013-04-19 22:23:31
  • Offline
  • Erkek
Ufak bir detay: Alex
ETezerErgin TEZERAvatar

Ufak bir detay: Alex Roman, Sanatçıdır ve Sanat yapar. Fotogerçeklik peşinde değildir. He bazıları diyebilir "Adam, Müthiş gerçekçi yapıyor" diye.
Hayır, Adam muhteşem sanat eserleri veriyor, Gerçekçilik olursa Adamın sanatı kalmaz. ;)
Not: Fiziksel Kamera Çoğu yerde daha kullanışlı iken, Geri Kalan Çoğu yerde de Normal Kamera kullanışlıdır. Gel de çık işin içinden şimdi... :))


[email protected] Sadece Hak Edenlere ...
2013-04-19 23:41:02
  • Offline
  • Erkek
Dar alanda geniş açı
m@cker_54Metin KandemirAvatar

Dar alanda geniş açı render alacaksanız, balık gözünden kaçışınız yok :)

Saygılarımla - Metin Kandemir
logo tasarımılogologo tasarımkurumsal imaj ve kurumsal kimlik hizmetleri


Bir şeye çok bakarsan onu görmeye başlarsın... (M@cker Excalibur) logo tasarımı, logo, logo tasarım - http://www.logosepeti.net/
2013-04-20 01:16:01 Edit:2014-07-08 19:07:33
  • Offline
  • Erkek
gerçek hayatta evet dar
fy3dtasarimYunus DAYFUNAvatar

gerçek hayatta evet dar alanda geniş açı için balık gözünden yada geniş açılı lenslerden kaçışımız yok orası gerçek ama konu 3ds max olunca var bende bilmiyordum ama varmış clipping iyi iş görüyormuş gerçekten :)


www.yunusdayfun.com
2013-04-20 09:58:36
  • Offline
  • Erkek
tr3d çok çok yararlı bir site
gorunmeyen_issizburak çiçenAvatar

Bu tartışmalar yapıcı tartışmalar. Arkadaşlar tüm yorumlarınız için yardımlarınız için can-ı gönülden teşekkürler.


burakcicenba
2013-04-20 10:35:19
  • Offline
  • Erkek
http://k1304.hizliresim.com/18/n/m8d4y.jpg  
m@cker_54Metin KandemirAvatar

http://k1304.hizliresim.com/18/n/m8d4y.jpg

 


 

3DS Max 7.0 - 2009 - 2012 versiyonlarında hepsinde denedim, camera cliping yaptım görüntüde yanlardan genişleme olmuyor smiley 6



Saygılarımla - Metin Kandemir
logo tasarımılogologo tasarımkurumsal imaj ve kurumsal kimlik hizmetleri


Bir şeye çok bakarsan onu görmeye başlarsın... (M@cker Excalibur) logo tasarımı, logo, logo tasarım - http://www.logosepeti.net/
2013-04-20 13:30:06 Edit:2014-07-08 19:07:53
  • Offline
  • Erkek
cliping de zaten genişleme
fy3dtasarimYunus DAYFUNAvatar

cliping de zaten genişleme olmaz kamerayı uzak tüm herşeyi görebilcek bir mesafeye çekmen lazım sonra cliping ile kameranın önünden objelere doğru kırpma yapman gerekiyor.
ben duvarın dışına koydum sonra duvarı cliping ile duvarı kırptım yani kamera duvarı görmüyor ama içerideki objeleri görüyor sünme olmadan geniş açı almış gibi oluyor youtubede cliping ile ilgili dersler var bakmanı öneririm


www.yunusdayfun.com
2013-04-20 14:54:51
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!