3ds Max : 3ds max kamera
Bir yerde bir yazı görmüştüm kaliteli render ile ilgili bir yüzde ayrımı yapılmıştı şöyle;
Modelling %30
İllumination %30
Textur Editing %20
Post Production %20
Bunları ne ölçüde yapıyorsak işin kaliteside o ölçüde oluyor sanırım.
Hangi kamerayı daha iyi kullanabiliyorsan onu kullan derim.
Vray physical camera da bir çok ayar mevcut
diyafram, perde hızı, iso vs. profosyonel bir kamera gibi hemen hemen bütün ayarlar var.
Bu diyafram, perde hızı (enstantane)`nin vray physical camerada ki karşılığı şöyle;
Diyafram: f number
perde hızı (enstantane): shutter speed
iso zaten orda da iso diye geçiyor.
- Offline
- Erkek
Bir 3D ci olarak, Yunus Beyin Alıntı Yaptığı rakamlardan Post Production kısmına Katılmıyorum... Bence PP`a gerek bırakılmamalı, iş 3D de bitirilmeli... Tabii tercih meselesi...
- Offline
- Erkek
Yunus dayfun ve Ergin tezer verdiğiniz bilgilendirmeler için çok çok sağolun. ancak illa ki birbirinden farkı vardır 3ds max kullanan birisi bana vray phy` yi kullan demişti ancak nedenini anlatmadı. vray phy`de de baya bi ayrıntı var.Dış cephe çalışmamda kullandım ancak render alırken ortam karanlık aldığım render`ı jpeg olarak kaydettiğimde ortamın o karanlığı gidiyor. kolay bi iş değil ancak çözmek niyetindeyim bu işi. sizler hangisini tercih ediyorsunuz.
- Offline
- Erkek
önceden bende katılmıyordum ama alex roman bile render sonrasında pp yapıyor ki adamın işlerine hayranım. elbette sadece max ile de pp ye gerek kalmadan çok kaliteli render mümkün bunu yapan çok insan var alex roman dan devam edeyim örneğe bir kütüphane çalışmasının tutoriali vardı google de aratıldığında çıkıyor. ders de aldığı çok reailistik oldukça da güzel ama render sonrası kare üzerinde after ile düzenlemeler yapmaya devam ediyor renderi daha gösterişli yapıyor bana göre iş bu şekilde daha kaliteli oluyor benim fikrim böyle pp ye gerek var mı yok mu tartışılır :)
- Offline
- Erkek
Ufak bir detay: Alex Roman, Sanatçıdır ve Sanat yapar. Fotogerçeklik peşinde değildir. He bazıları diyebilir "Adam, Müthiş gerçekçi yapıyor" diye.
Hayır, Adam muhteşem sanat eserleri veriyor, Gerçekçilik olursa Adamın sanatı kalmaz. ;)
Not: Fiziksel Kamera Çoğu yerde daha kullanışlı iken, Geri Kalan Çoğu yerde de Normal Kamera kullanışlıdır. Gel de çık işin içinden şimdi... :))
- Offline
- Erkek
Dar alanda geniş açı render alacaksanız, balık gözünden kaçışınız yok :)
Saygılarımla - Metin Kandemir
logo tasarımı, logo, logo tasarım, kurumsal imaj ve kurumsal kimlik hizmetleri
- Offline
- Erkek
gerçek hayatta evet dar alanda geniş açı için balık gözünden yada geniş açılı lenslerden kaçışımız yok orası gerçek ama konu 3ds max olunca var bende bilmiyordum ama varmış clipping iyi iş görüyormuş gerçekten :)
- Offline
- Erkek
Bu tartışmalar yapıcı tartışmalar. Arkadaşlar tüm yorumlarınız için yardımlarınız için can-ı gönülden teşekkürler.
- Offline
- Erkek
http://k1304.hizliresim.com/18/n/m8d4y.jpg
3DS Max 7.0 - 2009 - 2012 versiyonlarında hepsinde denedim, camera cliping yaptım görüntüde yanlardan genişleme olmuyor
Saygılarımla - Metin Kandemir
logo tasarımı, logo, logo tasarım, kurumsal imaj ve kurumsal kimlik hizmetleri
- Offline
- Erkek
cliping de zaten genişleme olmaz kamerayı uzak tüm herşeyi görebilcek bir mesafeye çekmen lazım sonra cliping ile kameranın önünden objelere doğru kırpma yapman gerekiyor.
ben duvarın dışına koydum sonra duvarı cliping ile duvarı kırptım yani kamera duvarı görmüyor ama içerideki objeleri görüyor sünme olmadan geniş açı almış gibi oluyor youtubede cliping ile ilgili dersler var bakmanı öneririm
- Offline
- Erkek