3ds Max : 3ds Max ile çizgifilm yapımı
Kıymetli dostlar; Benim aklımda bir kaç proje var. Bunlardan birisi çizgi film dünyasında kendi karekterimi canlandırmak. Fakat konunun ön çalışmasını yapmak düşüncelerime şekil vermek anlamında sizden aşağıdaki sorularıma yanıt vermenizi rica ediyorum. Lütfen konu ile yeteri kadar ilgilenmemiş arkadaşlar cevap vermiş olmak için yazmasınlar. Teşekkürler.
1_ 3ds max de bir karakterin animasyonunu yapmak mantıklı bir iş mi ?
2- Karakter animasyonları için, zbrush ve maya gibi programları mı kullanmak daha mantıklı olur?
3- Yapılan ham animasyon için Adobe primier ve Adobe after effact programları işlemek için yeterli olur mu ?
4- 3ds max le çevresel modellemede sıkıntı çekeceğimi düşünmeme rağmen karakter işlerinin zor olduğunu biliyorum. Birinci soruma parelel olarak sıfırdan bir maya, zbrush öğrenmek mi akıllıca yoksa maxin bu alanını ilerletmek mi mantıklıklı?
Çıkmaz bir yola girmektense mantıklı tavsiyelerle ilerlemeyi, bilgiyi bilenden almayı ve Anadolu`nun tükenmiş olan usta çırak ilişkisine saygı duymayı yeğlerim... Selametle :)
- Offline
- Erkek
Sevgili Harun arkadaşım bahsettiğin şeyler çok büyük sabır ve de emek isteyen şeyler karakter tasarımı yani organik modelleme bileceksin ki ben nacizane 10 sene yakındır bu işi yapıyorum organik modelleme konusu korkumdan hiç girmedim :) apayrı bir uzmanlık ve yetenek işi keza bunun yanında karakter animasyonuna hiç girmiyorum bile eğer amacın sadece karakter tasarlayıp buna ufak tefek animasyonlar vermekse hevesini kırmak istemem ama en az 1-2 sene gibi bir süre sadece bu işe yoğunlaşmanı öneririm Bunun dışında yaptığın karakteri bir sahne içinde etkileşimli animasyonlar hazırlamak içinde 1-2 sene tecrübe etmen gerekir. Karakter animasyonu için Maya max e göre daha kuvvetli tooları var diye duydum hiç kullanmadım söyleyenlerin yalancısıyım :) İşin Adobe premier ve after effect kısmı bu dediklerime nazaran daha bir yapılabilir şeyler. Türkiye şartlarında parasal kazanç istiyorsan ister istemez mimari alanda koşmak zorundasın çünkü diğer dallar henüz ülkemiz için çok yeni şeyler Hal böyle olunca bu alanda ilerlemekte hem güç hemde meşakatli oluyor. Ne diyim Allah kolaylık versin...
- Offline
- Erkek
1- 3ds max de bir karakterin animasyonunu yapmak mantıklı bir iş mi ?
---Yapmamak mantıksızlıktır,çünkü 3DS MAx bir modelleme ve animasyon yazılımıdır.
2- Karakter animasyonları için, zbrush ve maya gibi programları mı kullanmak daha mantıklı olur?
---Aksine mantıksız olur.Çünkü bahsettiğin programlar modelleme ve boyama işlemlerinde kullanılabilir.Animasyon işlerinde kullanılabilmelerinin şu anki teknoloji ile imkanı yoktur.Çünkü bu programda yapılan modellemeler çok çok yüksek poligonlar üretirler.
Fakat bu programlarda üretilen modeller tekrar retopoloji işleminden geçirilerek animasyona hazır hale getirilebilir.Burada tekrar 3DS Max türevi programlar devreye girer.
3- Yapılan ham animasyon için Adobe primier ve Adobe after effact programları işlemek için yeterli olur mu ?
---Kullanmayı çok iyi biliyorsan neden yeterli olmasın ki?
4- 3ds max le çevresel modellemede sıkıntı çekeceğimi düşünmeme rağmen karakter işlerinin zor olduğunu biliyorum. Birinci soruma parelel olarak sıfırdan bir maya, zbrush öğrenmek mi akıllıca yoksa maxin bu alanını ilerletmek mi mantıklıklı?
--- Bu sorunun cevabı yoktur.Bitmek tükenmek bilmeyen Max mı Mayamı tartışmalarından artık gına gelmiştir.MAx MAya yada diğer 3D paketleri sadece araçtır.Yetenek onu kullanan kişiye aittir.
Sonra Maxın hangi alanı da ne oluyor.MAxın alanını kısıtlamayın.Çevrenizdekilerin sadece kutu modellemeyi öğrenip mimari çizmeye çalışmaları sizi aldatmasın.MAx ile en canavar modeller yapılır,animasyonunda anası bile satılır...
En son youma gelince,hayatında perspektif bilgisi,uzay algısı olmayan kişilerin,kara kalem çizim yeteneği bile olmayan kişilerin organik modellemelerden kaçıp mimari işleri ortaya dökmeleri ve bunu en çok max yazılımı ile yapmalarından dolayı MAx sadece mimari alanda kullanılıyor sanılıyor.
Maxin Animasyon araçlarının mayadan aşağı kalan bir tarafı yok.
Böyle sananlar HALT ETMİŞLER...
AMa herşey kendi yeteneğiniz o da ayrı...
- Offline
- Erkek
Sevgili harun,
Sorularına tecrübem nispetinde yardımcı olmaya çalışacağım...
1_ 3ds max de bir karakterin animasyonunu yapmak mantıklı bir iş mi ?
Yaklaşık 12 yıldır 3Dsmax proğramını kullanmaktayım... Bu güne kadar 3 adet uzun metraj ( 40 Dakika) Tamamı 3D animasyon filmi ve 20 ye yakın kısa metrajlı animasyon proje tamamladım. tamamını 3Dsmax ile yaptım. Sanırım bu 1. soruna yeterli bir cevap olmuştur.
2- Karakter animasyonları için, zbrush ve maya gibi programları mı kullanmak daha mantıklı olur?
Zbrush çok ileri derece karakter modelleme araçlarına sahip bir yazılım ancak kullandığı polygon sayıları karakter animasyonu için çok yüksek ve maalesef sıkıntı çıkartabilecek boyutlarda... her ne kadar kaplama hileleri ile durum çözülmeye çalışılsada bence karakter animasyonu ile entegrasyonu için daha fazla zaman ihtiyacı var. Gelelim maya ya hiç kullanmadım ancak Ben meslekte geçen bunca yılın ardından maya yazılımında yapılıpta 3Dsmax de yapılamayan hiç bir şey görmedim. proğrama hakimiyet çok önemlidir bu hususta ve kişisel tercihe girer yazılım seçimi. hangi arayüz sıcak geliyor ise onunla başlar ısındıysanız uzamnlaşırsınız. En kısa yoıl en iyi bildiğin yoldur atasözü ile tamamlarsam sözümü ne demek istediğimi açıkca izah etmiş olurum sanırım..
3- Yapılan ham animasyon için Adobe primier ve Adobe after effact programları işlemek için yeterli olur mu ?
Adobe After effects yazılımı animasyonun compoziting aşamasında zenginleştirilmesi ve bir takım efektler ekjlenmesi için kullanırsınız yeterli olur mu demek bile abes ile iştikal eder zaten. premiere ise daha ağırlıklı olarak uzun veya kısa metraj kurgularınızı yapabileceğiniz bir proğramdır. ben yıllardır kullanırım henüz yarı yolda bırakmadı :)
4- 3ds max le çevresel modellemede sıkıntı çekeceğimi düşünmeme rağmen karakter işlerinin zor olduğunu biliyorum. Birinci soruma parelel olarak sıfırdan bir maya, zbrush öğrenmek mi akıllıca yoksa maxin bu alanını ilerletmek mi mantıklıklı?
İleride polygon sayılarının ve karakter animasyonunu öğrenirken ihtiyaç duyacağınız yardımların hesabını yapacak olur isek eğer 3dsmax ile başlayıp buna yoğunlaşmanız ortaya bir yapım çıkartmak adına çok mantıklı olacaktır.
başarılar dilerim
halil ilker SEZEN
- Offline
Halil Bey, ben After Effects ( AE ) yazılımının kullanım amacını ve mantığını, biraz da kendisini tanıyorum. Fakat Premiere programının AE den farkı nedir tam olarak? Premier`de, AE gibi compositing ve effect uygulamaları yapılıyor mu? toksa sahnelerin birleştirilmesi amacıyla mı kullanılıyor? AE programına hakim biri, Premier programına gerek duymadan, compositing işlemlerini yapıp, filmlerini oluşturabiliyor mu? bu konuda bilgilendirirseniz, müteşekkir olurum. İyi çalışmalar.
- Offline
- Erkek
Kıymetli ustalar; verdiğiniz samimi cevaplar için teşekkür eder saygılarımı sunarım.
- Offline
- Erkek
Zbrush ve Mudbox Hariç Türker ve İlker Kardeşe katılıyorum. Aslında bir taraftan doğru söylüyorlar milyon yüzeyli program konusunda. Ama diğer traraftan istenirse sadece "Normal Bump" veya "displace map" üretilebileceği konusunda ısrar etmek istiyorum ;)
- Offline
- Erkek
Ulaş ikisinin arsındaki fark tamda senin söylediğin gibi... Birisi compoziting için kullanılıyor uzun metraj proje hazırlamak ve kurgulamanın sıkıntı oladuğunu usta aftercilerden çok duydum.... Diğeri ise zaten araç seti olarakta planları dizip ufak tefek oynamalar ile projenize şekil vermek ve doblaj ses efektleri gibi şeyleri eklemekte yararlı...
Ergin denedim ben aslında... Çok şans verdim :D ama bu seferde render sürelerine yansıyor durum.... bence şimdilik çıkmaz sokak...
- Offline