3ds Max : 3ds max bombeli kabarık cam yapımı
Kesit olarak kullandığın rectangle / editable spline da steps sayısı çok fazla.
Steps sayısını (interpolatin / steps) 5 e düşür. Optimize işaretini kaldır.
Böylelikle yuvarlak köşelerdeki fazla yüzeyden kurtulacaksın ve ayrıca uzun kenarlarında 6 eşit parçaya bölünecek.
EDIT POLY / Edit polygons / Cut aracını kullanarak karşılıklı noktaları birleştirerek bombe yapmak istediğin yüzeyi "polygonlara" ayır.
Sonrasında kısa bir hesaplama yapman gerekiyor.
Diyelim ki bombe 12 birim yükselirken, 16 birim içeriye doğru daralacak.
O zaman : EDIT POLY / Edit Polygons / Bevel (4 Defa) : Bevel Amount : 3, Outline : 4
Tüm bunlar bittikten sonra bombenin başladığı kenara
EDIT POLY / Edit Polygons / Chamfer ya / ya da
EDIT POLY / Edit Segments / Connect ile gerekli köşe / kenar vurgusunu verip nesnene turbosmooth uygulayabilirsin.
- Offline
- Erkek
Aşağıdaki scripti kopyala ve MAXScript Listener da pembe renkli alanın yazılarını temizledikten sonra buraya yapıştır. Yazıların hepsini tekrar seç ve klavyenin en sağdaki ENTER tuşuna bas. İstediğin obje oluşucaktır tabi biraz düzeltmeler gerekerbilir onlarıda kendin halledersin.
İyi çalışmalar.....................
------------- BombeliParça --------------------
ChamferBox Length_Segments:1 Width_Segments:1 Height_Segments:1 Fillet_Segments:18 length:47.4704 width:72.5154 height:28.3874 Fillet:14.7462 smooth:1 mapcoords:1 pos:[0,0,0] isSelected:on
max modify mode
modPanel.addModToSelection (Edit_Poly ()) ui:on
subobjectLevel = 2
subobjectLevel = 1
actionMan.executeAction 0 "40021"
max select all
$.modifiers[#Edit_Poly].SetSelection #Vertex #{1..2744}
macros.run "Editable Polygon Object" "EPoly_Weld"
max tool region toggle
subobjectLevel = 4
$.modifiers[#Edit_Poly].SetSelection #Face #{}
$.modifiers[#Edit_Poly].Select #Face #{2..19, 59..95, 135..171, 211..247, 287..323, 363..399, 439..475, 515..551, 591..627, 667..703, 743..779, 819..855, 895..931, 971..1007, 1047..1083, 1123..1159, 1199..1235, 1275..1311, 1351..1387, 1427..1463, 1503..1539, 1579..1615, 1655..1691, 1731..1767, 1807..1843, 1883..1919, 1959..1995, 2035..2071, 2111..2147, 2187..2223, 2263..2299, 2339..2375, 2415..2451, 2491..2527, 2567..2603, 2643..2679, 2719..2737}
actionMan.executeAction 0 "40020" -- Edit: Delete Objects
max delete
$.modifiers[#Edit_Poly].ButtonOp #DeleteFace
macros.run "Modifier Stack" "SubObject_3"
$.modifiers[#Edit_Poly].SetSelection #Edge #{}
$.modifiers[#Edit_Poly].Select #Edge #{4..5, 83..84, 162..163, 241..242, 320..321, 399..400, 478..479, 557..558, 636..637, 715..716, 794..795, 873..874, 952..953, 1031..1032, 1110..1111, 1189..1190, 1268..1269, 1347..1348, 1426..1427, 1505..1506, 1584..1585, 1663..1664, 1742..1743, 1821..1822, 1900..1901, 1979..1980, 2058..2059, 2137..2138, 2216..2217, 2295..2296, 2374..2375, 2453..2454, 2532..2533, 2611..2612, 2690..2691, 2769..2770, 2812..2813}
macros.run "Editable Polygon Object" "EPoly_Cap"
subobjectLevel = 4
$.modifiers[#Edit_Poly].SetSelection #Face #{}
$.modifiers[#Edit_Poly].Select #Face #{1407}
macros.run "Editable Polygon Object" "EPoly_Inset"
$.modifiers[#Edit_Poly].SetOperation #Inset
$.modifiers[#Edit_Poly].insetAmount = 0.963367
$.modifiers[#Edit_Poly].Commit ()
$.modifiers[#Edit_Poly].SetOperation #Inset
$.modifiers[#Edit_Poly].insetAmount = 2.03377
$.modifiers[#Edit_Poly].Commit ()
macros.run "Editable Polygon Object" "EPoly_Collapse"
macros.run "Modifier Stack" "SubObject_1"
$.modifiers[#Edit_Poly].SetSelection #Vertex #{}
$.modifiers[#Edit_Poly].Select #Vertex #{3..4, 6..43, 46..83, 86..123, 126..163, 166..203, 206..243, 246..283, 286..323, 326..363, 366..403, 406..443, 446..483, 486..523, 526..563, 566..603, 606..643, 646..683, 686..723, 726..763, 766..803, 806..843, 846..883, 886..923, 926..963, 966..1003, 1006..1043, 1046..1083, 1086..1123, 1126..1163, 1166..1203, 1206..1243, 1246..1283, 1286..1323, 1326..1363, 1366..1403, 1405..1406}
actionMan.executeAction 0 "50001" -- Tools: Select and Move
----------------------- BombeliParça ------------------------
- Offline
- Erkek
arkadaşlar saolun teşekkür ederim :) anca yazma fırsatım oldu
- Offline
- Erkek