3ds Max : 3ds max 2011 vray beyaz tül gri cikiyor
3ds max 2011 vray kulaniyorum beyazlarim genlde gri cikiyor icmekanlarda ve ozelikle suanda bir tül ile ilgili sorun yasiyorum opakligini verdiym tull beyaz olmasi grekriken gri cikiyor hocalrdan bir yardim bekliyorum...
- Offline
VRay konusunda usta değilim ama bu gibi problemlerde bildiğim kadarıyla materyel diffuse kanalının lvl değerini arttırırım, standart materyalde self illumination değerini biraz arttırırım. Tabi bu benim tecihim ve şunuda göz ardı etmemek lazım ortam aydınlatması beyaz zemin üzerine diğer renklerden daha fazla nufuz eder o nedenle objenin mat görüntüsü beyaz malzemenin ışığa verdiği tepki nedeniğle istenen görüntüyü vermeyebilir bu bence normaldir. Tabi burda tül perdenin tam beyaz olmasını istemek normal ama perdelerinize baktığınızda üzerine yoğun bir ışık düşmüyorsa tam beyaz rengi göremezsiniz. Bunlar benim şahsi fikirlerim yoruma eleştiriye açık.
İyi çalışmalar...
- Offline
- Erkek
tammen haksliniz ma bendeki gri ton obje yansimasindan kaynaklanmis gibi deyil yani cok kotu gosteriyor şimdi sizn soylediyniz yontemid eniyeceyim cok teşekürler.
- Offline
arkadan yogun bir işik veiyorum perdeye ama opaklik işıgi acayip şekidle emiyor ve grylik ortaya cikiyor
- Offline
Işığı arkadan verirsen perdenin griğ görünmesi normal olur çünkü arkadan verdiğin ışık senin render aldığın yüzeye gelenekadar belli bir enerji kaybeder renk matlaşır. Cameranın bulunduğu yönden herhangi bir ışık gelmiyorsa bu yüzey gölgede kalmış olur. Bu durumu önlemek için fotoğrafçılardaki flaşh patlaması etkisini yaratan Exposure ayarları vardır her render motoru için farklı şekilde ayarlar yapılır. MentalRay için mrPhisicalExposure var VRay için de aynı şekilde. MentalRay için üst menüde Render/Exposure seçeneği ile çıkan pencereden exposure kontrols içindeki mrPhisicalExposure seçersen ilgili ayarları yapabilirsin.
- Offline
- Erkek
tamam deniyim teşekürler
- Offline
gamma/lut ayarlarından olması muhtemel arkadasım
- Offline
- Erkek