3ds Max : 3d studio max`de render element pencereleri nasıl tekrar açılır ?
arkadaşlar 3d studio max`de
mental ray render veya scanline render alırken render elementleri aktif ediyoruz ve ekrana da render olduktan sonra onların pencereleri çıkıyor birliyorsunuz.
Mesela shadow, ambient occlusion vs...
İşte ben bu pencereleri kapattığımda tekrar nereden bu pencerelere erişebilirim bilmiyorum ?
ya ben aslında bu sorunu yıllardır yaşıyorum ve nedense sormak birisine aklıma gelmedi bugün sizler aracılığıyla inşallah bu sorunun çözümünü öğreneceğimi ümid ediyorum.
bir ikinci sorum da
.exr dosyası olarak kayıt ettiğim dosyayı photoshopta tek katman görüyorum ve render element`ler görünmüyor.
Bu dosyayı adam gibi photoshopta görebilmek için hangi yolu takip etmeliyim ne yapmalıyım ?
- Offline
- Erkek
nasıl yani kimse bilmiyor mu? bu soruların cevabını ?
- Offline
- Erkek
http://www.youtube.com/watch?v=30Sf22jgJbQ bu çözüm olabilir mi acaba?
- Offline
- Erkek
Photoshop`a proExr plugini gerekiyor görebilmen için.
Maxda`da renderlara tekrar erişmek mümkün değil diye biliyorum. Vray kullanıyorsan Frame Buffer açınca görebiliyorsun istediğin gibi.. ( show last VFB tuşuna basarak )
- Offline
evet bu plugini bende gördüm ama bu plugin paralı , başka yolunu bilenler var mı acaba ? bir .exr dosyası alacam sadece başka bir şey yapmayacağım bunun için plugin mi satın almam gerekiyor ? o zaman diğer uzantılar ayaklanmaz mı ?
- Offline
- Erkek
tif olarak ayarlıyıp ayrı ayrı render alıyorum. EXR çok daha rahat oluyor ama parayla photoshop için. afterda aynı plugini alıp entegre etti :(
- Offline
madem .exr`in başka çözümü yok ve paralı
peki
render elementleri
.tiff olark mı ?
.png olarak mı ?
almak daha iyi ?
ya da başka önerebileceğiniz bir format ?
- Offline
- Erkek
Elementler gerçek renderın belli parçaları olduğu için hedeflediğin format ile aynı olması gerekir. O yüzden render elementler ayrı bir format düşünmeye gerek yok bence, özel bir durum yoksa.
Mesela Zdepth siyah beyaz olduğu için bazileri daha düşük kaydetmeyi tercih ediyorlar. Tam tersine siyah ve beyaz geçişlerde daha çok bilgiye ihtiyaç oluyor.( banding dedikleri olay olmaması için ) Normal renderi (beauty pass) 8-bit kaydetsem bile, zdepth`i 16-bit Tif olarak kaydediyorum..
Veya Çok basitce kullancağın bir gölge element`ini fazla yer kaplamması için jpeg kaydedebilirsin.
İyi çalışmalar..
- Offline