3ds Max : 3d max yörünge yardım
Arkadaşlar iyi akşamlar. Ders projemde ay ve güneş tutulmalarını animasyon olarak hazırlamam gerekiyor. Ancak dünya ve ayın hareketleri sırasında şu şekilde bir sorun meydana geliyor:
http://www.youtube.com/watch?v=8tK2opkXGKA&feature=youtu.be
Dünya yarım turluk hareketinden sonra tam ters yönde hareketine devam ediyor. Aynı şekilde ayda öyle. Dünyayı yörünge üzerine Animation/Constraints/Path Constrait seçenekleri ile oturtarak her çeyrek turda animasyona key ekledim ancak bir türlü düzgün hareketini sağlayamadım anlayan arkadaşlar yardımcı olurlarsa çok sevinirim şimdiden teşekkürler.
- Offline
Key leri neden ekledin anlamadım.
- Offline
- Erkek
Hocam ozaman da dünya yörüngede durmaksızın dönüyor bir de Dünyanın kendi etrafında dönmesi için de key ekliyorum o keyi ekleyince yine bozuyor
- Offline
max açılsın bakayım bir hallolur
Dünya zaten yörüngede durmadan döner sen ne kadar gitmesini düşünüyorsun.
- Offline
- Erkek
Bence bir helperı (orn.point) yorungeye constrain et. daha sonra dunyayı bu helpera align ile hizala. daha sonra dunyayı helpera linkle. boylece dunya ile ayrıca oynama şansın olur.
- Offline
- Erkek
mail adresini gonder sana sahneyi atarım.
- Offline
- Erkek
m.Yildiz hocam özelden gönderdim emailimi. Sahinbey hocam en fazla 1 tur döndükten sonra durmasını istiyorum daha sonra kamera açısını değiştirip tutulmaları gösterme düşüncesindeyim
- Offline
M.Yıldız sahneyi gönderecek.Olurda netten koparsa
Yardım ederim.
- Offline
- Erkek
Teşekkürler hocam kendisi gönderdi :)
- Offline