3ds Max : 3d max 2012 de reactor yokmu
arkadaşlar 3d max 2012 de reactor nerde bulamadım
- Offline
- Erkek
maalesef kaldırıldı. belki işini biraz görebilir, massfx var onu kullan. ama sadece katı cisimler ve physics
- Offline
- Erkek
bundan sonraki sürümlerde olmuycakmı? peki animasyon yapanlar ne yapcak?
- Offline
- Erkek
Reactoru unutun artık :) Massfx i geliştieceklermiş sanırım bir yama yayınlandıda bu konuda.Ama massfx reactorun yaptığı şeyler yanında çok basit kalıyor şimdilik.physX plug-nin taklidi gibi duruyor.
- Offline
- Erkek
taklidi değil, ta kendisi , adı değişti sadece. yapacağınız işleri tam bilmiyorum ama, N vidianın sitesine bir bakın derim. orada Apex plugin ve programları var vu iş için. ben indirmiştim. Apex physics lab çok harika birşey, texture attığın duvarı texture biçiminde dilimlere ayırıp parçalama işini yaptı. bir inceleyin. ama önce üyelik isteyecek ve bu biraz sıkıntılıydı hatırladığım kadarıyla. Massfx eğer geliştirilirse, Reactörü sollar endişe etmeyin. Üzerinde çalışıyorlar hala
- Offline
- Erkek
texture biçiminde parçalaramı ayırdı cidden iyiymiş incelemek lazım...
- Offline
- Erkek
yani düz bir box objesini texture ile tuğlalara böldü. ayrıca cloth için de harika uygulamalar var. Ben Cinema 4d ye geçtiğim için çalışmayı bıraktım ama mutlaka incelenmeli
- Offline
- Erkek
yani şimdi ben parçalama bölme işlemleri için rayfire kullanıyodum reactor`un motorunu kullanarak.ondada parçaladığın objelere uygun texture atamak çok sıkıntılı bi iş.ama elinde olan texture`ye göre parçalama yapmak... yani bakmak lazım cidden ilgimi çekti...
- Offline
- Erkek
İngilizce basılı kaynak istersen eğer, sanırım yollayabilirim.
- Offline
- Erkek
bu massfx olayı tam anlamıyla bir çöplük. rezil bir mantığı var ve bütün animasyon firmaları biraraya gelse adam edemez boşuna beklemeyin derim. günün birinde gelen tepkiler yüzünden reactor`u tekrar koymalarını ummaktan başka çare yok. sözün özü 3dsmax artık dinamik simulasyonları yapamıyor.
cloth yapıyormuş güya. bakayım dedim nasıl süper hızlı yapıyormuş diye dakka bir gol bir; apex cloth`u inceliycem vereyim dedim objeye apex cloth... error verdi. skin modifier uygulanmamışsa apex cloth verilemezmiş... ee ben bayrak yapmak istiyorum ya da tramplen... ya da rüzgarda uçuşan başörtü... ille de etek yapmak zorunda mıyım.. üstelik kumaşın objeden etkilenmiyor. iskeletin kemiklerine uygun büyüklükte küreler koyuyosun ondan etkileniyor. koskoca bir çöplük yani. masa örtüsü yapamayan bir cloth ne işe yarar ki.
reactor`un yerini hiçbirşey tutamaz boşuna aramayın. cloth, dynamics, softbody, rope, water, wind... hepsi birbiriyle ilişki içindeydi. en önemli şey bu. birbirleriyle ilişkilendirilebilmeleri.
en basitinden bir sahne hayal edelim: tavana iple bağlı bir top var yerde de üst üste dizili kutular. pencere açık rüzgar esiyor içeri ve pencere rüzgarın etkisiyle açılıp kapanıyor aynı zamanda perde de hem rüzgardan hem pencerenin hareketinden etkileniyor aynı zamanda tavanda asılı olan top da rüzgar yüzünden sallanıyor ve perdeye değdikçe hem perde topun hareketini etkiliyor hem de top perdeyi. top sallanırken yerdeki kutulara çarpıp deviriyor...
bunu reactor ile yapmak çocuk oyuncağı idi. sadece sahneyi hazırlayıp simule buttonuna basıyorduk mükemmelen oluyordu.
nvidia physics reactöre yetişebilmesi için daha 100 yıl ekmek yemeli
- Offline