3ds Max : 300 delik nasıl açılır

BETHREZEN

BETHREZEN arkadaşa katılıyorum hem pratik olur hem kasmaz


http://www.turbosquid.com/Search/Artists/omerson
2014-04-13 16:43:26
  • Offline
  • Erkek
Aslında drum tam aksi.
ArkondeRAlper SözenAvatar

Aslında drum tam aksi. Instance array yapmak render esnasında daha az ram gerektirir. Çalışma ekranında ise bir fark yaratmaz. Viewport performansında toplam poligon sayısına bakmak gerekir. İki şekilde de aşağı yukarı yaklaşık poligon sayısında bir obje çıkartırsınız. Belki Viewport açısından birinin diperine göre ufak bir avantajı olabilir, ama render bakımından instance kopyalama daha az RAM gerektiriyor. Şu anda makinam render yapıyor fakat tamamlandıktan sonra iki yöntemle de yapıp kıyaslayacağım. Hem render sürelerini hem de viewport FPS lerini. Belki sonuç beni de şaşırtır :)


Gerçeği nasıl tanımlarsın?
2014-04-13 16:51:29
  • Offline
  • Erkek
Photoshop ta gerekli kaplamayı
enterasanKerim YıldırımAvatar

Photoshop ta gerekli kaplamayı alpha kanallı hazırlayıp düz plane atarsanız çok daha hızlı ve kastırmaz bir çözüm olur. zaten yazıdan anladığım kadarıyla bir derinlik istemiyorsunuz plakada, eğer yüzey metal yada benzeri bir şeyse materiali o şekilde kullanır sonra 300 delikli kaplamayı (300 Sparta`lı gibi oldu) opacity kanalına siyah beyaz uygulayınca istenilen elde edilir.Kolay gelsin.


www.grafikerim.info
2014-04-13 18:30:26
  • Offline
  • Erkek
900 delik proboolean ile
KediEti7ümit ülkerAvatar

900 delik
 proboolean ile

900 delik proboolean ile birbirine attach edilmiş 900 cylinder işlem 40 saniye sürdü.

2014-04-13 20:32:51
  • Offline
  • Erkek
(300 Sparta`lı gibi oldu)
halkaFurkan YILMAZ

(300 Sparta`lı gibi oldu)smiley 2

 

 

Ben probolean  kullanırdım, en az uğraştıranı o sanırım :)

 

 

Alper hocam mutlaka deneyin poly objesi sahnede çok olunca baya kastırıyor, bunu özellikle poly de görüyorum, kutu küre vs pek fark etmiyor. İstance konusunda haklısınız baya donanım tasarufu sağlıyor.

 

 

Baya yöntemde varmış delik açmak için farkına varmış oldumsmiley 2


www.furkanyz.com
2014-04-13 21:48:34 Edit:2014-04-13 21:49:04
  • Offline
  • Erkek
Deliğin şekli net belirtilmemiş
arkinyildizarkın yıldızAvatar

Deliğin şekli net belirtilmemiş açılmak istenen delik şekline göre farklı yöntemler kullanmak gerekebilir.Basit delikler için boolean ile uğraşmaktan ise aşağıda belirtiğim gibi yapmayı daha pratik ve temiz buluyorum.Örneğin 300 delik için Lenght segs=16, width segs=21 olan bir plane oluşturalım daha sonra poly'e çevirelim.Aşağıdaki resimde görüldüğü gibi iç noktaların hepsini seçelim ve chamfer uygulayalım.Chamfer özelliklerini istediğimiz delik boyutlarına göre ayarlayabiliriz.Dediğim gibi delik şekli yuvarlağa yakın isteniyorsa seçili noktalara bir kez daha chamfer uygulamak gerekir.


2014-04-13 22:11:14
  • Offline
  • Erkek
ne delikmiş arkadaş..!
emrah_redEmrah.redAvatar

ne delikmiş arkadaş..!


“I always like walking in the rain, so no one can see me crying.”Charles Chaplin
2014-04-13 22:15:34
  • Offline
  • Erkek
Forumda delik konusunun çok
halkaFurkan YILMAZ

Forumda delik konusunun çok ilgi gördüğünü anladık :))


www.furkanyz.com
2014-04-14 01:24:31
  • Offline
  • Erkek
teşekkür ederim
çizgici

Aktardığınız bilgiler için tek tek teşekkür ederim. Bütün önerileri deneyeceğim.

Delikler kare idi.
Sizlerden cevap gelene kadar ne yapabilirim diye denemek maksadıyla bilgim dahilindeki komutlarla;
sac kalınlığında bir kutu çizdim.
Tek tek slice plane komutu ile birer cm e böldüm.
Poly ile delik yüzeyleri seçip
Ektrude ile sac kalınlığı kadar olması gereken delik yerlerini içeri ittim.
Sonra tekrar poly ile seçerek geri ittiğim yüzeyleri önlü arkalı sildim.
Delikler oluştu.

Tekrar teşekkürler.


2014-04-14 06:29:18
  • Offline
delik açmayı 30 kişiye
melkor_Erkan YILDIRIMAvatar

delik açmayı 30 kişiye sorsan 30 kişinin farklı yöntemi varmış demek ki burdan bunu anlıyoruz. :)


MODO, rhino
2014-04-14 15:01:31 Edit:2014-04-14 15:02:17
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!