3ds Max : 2 Ayrı Objeyi Görüntü Olarak Ayrılmamasını Sağlamak? (Çözüldü)

2 Ayrı Objeyi Görüntü Olarak Ayrılmamasını Sağlamak? (Çözüldü)

EDIT : 7. yorumda nasıl hallettiğimi anlattım. Yardımcı olmak isteyen herkese teşekkürederim.


3DS Max`te çok yeniyim. Bir kaç şey yaptım fakat bazen bu gibi basit olduğunu düşündüğüm bazı yerlerde takılıp kalıyorum. Direkt soruya geçeyim resim ile soracağım.

http://i.hizliresim.com/z4NlzO.png

2 silindiri oluşturdum. Resimdeki gibi hale getirdiğimde birbirinden kopmasını istemiyorum, görüntü olarak bütünlüğü sağlamasını istiyorum fakat bu 2 objenin hazırlayacağım animasyonlar için yazılım olarak birbirinden ayrı olması gerekli.
Bir insan kolu veya insana giydirilmiş ceketin kol kısmı olarakta düşünebilirsiniz silindirleri.
Bunu yapabileceğim aracın, tekniğin adını bulamadığımdan, tutoriallerde ne olarak geçtiğini bilmediğimden konu açtım. Onu söyleseniz de olur :)


Üst düzey çaylak
2016-07-21 16:14:36 Edit:2016-07-21 19:37:01
  • Offline
  • Erkek
Bir birbirinden neden ayrı
AKKURTKadir AkkurtAvatar

Bir birbirinden neden ayrı olması gerekiyor anlayamadım... Alt kısım sabit duracaksa. İki silindir hazırlanıp alttaki sabit kalır üsteki içinde "Morpher modifier" ile hareket verilebilir.


2016-07-21 17:14:21 Edit:2016-07-21 17:19:39
  • Offline
  • Erkek
Bu silindirleri insana giydirilmiş

Bu silindirleri insana giydirilmiş bir ceketin kol kısmı olarak düşündüğümüzde ortadaki ayrık yer dirsek kısmı oluyor. Ben bu modeli sabit durması için değil animasyon için hazırladığımdan omuz, pazu, orta kol, ön kol, bilek gibi kısımları ayrıca kontrol edebilmem lazım. Fakat görüntü olarak bu kısımların birbirinden kopuk görünmemesi gerekiyor.
Biped üzerindede bakacak olursak;

http://i.hizliresim.com/goQoV2.png
Yürüme animasyonuna soktuğum anda kısımlar parçalanıyor. Ben ise animasyonlarda parça parça görünmemesini istiyorum.


Üst düzey çaylak
2016-07-21 17:49:51
  • Offline
  • Erkek
Ceketi modellemişsiniz sanırım. Ben
AKKURTKadir AkkurtAvatar

Ceketi modellemişsiniz sanırım. Ben öyle anladım.Kol kısmı iki parça. Bunların hepsini attach ile tek parça yapıp denermisiniz.


2016-07-21 17:58:46
  • Offline
  • Erkek
ilginç
aalper286Alper SEVİNÇAvatar

sanki iki silindir ile olmayacakmış gibi geliyor bana. bende merak ettim. tek silindir ile yapsan ne gibi sorun olur? başka yöntem ile çözülebilir belki


2016-07-21 18:40:57
  • Offline
  • Erkek
Attach ile birbirine bağladım

Attach ile birbirine bağladım evet ama bahsettiğim parçalı görüntü hala var. Yani insanımızın kolunu büktüğümde ceketin kol kısımları arasında hala parçalanmalar oluyor. Daha çok grafiksel bir düzenleme gerekli olduğunu düşünüyorum.


Üst düzey çaylak
2016-07-21 18:49:08
  • Offline
  • Erkek
Dediğiniz gibi tek silindir

Dediğiniz gibi tek silindir ile olması gerekiyormuş. Bilgi eksikliği olduğundan iki silindir ile bir örnek vereyim dedim. Şuanda durumu hallettim.
Biped üzerine "tek parça" bir objeyi yerleştirip ilgili kemik kısımlarını "Motion" kısmından "Coppy Posture" diyip "Paste Posture Opposite" dedim. Ondan sonra objeyi seçip Edit bölümünden Modifier List`ten Skini seçtikten sonra "Skin" yazısına sağ tıklayıp "Collapse To" dedim. Yine modifier listten skini seçip bu sefer aşşağıdaki "Add" yazısına tıklayıp ilgili kemikleri ekledim.
Bu kadarlık bir işlem.

Şu tutorial videosunu buldum daha sonra. İhtiyacı olanların daha iyi anlaması için;
https://www.youtube.com/watch?v=nX-PJzA2h2M&feature=youtu.be

Yardım etmek isteyen herkese çok teşekkürederim :)


Üst düzey çaylak
2016-07-21 19:28:24
  • Offline
  • Erkek
Yaptığınız animasyonu atarmısınız merak
AKKURTKadir AkkurtAvatar

Yaptığınız animasyonu atarmısınız merak ettim.


2016-07-21 21:57:46
  • Offline
  • Erkek
Şuanda animasyonları hazırlamaya başlamadım.

Şuanda animasyonları hazırlamaya başlamadım. Bir kaç karakter oluşturdum sadece. Bilmem gereken bazı şeyler daha var onları öğrendikten sonra basit bir ok atma animasyonu hazırlıcam. Hazır olduğunda koyarım buraya.


Üst düzey çaylak
2016-07-22 18:16:39
  • Offline
  • Erkek
silindri tek parçada 3
normhasan

silindri tek parçada 3

silindri tek parçada 3 bonese bağlayın .silindir noktalarını segmentlerini arttırın .sonra skin ile bağlayın bones in birisi tam eklem yerine denk geleek diğer uzun lar aşağı ve üste gelecek ve bağlama yaparken vertex leri yarı yarıya gösterip tanımlatacaksınız .ozaman bazı hatalar çıkabilir bu uğraştırıcı olacaktır ama bu tekbikle istedğiniz gibi kesilmeden olabilir.çok ince bir ayrıntısı noktaları tam denk böle bilmesi .bunu tam yapabilriseniz uğraşıp

2016-07-27 14:16:29
  • Offline

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!