3ds Max : 10 Blok Mimari-(Model+Render)

.
soneday7Soner ÇakırAvatar

Ofisiniz hayırlı olsun, laptopun sistemi daha iyi gözüküyor. Ama laptopta çalışacaksanız soğukmasını ve ısı durumunu kontrol etmeniz gerekir.


https://www.facebook.com/3detasarim - 3dsmaxtr.blogspot.com www.lycinteraktif.com
2012-06-21 13:24:20
  • Offline
  • Erkek
Teşekkür ederim, Soner Bey.
snclkS.Ç.Avatar

Teşekkür ederim, Soner Bey.
Geçmişte çalıştığım ve bilgisayarın zorlandığı birkaç projeyi inceledim. Hepsinin boyutu oldukça büyük. Xrefi biraz araştırdım mantık olarak ram yetersizliği için çok iyi bir yöntem gibi duruyor. Sanırım Sn. vinonna`nın da dediği gibi en mantıklı çözüm xref ile çalışmak.

Tekrar çok teşekkürler.


2012-06-21 14:14:01
  • Offline
  • Erkek
Ben olsam laptopta çalışırım
asgardyavuz özdemirAvatar

Ben olsam laptopta çalışırım hatta laptobu sadece kasa niyetine kullanırım bu durumda bi ekran bağlar mouse klavye al sana senin makineden daha iyi bir makine :)


2012-06-21 16:31:56
  • Offline
  • Erkek
8 gb ramle 5
altıneldiventaşkın altınelAvatar

8 gb ramle 5 dakkalık animasyon yaptım az önce montajı bitti


http://www.taskinaltinelmimaritasarim.com/
2012-06-21 16:38:13
  • Offline
  • Erkek
1- xref/ 2- instance
cakrfxburak harmancı

1- xref/ 2- instance / 3- proxy / 4- autocad çizimini sadece referans al, max de üzerinden modelle / 5- modeli temiz çıkar ( mesela grup yapıp, sonra open iken içidekileri sildiğinde, grubun dummy si kalmasın..vb. / 6- master dosyan mümkün olduğunca ayrıntısız olsun. blokları ve geneli xref olarak aldığın dosyada koyduğun kameraya göre ayrıntılandır ve son olarak render kısmında irradiance i hesaplatırsan güzel olur.

Kolay gelsin


cgartist
2012-06-21 17:00:03
  • Offline
  • Erkek
Taşkın Bey siz olsaydınız
snclkS.Ç.Avatar

Taşkın Bey siz olsaydınız böyle bir projede nasıl bir yol izlerdiniz ?Sizin gibi deneyimli birinden fikir almak güzel olurdu.

Ömer Bey xrefi halen araştırıyorum, açıkçası tam olarak çözemedim. Projenin etüdü bir iki gün içinde bitecek. Sonra 3D modellemeye başlayacağım. Bu arada da araştırmalarıma devam ediyorum.


2012-06-21 20:28:48
  • Offline
  • Erkek
Xref kolay bir mantiktir
vinonna

Xref kolay bir mantiktir aslinda. Mesela bir dosyada araziyi modellediniz, baska bir dosyada binalari modelleyip araziyi xref le binalarin oldugu dosyaya cagirip binalari araziye gore konumlandirdiniz. Sora baska bir dosya acip araziyi ve binalari cagirip bitkileri dizmeye basladiniz. Bu arada pc artik zorlanmaya baslar. Xref setup inda gizleme box gosterme gibi secenekler var. Duruma gore bunlari da kullanacaksiniz :-) bu arada binalarda bir eksik gordunuz. Binalarin dosyasini acip yaptiginiz degisiklik otomatik olarak binalarin xrefle cagirilmis oldugu dosyada da degisir. Oldukca kolaydir. Yapilabilecek tek hata bir dosyayi 2 defa cagirip yuzeyleri ust uste bindirmektir:-) ben hep yaparim :-):-):-). Mesela; arazi dosyaniza binalari cagirdiniz. Sora dosyayi kapatip bitki lerin dosyasini actiniz. Binalari bu dosyaya xref lediniz, sora araziyi de xref lediniz. Ama arazi dosyanizda binalar xref le cagirilmis oldugundan bitki dosyasinda binalar 2 defa yer almis oldu. Buda hem pc yi kasacak hemde renderda kararmalara neden olacak.:-)


2012-06-22 08:18:33
  • Offline
Hande hanım, Xref
snclkS.Ç.Avatar

Hande hanım,

Xref i denemek için eskiden yapmış olduğum iki blok olan bir projeyi açtım. Projede A blok, B blok ve Peyzaj diye 3 grup yapmışım. Daha sonra references/xref scene itıklayarak xres scenesi açıyorum. Oradan A blok-B blok ve peyzajı tek tek seçerek convert selected diyerek üçünü de kaydediyorum. Buraya kadar yapmış olduğum şey prjemi üçe ayırmak oldu, değil mi ?
Ancak yeni bir max dosyası açıp xref scene penceresinden add butonuyla bunları çağırdığım zaman kaplamların bazıları kayboluyor.

Bir şey daha sorayım; Ben xref scene bölümünü kullandım. ama xref object diye birşey daha var.. Yoksa projenin xref parçalarını oluştururken onu mu kullanmak gerekiyor ?

Çok soru soruyorum, sizleri de meşgul ediyorum kusuruma bakmayın :)


2012-06-22 10:24:42
  • Offline
  • Erkek
Bence sole yapin. Xref
vinonna

Bence sole yapin. Xref object karisir :-) simdi. Daha once cizmis olduunuz o projeyi farkli kaydet diyerek sirasiyla arazi disinda hersei silin mesela. Adini arazi koyun. Sora ana dosyayi acip farkli kaydet diyerek binalar disindakileri silin.adini binalar koyun. Boylece projeyi parcalara ayirmis olursunuz. Kaplamalarda biyere kaybolmaz. En son bagimsiz bir dosya acip xref scene le cagirin tek tek


2012-06-22 14:09:19
  • Offline
Çok teşekkürler. Evet dediğiniz
snclkS.Ç.Avatar

Çok teşekkürler. Evet dediğiniz gibi denedim kaplamalarda sorun olmadı.

Bir şey daha sorayım. Sahneme insan da yerleştirmek istiyorum. Bunun için rpc mi yoksa hazır model mi kullanmak daha mantıklı olur ?
Ağaç,bitki,araç için hazır model (evermotion-archmodels) kullanmayı düşünüyorum.


2012-06-23 13:37:14
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!