Z-Brush : zbushta texture map metarial

zbushta texture map metarial
misscatnilüfer çetinAvatar

Kolay gelsın arkadaslar öncelikle yardımcı olan tum arkadaslara tşkler .
Benim aklıma takılan sey zbrushta dıyelımkı bir modelimiz var ve bunu boyarken çeşitli metarialler kullandık.ancak taxture map alırken tabııkı sadece boyamalar cıkıor .Metarıaller için yaptıgım arastırmada bake map olayını buldum ancak ondada sadece tek bır metarıal efekti kullanabilioruz.Tek modelde çeşiitli metarıllerle ile boyadığımız modeli metarillerininde texturede cıkması için ne yapmalıyız??


2014-08-01 00:04:40
  • Offline
  • Bayan
sorumu anlaşılmadı bilen mi
misscatnilüfer çetinAvatar

sorumu anlaşılmadı bilen mi yokk?


2014-08-03 22:46:29
  • Offline
  • Bayan
Her program kendine özgü
Seyhan_EFENDILERSeyhan EFENDİLERAvatar

Her program kendine özgü materyelleri vardır ve bildiğim kadarıyla hiçbiri birbaşka programda tıpa tıp aynı özelliklere sahip olucak şekilde aktarılamaz. Buna karşın materyallerin çalışmna mantığı aynıdır herbirinde bir diffuse, specular, reflection v.s. gibi özellikler bulunur tabi kendine özgürler. Z-Brushta materyallerde bahsi geçen özelliklerin malzeme üzerindeki etkisini belirleyecek texureler elde edersin ki bunlarıda photo shopta tekrar elden geçirmen gerekebilir. Bunun dışında max ve maya programlarının son sürmlerinde shaderfx denilen bir özellik eklenmiştir. ShaderFX ile hazırladığın materyaller DirctX yada OpenGL program kodu olarak sana çıktı almana olanak tanıyor sonra kullandığın oyun motorunun özellişklerine göre brkaç düzeltme yapıp oyun içinde br shader eklemiş olursun. Bunun dışında materyalleri bir programdan diyer programa sorunsuz aktarman mümkün değil illaki kullandığın programın özelliklerine göre düzeltmeler gerekir, bu durum render programları için de geçerlidir.


İyi çalışmalar.


http://deman3d.blogspot.com/
2014-08-03 23:26:41
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!