V-Ray : 3d max 2014 te gamma sorunu
profosyonel olan herkes gamayı 2,2 kullanıyor ben 2,2 yaptığımda herşeyin rengi soluyor max 2014 kullanıyorum 2014 gama ayarını detaylı anlatan bir tutorial varmı
- Offline
- Erkek
gamma bende kullanıyorum 2.2 test renderlarında frame bufferdaki işik ve kontrast ayarlarıyla oynayarak istediğim etkiye ulaşıyorum .Onun dışında kayıt ederken gamalı projeni override 1.0 ile kayıt edersen aradaki farkın dağlar olduğunu ve iyi bir etkiye sahip olduğunu anlarsın.
- Offline
- Erkek
overide zaten hep 1.0 da senin demek istediğini ben anlıyorum ama benim problemim o değil renderi otomatik kayıt edip psd ye gerek kalmadan istediğim etkiyi yakalamak böyle birşey var ama ben yapamıyorum
- Offline
- Erkek
Ben kullanmıyorum profesyonel değilim o zaman :)
- Offline
- Erkek
"serkan çelik
-Ben kullanmıyorum profesyonel değilim o zaman :)"
:)))))))
- Offline
- Erkek
Gamma 2.2 olayını nerdeyse hiiiiçççç kullanmadım... Çünkü Photoshop biliyorum, render elemenets kullanmayı biliyorum :) Anlayan anladı :)
Selamlar Serkancım :) Biz amatörler 1.0 gamma ayarlarına devam :)
- Offline
- Erkek
Gençler şaka bir yana , kendi ayarlarını kendiniz keşfetmedikten sonra yemişim 2.2 Gamma ayarını.
Biraz kurcalayın , araştırın bir evvelki mesajımda yazdıklarımı ;)
- Offline
- Erkek
Gamma – renk gradianının doğrusal olmayan derecesidir. En koyu renkden en açık renge doğru.
Matematiksel açıdan doğrusal olan gamma 1.0 dır. Bu yüzden 3d Max ve Vray gibi yazılımlar varsayılan olarak hesaplamaları 1.0 gammada yaparlar. Ama gamma 1.0 değeri beyazdan siyaha doğru doğrusal görüntüleme özelliğine sahip olan ideal monitörlere uyumludur. Böyle monitörler olmadığına göre, gerçek monitörlerde bu değer doğrusal değildir. Bilgisayar ekranları için gamma değeri genellikle 1.5 den 2.0′a kadardır. Ama kolaylık sağlamak için bu değer 2.2 olarak kabulediliyor.
- Offline
- Erkek
Bir çok 3D sanatçılar, özelliklede iç mekan görselleştirmesi yapanlar, ışık kaynaklarının sahnede fiziksel olarak doğru yerleştirmelerine rağmen render sonucunu karanlık alıyorlar. Bu köşelerde ve nesnelerin gölgeli taraflarında özellikle belirgindir.
Her kes farklı şekilde bu problemle mücadele ediyor. Bazıları sadece ışık kaynağının şiddetini yükselterek problemi çözmeye çalışıyor. Ama o zaman genel aydıtlatma artsada, bu ışık kaynaklarına yakın bölgelerde gerçekçi olmayan ışık patlamasına sebeb oluyor.
Bazılarıysa farklı yöntem kullanıyor, karanlık bölgelere başka ışık kaynakları ekliyor, daha sonra render zamanı onu kamera için görünmez edip ve bu şekilde karanlık bölgeleri aydıntatmaya çalışıyorlar. Ancak bu yöntem ile de fiziksel doğruluk ve gerçekçi render söz konusubile olamaz. Karanlık bölgelerin aydınlanması ile beraber gölgeler ya kayboluyor, ya açısı deyişiyor ve ışık kaynağına yakın objeler üzerinde ışık patlaması oluşuyor. Bunun için maalesef bu yöntemler işe yaramıyorlar.
- Offline
- Erkek
render elemenets leri photoshopta birleştirmeyi ah bi becerebilsem.
- Offline
- Erkek