V-Ray : Render Süresi ve Ayarları ile İlgili Sorunlar
- Offline
- Erkek
adaptive dmc clr threshold 0,01-0,005 ve irradance map preset high yapıp mode bölümünden bucket mode`u seçersen sürenin çok azalacaktır. bunları denemende fayda var, istediğin kaliteyi alamazsan eski haline getirirsin.
ışıkları vray plane olarak pencerenin hemen arkasına koyarsan ortamı çok daha iyi aydınlatacaktır. camdan yeterince geçmesi de önemli. sahnede görünmediği için camları iptal de edebilirsin. metal görünümünü alamaman ortamın yeterince aydınlatılmamış olmasından kaynaklalanabilir.
- Offline
- Erkek
Murat Bey,
hemen deniyorum dediklerinizi.
- Offline
- Erkek
benim yaptigim en son is 5000*3000 brandaya baskiya girdi. piksel olarak hicbir sıkıntı olmadi. cozunurlugum ise 150 dpi (A3) olculerindeydi. Cozunurlugun cok yuksek. yanlis hatirlamiyorsam 2480*1753 olculeri 150 dpi`a tekamul ediyor. Render`i bu cozunurlukte alirsan bir sıkıntı olacagini sanmiyorum. Cozunurlugunun bu derece yuksek olmasi basli basina render suresini uzatmaya yetiyor zaten.
Adaptive DMC`deki clr tresh`i deaktif edersen DMC`de kullandigin 1-4 degerleri uzerinden islem yapar. bu da isini gorur. Settings`deki noise tresh degeri cok dusuk, 0,005-0,004 yapsan da isini gorur.
son olarak gordugum: setting> DMC sampler> Global subdivs`i 3 yapmissin. Bu su anlama geliyor. Calismanda kullandigin butun objelerin subdivs degerlerini 3 ile carpiyorsun. Yani atmis oldugun materyallerin default subdivs degerleri 8 iken, sen bu secenegi 3 yaptiginda 8 olan butun subdivs`leri 24`e cekmis oluyorsun. Bu da render suresini uzatan faktorlerden. on plana cikmasini istedigin material`lerin subdivs degerlerini kendin de yukseltsen olur.
sahnen icin cok gerekli mi bilmiyorum ama irradance map`te kullanmis oldugun detail enhancement secenegi geometrik olarak daha karmasik sahnelerde kullanilmasi uygun olan bir secenektir. senin sahnen bu kadar karmasik degil.
bu soylediklerimin hepsi render sureni degistirecektir ve emin ol sahnen de hicbir degisiklik gormeyeceksin.
- Offline
- Erkek
9 saat çok çok fazla işlemci ve ramini yazarmısın lütfen.
Mobil i5 ile 3 saatte aldığım render bile çok realistik çıkabiliyor.
- Offline
- Erkek
Ayarlarda dikkatimi çekenler:
Noise threshold min: 0.002 diyor vray kitapcığında.. Seninki 0.001, bunun vakte çok etkisi olabilir.
Global Subdiv: 3 kat fazla değilmi? 2 yetmiyormu?
Onların dışında. irradiance max: -3
Vrayde presetler 640x480 boyutuna göre dizayn edilmiş. Yani 2 üzeri 3 = 8 640/8 = 60 pixel.
Seninki: 3507/8 = 440 pixel
Nerdeyse 7 kat daha fazla çalışıyor. Bunu düşürebilirsin.
Presetler malesef çözünürlükle orantılı değil.
Kolay gelsin..
- Offline
Ahmet BEy,
Notebook bilgisayar bilgilerim;
i7-3632QM - CPU 2.20GHZ
32GB RAM
INTEL HD GRAPHICS 4000
- Offline
- Erkek
Murat Bey,
burayı anlayamadım;
Vrayde presetler 640x480 boyutuna göre dizayn edilmiş. Yani 2 üzeri 3 = 8 640/8 = 60 pixel.
Seninki: 3507/8 = 440 pixel
Nerdeyse 7 kat daha fazla çalışıyor. Bunu düşürebilirsin.
Presetler malesef çözünürlükle orantılı değil.
- Offline
- Erkek
min samples değerini 8 e çek , subdvsn multiplier değerini 1 e çek , clear treshold 0.01 , lightcache subdivs 500 , sample size 2 , scale world yap , use glossy rays tikini işaretle onun bi üstünü 50 ye çek. aynı yerde filter da nearest değil none yap. birde detail enhancement kullanma. Buda hızlandırmaz ise yapıcak bişey yok sıfırdan sahne aç bidaha çiz hazır olmayan modelleri.
- Offline
- Erkek