V-Ray : ram sorunu?

ram sorunu?

Selamlar. Arkadaşlar kullandığım bilgisayar iki tane 8gb toplam 16 gb kingston ddr3 ram var. Anakart Gigabyte b85, işlemci i7 4770k. Sistem özelliklerinde kullanılabilir ram miktarı 15.9 yazmasına rağmen render alırken ekranda tarama yapan kutular 8 adet görünüyor. Bildiğim kadarıyla bu kutucukların adeti ram sayısı gösterir. Bunun nedeni nedir? render alırken 16 gb ram tam olarak kullanamıyor mu acaba? Bir sorun varsa ramları değiştirmek istiyorum.


2014-04-30 11:43:24
  • Offline
  • Erkek
ram sayısı değil işlemci
melkor_Erkan YILDIRIMAvatar

ram sayısı değil işlemci çekirdek sayısı o sorun yok.


MODO, rhino
2014-04-30 11:46:25
  • Offline
  • Erkek
Ram değil o, farklı

Ram değil o, farklı şekilde ayarlanmadıysa eğer, cpu çekirdek sayısını gösterir. Örneğin amd phenomx6 işlemcili bir bilgisayarda 6 cpu çekirdeği olduğu için vrayde render alırken default ayarda 6 kutucuk gözükür. Yine intelde ise sanallaştırma teknolojisi, 1 cpu çekirdeğini ikiye bölüp kullanır, cpu çekirdeği 4 ise, çekirdek hızları yarıya düşürülüp 8 işlemci varmış gibi çalıştırır. Renderda 8 kutu gözükür. Yinede render hızından çok, toplam cpu çekirdek MHz ve cpu önbellek miktarı render hızınızı değiştirir.


2014-04-30 11:50:22 Edit:2014-04-30 11:53:34
  • Offline
  • Erkek
Allah razı olsun,zahmet edip

Allah razı olsun,zahmet edip yorumladınız. ramlarda sorun var sandım. Peki vray setting ayarlarında dynamic memory limit ayarı kaç olmalı?Bu değerin render kalitesine ve hızına etkisi nedir? Bazı arkadaşlar 400 de kalsın diyor. Bu konudaki tecrübeleriniz nelerdir?


2014-04-30 11:58:23
  • Offline
  • Erkek
valla
orhanyılmazOrhan yılmaz demirciAvatar

Valla bende rem ne ise ona göre yazıyorum miktarı, 32gb ise 32000 yazıyorum!
Bu şekilde render alıyorum..

Şurası kafama takılıyor:
Default geometry/

Auto
Static
Dynamic

Burası ne olmalı?


[email protected]
2014-04-30 14:47:15
  • Offline
  • Erkek
ozellikle render alirken kullanilan
nevermindevren öztürkAvatar

ozellikle render alirken kullanilan ram miktarina (ram`im 8gb olmasina ragmen 12gb yazmistim) baktigimda herhangi bir artis veya azalma olmamisti. yani render sirasinda bilgisayarim ram`i cok fazla kullanmiyor. 12gb yazmama ragmen render`a devam ederek tamamliyor. material editor`de reflec ve refrac kanallarindaki use interpol. kutucuklarini isaretledigim de durum biraz farklilasiyor. pc bu islemi onbellege yani ram`e aktararak isleme devam ediyor. render ayarlarinizda keskinligi yumusatma olarak (anti alliasing) adaptive subdiv secenegi islemci ve ram`e ihtiyac duyarak islem yapmakta. dmc ve fixed ise sadece gerektigi kadar ram kullanmakta. yukarida 12gb ile vermis oldugum ornekte dmc ornekleyicisini kullanmistim.

orhan bey;
default geometry; raycasting yani isin hesaplamalariyla ilgili bolum
static`i sectiginizde sahnenizde bulunan butun geometrik objeler hesaba katilarak islem yapilir.
dynamic`teyse goruntu aldiginiz kameranizin acisi disinda kalan bolumler hesaba katilmadan direk olarak gorunen kisimdaki objeler hesaplanarak islem yapar. yani gerektigi kadar isima hesaplanir.
auto secenegi default secenek olup oldugu gibi birakilmasi uygun olur. boylece otomatik olarak dynamic veya static hesaplamalari kendisi yapar.


rock your body.
2014-05-06 19:52:07 Edit:2014-05-06 21:31:00
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!