V-Ray : silindir yüzeye bitmap kaplama
Merhaba arkadaşlar, yarım silindir şeklindeki objeme bitmap atamak istiyorum. uvw map parametrelerinden cylindrical veya spherical, box hepsini denedim gizmo ile uğraştım fakat resmim tam olarak yüzeye oturmuyor. bunun kolay ve basit bir çözümü var mı?
- Offline
- Erkek
Uvw map denediğinizi yasmışsınız! Objeniz neye benziyor? yarım silindir derken?
Ayrıca uvw map yaptıktan sonra fit komutu verdinizmi? Gizmoyu döndürmeyi denedinizmi?
Bunları bir deneyip yazarmısınız?
Olmadı Unwrap UVW ile çözersiniz!!
- Offline
- Erkek
circle oluşturup extrude uyguladım. sonra yarısını boolean ile sildim objemin.
yarım silindir şeklindeki objemin oval olan dış yüzeyine bitmap attım uvw map yaptım, fit komutunu denedim, gizmoyu evirdim çevirdim olmuyor resmin kenarları yarım kalıyor ya da resimde sünme oluyor.
unwrap uvw aşinalığım var ama hiç kullanmadım nasıl yapabilirim en basit yoldan?
- Offline
- Erkek
Muhtemelen sorun boelan uygulaması yapmış olmanızdan kaynaklanıyor. Doğrudan silindir oluşturup, onun alt menüsünden ``slice`` ile kesip kaplama yaparsanız sorun çözülür gibime geliyor.
- Offline
- Erkek
poly e çevirdim boolean ı ama tekrar deneyeyim
- Offline
- Erkek
slice tıklayıp aşağısında açılarla oynarsan istediğin sonucu alırsın...
- Offline
- Erkek
Boolean Kullanmadan modelleme yollarını aramalısın
- Offline
- Erkek