V-Ray : Cephe Kaplama ve gökyüzü
Merhaba arkadaşlar.
Şu malum aynalı dış cepheleri vray ile düzgün bir sonuç alamadım gitti.
Ayna için birkaç yerden okuduğum teknikleri uyguladım oluyor ama gri birtona sahib oluyor. Benim yani şu koyu mavi tonları alamıyorum. Bunun için ne yapmalıyım.
Aytıca vraysun eklediğimizde atanan default gökyüzünü değiştirmek istediğimde gökyüzü kapkaranlık oluyor. Bunu nasıl çözerim. bir türlü bulamadım.
Lütfen bu iki işlemi nasıl yapabileceğimi anlatın yada bir kaynak linki verin..
Şimdiden teşekkürler.
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
Aynaların mavi tonu Hdri dan geldi diyorsunuz yani. O zaman diffuse kanalı koyu siyah mı ?
Birden Kullandığınız hdri gökyüzü değil şuan arkada olan sanırım. Daha sonra ps de değiştirdiniz mi ?
Eğer elinizde dosyası varsa, material editörün tüm ayarlarını ekran alıntısı alabilirmisiniz çok zahmet olmazsa ?
Bu arada yansıyan diğer gökdelenleri sahneye yerleştirdiniz mi gerçekten ? nasıl yaptınız ?
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
İlgilendiğiniz için çok teşekkürer..
Uygulayacağım, umarım başarılı sonuç alırım.
- Offline
- Erkek
Hocam yaşadığım problem budur.. sizde bakabilirseniz linke memnun olurum..
http://www.tr3d.com/forum/oku/vray/gokyuzu-ekleynce-karariyor/
- Offline
- Erkek
Yaşadığın probleme baktım, oradaki cevapların işini görmesi lazım.
Benimde önerim olduğu gibi cevabı verenler olmuş;
"arka plana gökyüzü atadığında istediğin sonucu alamazsın ya sahnen aydınlık fon karanlık ya fon aydınlık sahnen karanlık olacaktır en kısa ve kesin çözümü ışığını sahnene göre ayarlayı render çıkışını tif uzantısı ve alpha kanalı açık şekilde alman ve arka fonunu ps de koymandır."
İllede 3ds max de düzgün bir arkaplan elde etmek istiyorum derseniz, render ayarlarından bize bahsederseniz yardımcı olalım;
*Color mapping kısmı (affect background açık kapalı farkınıda bir test edin derim)
*Hangi kamerayı kullanıyorsanız onun ayarları
*Arka planın material editördeki ayarları
*vs vs
- Offline
- Erkek
Öneriler sorunu çözdü hocam, Sizede çok teşekkür ederim, İlgilendiğiniz için..
Affect Background önerinizi inceledim. Şunu anladım.
RGB yada output değerini arttırmadan aydınlık gökyüzü alabilmeniz Affect B. deaktif edilince mümkün. ama şu varki saydam cisimlerinizde arkaplan gibi kullanılmamış oluyor.
Diğer taraftan onu aktive ederseniz, gökyüzü karanlık oluyor, lakin, bu sefer saydam cisimler için arkaplanda cisim gibi görünüyor.
Çok enteresan bir etki sağlıyor yani..
Teşekkürler.
- Offline
- Erkek
Saydam yansımalı objelerle ilgili sıkıntı olduğu zaman hdri çok fayda sağlıyor.
- Offline
- Erkek