V-Ray : glossiness miktarları
Selam tr3d ailesi . ışığı kıran her malzemenin bir kırılma indisi var bilindiği gibi ve altdaki fotografta bu bunun bir listesi var.
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/317417_236962863112115_228691428_n.jpg
sorum ise şuki parlaklığı azaltıp ışık yansıması gibi göstermek için kullandığımız refl.glossiness de böyle malzemelerin bir glosssiness değerleri varmıdır. yoksa bu iş tamamen göz kararı mı verilir.
- Offline
- Erkek
Reflection glossines ile IOR farklı, reflection glossines malzeme yüzeyinin nasıl bir yansıma vericeği ile ilgilidir. Bahsettiğin yer rakam ile 1 tam yansıtma olarak ayarladığında bir ayna kadar materyel yüzeyinde yansıma alırsın, 0 olarak ayarlarsan malzeme yüzeyindeki yansıma en bulanık haliyle yansıma elde edersin. Bu durumu kendin test ederek deneyimleyebilirsin, iki tane obje oluştur birine test materyalini ata ve Rglossines deyeriyle oynayarak render al değişimi kendi gözünle görürsün.
İyi çalışmalar.
- Offline
- Erkek
Genellikle göz kararı ile verilir ama her cismin de glossiness değeri bulunmaktadır. Vray o değerleri ne kadar doğru hesaplar bilemiyorum ama. Karşıma çıkan bu tür hesaplamalar BRDF kullanan render ve oyun motorları içindi hep. Kojima`nın Fox Engine tanıtımı için hazırladığı bir döküman vardı, orda bu konu da geçiyordu.
- Offline
- Erkek
Seyhan bey az çok vray bilgimle . bahsetttiğin konuların ne işe yaradığını biliyorum asıl sormak istediğim. o 0 ile 1 arasını hangi koşula göre veriyoruz. yani plastik bir top a niye 0,8 (atıyorum) veriyoruz da ahşap parkeye 0,9 veriyoruz.
yani (atıyorum)
plastik = 0,8
buzlu cam = 0,84
ahşap parke = 0,9
gibi bir liste arıyorum
- Offline
- Erkek
SIGERSHADERS gibi hazır vray texture presetleri yükleyerek başlangıç referansı gibi kullanabilirsin. Genelde o şekilde çok kullanan oluyor..
Veya www.vray-materials.de/ sitesinden inidirip bakabilirsin..
- Offline
SIGERSHADERS bu sitedeki materialleri profesyoneller mi hazırlıyor. acaca ?
yoksa vraymeterails.de deki gibi normal kullanıcılarda paylaşıma katkıda bulunmuşlarmıdır.
- Offline
- Erkek
Sigershaders parayla satılıyor. Kullanmama rağmen güzel textureları, tavsiye ederim.. 140 Euro falan. 30 Euroya 2 aylıkda alabiliyorsun.
- Offline
Bu değer senin kullandığın malzemenin özelliğine bağlı, verdiğin değer malzeme yüzeyinin nekadar prüzsüz olduğunu belirler bir anlamda. Normal ahşap bir yüzey 0.4 glossines verebilirsin ama verniklenmiş bir ahşap yüzeye 0.8 ve üzeri bir glossines değeri verebilirsin. Malzeme yüzeyinin nekadar prüzsüz ise değer yüksek olur. Aynı örnekten yola çıkarsak eğer verniklenmiş bir yüzeye 1 tam değer verirsen specularity ve fresnel reflection değerlerini düzgün ayarlamazsan yine istediğin sonucu elde etmiş olmazsın.
- Offline
- Erkek
Kısacası glossines malzemenin yüzey kalitesidir bana göre. Değer nekadar yüksek ise malzeme üzerine düşen ışık demetleri okadar düzgün yansıtılır. Değer düştükçe malzeme yüzeyine düşen ışık demetleri yüzey prüzlülüğü nedeniyle daha fazla kırılma yaşar bu da yansımanın daha bulanık çımasına dolayısıyla mat bir yansımanın meydana gelmesini sağlar. Buna bir örnek krom malzemelerde yüzey kalitesi objenin görüntüsünü tamamen değiştirir buda glossines değeriyle sağlanır.
- Offline
- Erkek