V-Ray : beyaz renklerin ışık fazla yansıtması!
herkese kolay gelsin. vray sun ve vray physcal cam kullandığım renderlarda beyaz renkli materyaller ışığı abartılı bir şekilde yansıtıyorlar. bu konuda tavsiyelere ihtiyacım var. ilgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
- Offline
- Erkek
yok cache kullanmadım. irradiance map ve brute force kullandım
- Offline
- Erkek
Hmm, Sinemalarda O yüzden Beyaz Perde Kullanıyorlar sanırım... ,)
- Offline
- Erkek
bence yansıma sebebi o beyaz rengin vraymtl olmamasi bunu kontrol edebilirsiniz
- Offline
- Erkek
ergin hocam şimdi ben buradan yansımanın olağan olduğunu mu anlamalıyım yoksa gamma lut olayına mı odaklanmalıyım =)bu arada derslere devam ediyor musunuz hocam?
- Offline
- Erkek
Ölene Kadar Bildiklerimi Paylaşmaya Yıllar önce Yemin Ettim Genç Dostum...
Daha önce Bahsetmiştim ama gene Çoook ama çoook önemli bir bilgi vereyim.
1. Gamma ve Lut Kullanmak "Fotorealism" çalışmayı bitirir. Çünkü Kontrastlara müdahaledir ve gerçek hayatta Kontrast yani zıtlık olmaz ise olmazdır. Ama bu demek değildir ki, Kullanmamak lazım. Amacınız Reklamvari ve Sunum Amaçlı ise Rahatlıkla kullanabilirsiniz.
Örnek vermek gerekirse : Hiç Çizik BMW Reklamı gördünüz mü ? :)) gibisinden ...
2. Beyaz nedir ? Tüm Enerjilerin Toplamı değil midir? Resim de Anormal dediğiniz olayı Güneşli her gün görüyorum ben sokakta, Beyazların oluğu yerde. Yani ışıma, Fotorealistik ama Reklama uygun değil.
Bir de, Photonları, top olarak düşünün, köşelere felan biriken... :)
Olmasını istemiyor iseniz, 10dan fazla çözümü var, En basit çözümü: Beyazı Griye düşür, gene beyaz görünecektir ama düşük enerjili olduğunda patlama yapmayacaktır. ,)
Saygılarımla,
ERGİN TEZER
Autodesk Yetkili Eğitmeni
- Offline
- Erkek
Physcal cameradnda ola bilir//shutter speed deyerlerini cok dusurduyunuzdede olur boyle sorunlar bazen
- Offline
- Erkek