V-Ray : framebuffer ile default render window ışık farkı
Vray framebuffer ile render alıyorum.Renderı kaydettiğimde ışık aldığım render ile kaydettiğim render arasında çok büyük bir ışık farkı oluyor..
max in default render penceresi ile vray framebuffer arasında bir ışık farklılığı var.
frame buffer ile render ediyor olsam bile standart render penceresinde göründüğü şekilde kayıt oluyor..Sorunu nasıl çözebilirim ?
- Offline
- Bayan
sanırım gamma ayarları ile ilgili. render menusunde gamma/lut setup ı kontrol edin. eğer açıkçsa ve gamma 2.2 yle çalışıyorsanız vray frame bufferda aynı sonuç için render setup da vray in color mapping kısmında gamma 1 olarak kalmışsa onu da 2.2 olarak düzeltin.
kayıt sırasındaki farklılıklar ise yine gamma/lut ayarlarında output kısmında da gamma değerinin 1 olmasına dikkat edin. input 2.2 ama output 1 olması lazım.
Bu arada şurada çok güzel bir şekilde anlatmış arkadaşımız :
http://www.tunckaradag.com/2011/04/3ds-max-vray-gamma-ayari/
- Offline
- Erkek
benimde başıma gelmişti gama ayarları olabilir birde framebuffer da color ayarlarıya oynarsan istediğin sonucu elde edeceğini düşünüyorum
- Offline
:) output input taki gamma degerlerinin farkında kaynaklanıyor preferenceten kontrol et 1 de cıkıs varsa 2.2 yap sonra save et renderı duzelecektir gorundugu gibi dısarı cıkacaktır
- Offline
- Erkek