V-Ray : vray ligth aydınlatmada gölge sorunu
herkese kolay gelsin.
çalışmamda ışık kaynağı olarak bir tane vray light var. tam gölgeden aydınlık arasına geçerken oluşan yarı gölgelerim çok bulanık ve dağınık. keskinlik ve netlik kazanması için hangi değerlerle oynamam gerekiyor. yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum.
- Offline
- Erkek
vray light ın shadow subdivision değerini artırmayı deneyin.
- Offline
Vray light , sphere, plane, mesh gibi çeşitli türler barındırıyor,
Varsayalım ki vraylight (plane) kullandınız , ne kadar büyük ise o kadar gölge yumuşak olacaktır. Kullandığınız ışık kaynağı bu yüzden önemli. Genellikle güneşin direk olmayan ışık taneciklerinin olşturduğu aydınlanma ile , oda içerisi direk gelmemesine karşın aydınlanır ve bu etki içinde vray plane kullanılır. Cam ebatlarındaki bir aydınlanma da haliyle keskin olmayan gölgeler oluşturur.
Sorunuza gelince,
-ışık kaynağını küçültebilirsiniz,
-Işık tipinizi değiştirebilirsiniz(spotlight,direct light gibi standart ışıklar kullanıp gölge tipini vray shadow olarak düzelterek.)Bu keskin gölgeler oluşturmanızı sağlayacaktır.
Vray sun, konumuna bağlı olarak keskin gölgeler oluşturabilir(konumla oynamak dışında ayrıca, "size multipier" büyüklük çarpanı değerini arttırıp azaltarak gölgenin keskinliği ile oynaya bilirsiniz), direct light´ ta aynı şekilde keskin gölgeler oluşturur, çünkü güneşin direk vurduğu yerlerdeki gibi birbirine neredeyse paralel ışık tanecikleri keskin gölgeyi oluşturur.Sebebi ise güneşin bizden uzaklığı ve ışınlarının paralele yakın olmasıdır, aynı mantıkla sizde ışık kaynağınızı küçültürseniz gölgeleriniz keskinleşecektir tabi uzaklık ta önemli bir etken.
- Offline
- Erkek
önerileriniz için teşekkürler arkadaşlar. daha verimli sonuçlar almaya başladım.
- Offline
- Erkek