V-Ray : vray ışık ayarı (resimli yardım) :))
vray ışık ayarı (resimli yardım) :))
değerli dostlar , ben 5 yıldır 3d max işiyle uğraşıyor ve para kazanıyorum..hatta tek işim bu diyebilirim.Bulunduğum lokasyonda yaptığım işlerin kalitesi fazlasıyla yeterli, ancak ben amator liginden çıkıp üst düzey liglerde kendimi göstermek istediğim için bazı zamanlar ,açık renkli cephelerde (özellikle beyaz) ve alüminyum cephelerde istediğim sonuçları açıkçası alamıyorum.
Genelde dış cephe çalışmalarında ışığın 10-20 derece açıyla kameraya bakan yüzeyde vurmasını tercih ederim .Işığın vurduğu yerle vurmadığı yerin renk farkını müşteriye göstermek isterim.Beyaz ve benzer renkli cephelerde ışığın değdiği yerler çok parlak oluyor ve detaylar görünmüyor , kıstığım zaman gölgede kalan cephe çok karanlık çıkıyor...Alüminyum cephede is beyaz renkli alüminyum da sorun yine aynı ancak diğer renlerde olsa bile bu sefer yansıma kayboluyor ve parlıyor...
Öyle sanıyorumki benim gibi aynı sorunu yaşayan bu sitede çok fazla arkadaşımız var...ben örnek bir çalışmayla
vray sun+vraysky+pychcal camera
üçlüsünü kullanarak farklı değerler girerek renderlar aldım ve resimlerle bu ayarların etkisini göstermeye çalıştım.
Renderları eleştirelim nerede hata yapıyoruz onlarıda sizden ricam göstermeye çalışalım , hatta yöntemde ahata varsa o alışkanlığımızıda değiştirebiliriz..
dosyayıda yolladım, bundan daha iyisini yapabilirim diyenler için renderını ve ayarlarını bizimle paylaşırlarsa sevinirim
http://www.upload.gen.tr/d_x.php/www/wz36rr6x/ev.rar.html
2012-03-21 14:39:53 Edit:2012-03-21 15:30:50
2.resim
yalnızca environmenti vray sky yaptım
3.resim
camera ve ışıkla oynadım..
4.resim
color map ayarını, liner multiplay den exponential yaptım.
Exponential ışığın şiddetini düşürüyor ancak cam ların parlak yüzeylerini matlaştırdığı için pek kullanmıyorum...
2012-03-21 14:45:40 Edit:2012-03-21 14:47:35
ertugrul_ardic,
Color Mapping
ertugrul_ardic,
Color Mapping i HSV Exponential yapıp bir render alsana.
Benim bildiğim ve uyguladığım bir ayardır.
http://3de-Studio.com
0 505 939 93 09
https://www.behance.net/TarkanAslan
2012-03-21 14:52:24
Ertuğrul Bey çok iyi
Ertuğrul Bey çok iyi bilmiyorum bu programı baştan söyleyim ama size bir yöntem tavsiye edecem bir deneyin belki faydası olur.
Color Mapping Reinhard yapın - Gamma 2.2
Vray frame buffer ile render alın - Frame buffer penceresinde Curves kısmını açın ve curves ile oynayın aynı photohopdaki gibi
Frame buffer penceresindeki butonlarla biraz ayarlama yapın denedikçe bulursunuz.
Işık içinde Vray Sun : 0.02 - Vray Sky İntensity 0.02
Vray camera : 4,20 - 30 - 100 İso ile bi ilk deneme yapın mesala.
Bu işte iddalı değil sadece istekliyim.
2012-03-21 14:54:08
aynı
Aynı sıkıntı bendede var ,çözüm yolu olarak brun vauleyi kısıyorum açık renklerde ışık patlamasını önlüyor ama çevrenin ihtişamını yok ediyor bu yöntemde.. Bu sorunu çözen arkadaş olursa sevinirim..
@cgahmet dediğinizi yaptım fakat beyaz renk renderde sarıya döndü
https://www.facebook.com/3detasarim
-
3dsmaxtr.blogspot.com
www.lycinteraktif.com
2012-03-28 10:30:10
kaynak
Bunu uygulaadım sonuç güzel çıktı, sizde deneyin isterseniz http://www.izzetalsan.com/vray-ile-dis-mekan-aydinlatma/
https://www.facebook.com/3detasarim
-
3dsmaxtr.blogspot.com
www.lycinteraktif.com
2012-03-28 10:51:19
Ertugrul bey reflection kanalı
Ertugrul bey reflection kanalı boş görünüyor galiba. Yani bir HDRI resim kullansan sanırım camların çok daha güzel yansıma verirdi. Birde ışık almayan bölgelerde photon çarpması olmadığı için aydınlanma olmuyor. yanına ek ışık koyabilirsin veya duvar bina gibi şeyler olmalı diye düşünüyorum. Güzel çalışma.
vray ayarı denemesı
ben verdiğiniz ayarları denedim kendi projemde sonuç aşağıdaki gibi acaba eksikliklerimi söylermisiniz.teşekkür ederim.
Kapalı
Topic closed automatically because it`s been more than a year!