V-Ray : Vray light lekeler
- Offline
- Erkek
sanırım modellemede yanlışlıklar var ondan oluyor .
- Offline
- Erkek
Vray light`ta store with irradence map tikini işaretleyin olmazsa model kaynaklıdır.
- Offline
- Erkek
sorun modellden kaynaklanıyormuş. with irradence map ne işe yarar acaba bilgi verebilirsen sevinirim
- Offline
- Erkek
"store with irradiance map"
deneme renderları alırken kullanılması gereken bir moddur.
Nihayi renderda kesinlikle kullanılmaması gereken bir özelliktir.
İşlevi :
1-Birinci zıplama irradiance map ise Photon dağılımından kaynaklanan siyah noktacık şeklindeki (noise) lekeleri adaptasyon yöntemi kullanarak kaynaştırır.
2-Gölge oluşumlarını hesaplamadan adaptasyon ile yapar. (denemede zaman kazanmak için) Yani gerçek gölge oluşumunu hesaplamaz yapay sonuçlar elde edersiniz.
Işıklarınızın subdivs ayarı yüksek dahi olsa (32-50 vb) bu tiki işaretleyince hızlı render alırsınız (DENEME MODU YANİ)
- Offline
- Erkek
Arkadaşım 2.sıcrama Light cahce ile render alırsan bu tür sorunlar olur (Light cahce beyazlarda bunu yapıyor)2.sıcrama bruc force kullan veya beyaz rengi biraz kır.
- Offline
- Erkek
ismail bey bazı renderlarda o sorun bendede oluyo soyledıgınız komut 3d de tam olarak nerde ısık ayarlarındamı yoksa render damı ben sızın ılk cevabınızdan sonra ıkısındede bulamadım
- Offline
- Erkek
bu sorunun çözümü içün v-ray ayarlarından "irradiance map" içinde "current preset" den en yüksek değeri seçmenizi tavisye edebilirim...
- Offline
- Erkek
ARKADAŞLAR V RAY RENDERLARIMDA KÜÇÜK KÜÇÜK BEYAZ NOKTALARA VAR ACABA NEDEN KAYNAKLANIYOR YARDIMCI OLUR MUSUNUZ..
- Offline
- Erkek
Bitmap kullanıyorsanız resmi koyduğunuzda yüzeyi iyi inceleyin.Resimde boyutu büyüttükçe daha belirgin hale gelen bozulmalar veya lekeler, render sonucunda,render ayarları yüzünden böyle sorunlar yaşadığımıza karar vermemize sebep olan yanılmalar yaratabiliyor.Bunun çözümü basitçe daha kaliteli resimler kullanılarak çözülebilir.
Eğer kaplama kaliteliyse veya bir renk ayarladıysak ve siyah tonları lekelenmeler veya ışık demetleri halinde lekenlenmeler görüyorsak,Vray light ayarlarında sampling bölümündeki subdivs ayarlarını,örneğin 20yse 25-30 gibi değerlere biraz arttırıp,adaptive amount değerini,örneğin 1,0 se 0,9 gibi 0,1 büyüklüğünde değerlerle düşürerek orantılı olarak deneme yapmalıyız.
Sadece amount değerini 0,5 değerlerine çekerek veya subdivs ayarını 150 lere çekerek belki sorunu çözebiliriz ancak bu durum render süresini gereğinden fazla arttıracaktır.Vray light subdivs ayarlarıyla birlikte amount değerinin yukarıda anlattığım şekilde dengeli ayarlanmasının amacı,render süresini minimum süre uzatarak yine kaliteli sonuç almamıza yarar.
Anlattığım çözümler benim yaşamış olduğum sorunlar doğrultusunda sorunu ortadan kaldırabildiğim çözümlerdir.Yinede düzelmiyorsa kolay gelsin :)
- Offline
- Erkek