V-Ray : kornislerde leke sorunu
arkadaslar selam..resimde gördüğünüz gibi tavanda lekeler oluştu..sahnenin diğer alanları temiz çıkarken tavanda lekelerin oluşması sizce neden olabilir yardımcı olursanız çok mutlu olurum
- Offline
Avize hazır mı, sen mi modelledin ? (Tablo da da var bu arada)
- Offline
- Erkek
avizeyi ben modelledim..peki sorunu nasıl çözeceğiz ergin üstad..
- Offline
cevabın için teşekkürler yunus..light cache sub. 2000 di zaten bir de 3000 de denedim sonuç değişmedi.. bu arada light cache in sample size ı 0,002 ve number of pass 8 de acaba bu değerlerle ilgili birşeyler mi yapmak lazım açıkçası bunların ne işe yaradığını bilmiyorum..
- Offline
Bence modeli bir kontrol edin birleşmiyen vertex yada bir birine tam oturmayan kısımlar varsa aralardan ışık alıyodur belki .Bir ihtimal tabi...
- Offline
- Offline
İr.map custom yerine low veya very low olarak deneyin birde ir.map multipleri 3 yapıp frım buffer aktif render alın ozaman ışık ve gölgeleri renderden sonra daha iyi kontrol edebilirsiniz
- Offline
bence sorun 0 birleşen yüzeylerde..mesela kapı pervazına 3mm fuga açmıştım dikkat ederseniz onun duvarla birleştiği yerlerde sorun yok..sizce bu durumu hangi ayara müdahele ederek düzeltebilirim..
- Offline
Benim resimde tek gördüğüm sorun tavan ve yan duvarlarda sızan ışıklar tavan kaplamasında rougnes kısmı var onu 0,2 gibi bişey yapın birde tavandaki kartonpiyerleri biraz iç içe sokun birde render penceresinde setting kısmında nous lenmeyi azaltan bir bölüm vardı en üstte bilgisayarım yanımda değil tam adını hatılayamıyorum ama onu 0,001 gibi bişey yapıp deneyin .Bu arada frım buffer sizin işinizi çözer bence kullanın tabi ir.map multipler 3 veya 4 olarak .Birde vray camerada bir bölüm var d65 olarak geliyo standardı onu tempatür veya dayliht olarak ayarlayabilirsiniz .Belki düzelir ...
- Offline