V-Ray : Camera`nın Gördüğü Yerdeki Objeleri Render Alma
Arkadaşlar Merhabalar..
Benim Sormak istediğim konu çok büyük bir sahnede.. Cameranın Görüş açısı içerisine giren objelerin render ve hesaplamaya dahil edilmesi diğerlerini görmemesini istiyorum.. Vraysun - vrayphysical camera kullanıyorum ortam aydınlatması için.. Fikirleriniz nelerdir ?
- Offline
- Erkek
Region Render ile sahnenin sadece kameraya giren alanı render edilir, arkada kalan cisimler ve alan renderda hesaplanmaya alınmaz.
- Offline
- Bayan
Camera`nın bakış açısından region`lamı alıyım ozaman hepsini bütün cameranın gördüğü sahneyi.. ?? Tam anlayamadım sevilay hanım...
- Offline
- Erkek
Evet.
- Offline
- Bayan
soru da cevap da bana enteresan geldi.
Birincisi kamerada görünmesini istemediğin modellerin özelliklerinden detaylı ayar yapabilirsin. Render da görünmemesi ya da yasımalarda görünmemesi gibi bir çok seçenek mevcut.
- Offline
- Erkek
LightCache zaten bu işi yapıyor. secondary bounces olarak seçildiği zaman render ı başlattığında lightcache ilk hesaplamada kameranın sahnede nereleri gördüğünü hesaplar. Hesaplama sonucu bittiğinde bu bilgileri irradiancemap a aktarır ve irradiance map de bu bilgiler ışığında hesaplama yapar..
Eğer kastettiğin şey, render ın en başındaki; İrradiance map ve Lightcache aşamalarından önceki, sahne yükleme/hazırlanma evresiyse ( ki bu evrede max içerisinde modellediğin her obje ve kullandığın her kaplama ilk olarak sahneye çağırılır) kameranın görmediği noktalardaki objeleri hide yaparak gizleyebilirsin. Eğer render seçeneklerinde "Render to Hiden Geometry (Gizlenmiş objeleride render et)" seçeneğin açık değilse Bu aşamada sahneye çağrılmazlar...
Kısaca kameranın görmediği noktalardaki objeleri hide yapmayı dene, Render ayarlarında secondary bounces seçeneğini Light Cache olarak kullan istediğin şeyi gerçekleştirmiş olursun
- Offline
- Erkek
Sevilay Hanım; Verdiğiniz cevap sadece "region" (bölge,alan) anlamına gelip, sadece fare yardımıyla seçilen bir kutucuk içerisini render alır.
Anladığım kadarıyla soruyu soran arkadaş Kameranın baktığı yer dışındakilerin render hesabına dahil edilmemesini kastetmiş ,
Konu ile ilgili "Erkan Turgut" arkadaşımızın söylediklerine ek olarak kamerandan baktığın yerin hesaplamalarını 1 kereye mahsus yapıp kameranızın açısı çok değişmeyecekse eğer;
Light cache için "lightmap" save kısmını
Irradiance map için gene aynı bölümü bir araştırın.
bu özellik her render'da tekrar hesap yapmasını önler ve bir sahneden benzer açılardan 5 farklı kare render alacak iseniz 1 kere hesap yapar diğer 4'ü için sadece "Combine Render"(Sadece yaptığı hesapları birleştirmek diyebiliriz) yapar buda
1 kare render için standartlarda hesaplar=10 dk, render=5 dk toplam 15 dk sürer ise
tamamı için = 75 dk sürecektir.
bu yöntemle yaptığınızda tamamı için = 35 dk sürecektir.
Ayrıca tavsiye edeceğim bir araç ta "Irradiance map" için yapılan hesabı görüntülemeye yarayan ufak bir yazılım V-ray kurulumunun yanında bulunur linkten neye benzediğine bakabilirsiniz.
http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tools_imapviewer.htm
Ayrıca Bu özellik sadece V-ray'a özgü değil "Mentalray" da yıllardır bulunan bir özelliktir.
Vray ile ilgili sürekli güncelllenen "Help" dosyasının adresi http://www.spot3d.com
- Offline
- Erkek