V-Ray : vray ortam ışığı sorunu
arkaaşlar bi iç mekan modelliyorum.. ortamı aydınlatmak için pencereden vray light ve gölge için target direct kullanıyorum. fakat iç mekanda yeterli ışığı bir türlü yakalayamadım. vray light ın gücünü arttırdıgımda pencere ve yakın kiriş duvarda ışık patlaması oluyo.. sorum şu ki bu sorunu nasıl düzeltebilirim.. veya karanlık yerler için nasıl bir yardımcı ışık önerirsiniz. ayrıca iç mekan tamamen kapalı sadece pencere açık..
- Offline
- Erkek
kullandıgın color map hangısı eger hsv color map ı kullanırsan daha az patlama olur ve dark lıght degerını 1 den daha yuksek degere cıkarırsanda etkılı olabılır...umuarım yardımcı olur renderı eklemıs olsaydın daha net cevplar alabılırsın
- Offline
- Erkek
İrradiance map de isik sicrama degerini arttirarak ortam aydinligini saglayabilirsin. Render suren uzar ama bir cozum yoludur. 2den fazla arttirma ama:-)
- Offline
Pencereden gelen ışığın yansıdığını düşündüğün yönlere fazladan ışık ekliyebilirsin istediğin kadar( ingilizcede fill light veya bounce light diye arıyabilirsin). irradiance map`de hepsini kaynaştırmış olur. Sadece gölgelerin yumşak olması için büyük yapman gerekiyor. Gölgeleri kapatabilirsinde ama yansıyan ışıkda gölge oluşturur..
Kısaca:
Güneş ışığı - Spot light -> target direct ile gereksiz yerleride aydınlatıyorsun. fazladan hesaplama yapmasın.
Pencere büyüklüğünde pencereye yapışık Vray light. Hatta pixarın derslerinde bunu tersden verdiklerini görmüşdüm.
Yansıma (Bounce light) -> Bunları irradiance heseplaması gerekirken, kendin vermiş oluyorsun fazladan. irradiance`in multipler`i ile oynamaması gerekiyor diye biliyorumdum. Gerçekciliğini bozuyorsun.
Kolay gelsin..
- Offline
Bence en etkili çözüm gamma/lut seçeneğini açmak. Rendering-->Gamma/LUT Setup-> çıkan pencereden Enable Gamma/Lut Correction seçeneğini işaretle.
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
arkadaşlar arıca vray ambientlight ne işe yarıyor onunla biraz düzeliyor gibi ama ne işe yaradığından emin değilim..
- Offline
- Erkek