Oyun Yapımı : HCS Dişli Simülatörü

HCS Dişli Simülatörü
HCSanimationshami sertcanAvatar

Blender oyun motoru kullanarak yaptığım dişli simülatörü programı:

Program hakkında video:
https://www.youtube.com/watch?v=Ix8-K6qqpE4

Programı İndirmek İçin:
http://hamisertcan.com/hcs-disli-simulatoru/

Program Blender(2.72) oyun motoru kullanılarak yapılmıştır.

Programda üç çeşit dişli ekleyebilir ve eklediğiniz dişliler üzerinde bazı değişiklikler yapabilirsiniz.

Dişli sayısı, ve dişli boyutlarını belirlediğinizde programdişlinin çapını hesaplar.

Üst üste iki dişli eklediğinizde program hata verip kapanabilir, bu nedenle dişli ekledikten sonra konumunda biraz değişiklik yapın ve daha sonra
diğer dişliyi ekleyin…

Aktif dişliyi seçtikten sonra bağlantı kur butonuna tıklayıp diğer dişliyi seçin böylece aktif dişlinin devir sayısı diğer dişliye göre hesaplanır.

Eklediğiniz dişliyle başka bir dişli arasında bağlantı yapmayacaksanız devir sayısını diş eklemeden önce yapmanız gerekir…

Sonuç: Blender oyun motorunda mesh objelerinin editlenmesi oyun çalışırken pek mümkün olmadığı için dişliye eklenecek her diş ayrı bir obje olarak tasarlandı bu durum oyun içerisinde
çalışan çok fazla obje anlamına geldiği için oyunda kasmalar meydana geliyor. Belki yazılımlarda yapılabilecek büyük çaplı değişikliklerle kasma azaltılabilir ancak mesh editleme olmadan durum
tamamen düzeltilemez gibi görünüyor :)

Kullanıcıdan veri almak için bulunan girdi panelleri string property tipinde yapılmak zorunda float yani noktalı sayı tipinde property tanımlandığında hatalar oluşuyor. Ancak string property tipinde tanımlandığı için girdi panellerine harfte yazılabilir durumda :) Bu sorunu çözmek için keşfedebildiğim tek çözüm bütün harfleri ve hatta diğer tuşları tek tek tanımlamak ve bu tuşlara basıldığında sistemin çalışmasını engellemek ancak bu da çok uzun iş olduğu için yapmadım. Onun yerine harf basmazsanız bu sorun çözülmüş olur :) Ayrıca aktif objeyi belirlemek için kullandığım objedeki string property ler aktif objeye çoğunlukla float tipine çevrilerek kopyalandıkları için sayı haricindeki her türlü karakter de float property ye çevrilemediği için hata oluşuyor.

Eğer programda bu şekilde kasma ve sebebini tam olarak çözemediğim ve programın bir anda
kapanmasına sebep olan problemler olmasaydı, programı daha da geliştirme fikrindeydim ancak şimdilik
bu şekilde yayımlıyorum…

Herkese iyi çalışmalar :)


2015-04-29 21:18:08 Edit:2015-04-29 21:19:01
  • Offline
  • Erkek
Tebrikler, Blender oyun motoruyla

Tebrikler, Blender oyun motoruyla yaptıklarını takdir ettim. Bu iş yapabilme enerjini Unity gibi çok daha güçlü ve ileri seviye bir yazılımla değerlendirmeni tavsiye ederim. Umarım tavsiyemi yanlış anlamazsın, Unity`i hiç karıştırmamış olduğunu düşünerek söylüyorum.

BGE`nin gelişimi hem yavaş, hem de gönüllü iştirakiyle geliştirildiği için muhtemelen sürekli değişim gösterecek ve hiçbir zaman günü yakalayamayacak. Roadmap`ine son baktığımda fixed-function pipeline ile çalışıyordu (OpenGL 2.1).

Kolay gelsin.


2015-04-29 23:20:27
  • Offline
  • Erkek
Yorumunuz için teşekkür ederim.
HCSanimationshami sertcanAvatar

Yorumunuz için teşekkür ederim.
Blender oyun motoru konusunda haklısınız daha önce çok kısa bir zaman unity kullanmıştım ancak o zamanlar bu konularda hiç bilgim olmadığı için bana karışık gelmişti. İlerleyen zamanlarda unity`ye yeniden dönüş yapmayı planlıyorum...
Sizede kolay gelsin :)


2015-05-01 14:02:38
  • Offline
  • Erkek
Morph
johonwayniMehmet KALAMANAvatar

Şunu söyleyim henüz programı indirmedim ama merak ettiğim birşey var meshlerde morph mümkünmü ?
Eğer morph mümkünse 3-5 ana modelle değişik dişli sorunlarını çözebilirsin.


©Mehmet KALAMAN | DXF
2015-05-02 14:17:38
  • Offline
  • Erkek
evet meshlerde morph mümkün
HCSanimationshami sertcanAvatar

evet meshlerde morph mümkün ancak morphla (blenderdaki ismiyle shape key) dişli oluşturmak çok mümkün değil şuan programda eklenebilen dişlilerin bir kısım şekil değişiklikleri shape key ile yapılıyor ancak belirlenen sayısal değerlere göre diş oluşturma meselesi shape keyle yapılamaz çünkü diş eklemede eklenecek diş sayısına göre yeni vertexler oluşturmak ve onları konumlandırmak gerekir.dişlinin boyutlarını dişliler arası mesafeyi ve eklenecek diş sayısını göz önüne aldığımızda ise binlerce farklı şekil ortaya çıkacaktır. bütün bu şekilleri shape keyle yapmaya çalışmak çooook zahmetli bir iş olur :)


2015-05-03 12:50:04
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!