Oyun Yapımı : Oyuncu ile duygusal bağ

Oyuncu ile duygusal bağ
turkertTürker TunalıAvatar

Bazı oyunlarda kendimizi oyundaki bir karakter gibi görüyoruz. Ya da bazılarında gerçekten ona acıyoruz, acısını paylaşıyoruz. Yani oyunlara duygusal tepki veriyoruz.

Mesela Max Payne. Mesela Mafia. Mesela Fahrenheit. Mesela Sanitarium.

Bu duygusal bağı kurmak için sağlam grafikler kullanmak belki bir kısayol ama tam bir çözüm değil. Sizce oyuncu ile duygusal bağ nasıl kurulur? Oyunun hangi özellikleri olmalı. Örneğin Max Payne ve Half Life müzikleri çok etkileyicidir.


Türker TUNALI
2014-05-31 16:02:07
  • Offline
  • Erkek
İlk öncelik özgeçmiş
SemihkartalHalid Semih KARTAL

geçmişi verilen bir karaktere empati çok daha rahat kurulur. O karakteri oynayan kişi sanki kendi geçmişi gibi hissetmeye başlar yavaşca. Max Payne` deki olayda o değilmiydi zaten. Rüyalarının olduğu partları bayılarak oynamıştım ben , çünkü karakteri daha iyi tanıyorsun geçmişini bildikçe.


http://semihkrtl.wix.com/freelance
2014-05-31 20:53:13
  • Offline
  • Erkek
bence bunun en iyi
koftemustafa duyarAvatar

bence bunun en iyi kullanıldığı oyunlar ; silent hill serisi ve portal. özellikle silent hill 2 oyununda efsaneydi bu durum


maya+zbrush
2014-05-31 23:03:07
  • Offline
  • Erkek
Geçmişi verilen karakter
turkertTürker TunalıAvatar

Semihkartal: Haklısın hiç böyle düşünmemiştim. Karakterin geçmişini gösteren kısa sahneler ve küçük bilgiler işi değiştiriyor. Geçmişini verebilmek için oyunun daha düzgün bir senaryosuda olmalı zaten.

Geçmiş bu iş için anahtar sanırım.


Türker TUNALI
2014-06-01 17:33:09
  • Offline
  • Erkek
max payne ve silent

max payne ve silent hill i de oynadım ama hiç bir oyunda metal gear soliddeki snake kadar duygusal bağ kurmadım hiçbir oyunda


2014-06-01 19:23:07
  • Offline
  • Erkek
Portal
turkertTürker TunalıAvatar

Portalda çok hissetmedim ama onda da bir odada uyanmamız sonra sırayla verilen görevleri yapmamız ve ambiyans bir çekicilik yaratıyor.

Mirror`s Edge fena değil sanki birde. Kızın ablası filan olaya iyi katılmış.


Türker TUNALI
2014-06-03 10:22:55
  • Offline
  • Erkek
Kardeş aşk romanları okursan
emirbugraEmir Buğra KÖKSALANAvatar

Kardeş aşk romanları okursan nasıl duygusal bağ kurulur anlarsın :) Max Payne`de oyuncunun ailesi öldürülüyor. Bundan daha iyi duygusal bişey mi olur :) O duygusallık olayını senaristler yapar zaten. Oyunun konusudur o zaten.


http://kodmanyagha.com İhtiyaçlarınıza yönelik profesyonel web uygulamaları geliştirmekteyiz.
2014-09-10 16:56:23
  • Offline
  • Erkek
Bence
turkertTürker TunalıAvatar

Emirbugra: Ben yazılımcı açısından iş senaryodan çıktıktan sonra oyuncuya nasıl anlatırız kısmındayım. C64 döneminde 2 satır yazı gelirdi karakterle ilgili oyuna daha çok bağlanırdın, tek bir resim gösterilirdi oyuna daha çok bağlanırdın. Günümüzde bunu nasıl başarıyorlar onu merak ediyorum.


Türker TUNALI
2014-09-12 12:07:20
  • Offline
  • Erkek
İlk cümlenden birşey anlamadım
emirbugraEmir Buğra KÖKSALANAvatar

İlk cümlenden birşey anlamadım ama C64 zamanında C64`ten başka bişey olmadığı için insanlar ne görse aşık oluyodu :) Artık herşey gelişti imkanlar çoğaldı seçenekler arttı ve insanlar gerçeğe yakın şeyler görmek istiyorlar. Bir de insanlar artık duygusuzlaştı bence. Makineleştiler yani. Kitlelerin duygularına hitap etmekten çok onları mecbur bırakmaya yönelik yöntemler revaçta bu aralar.


http://kodmanyagha.com İhtiyaçlarınıza yönelik profesyonel web uygulamaları geliştirmekteyiz.
2014-09-12 17:30:45
  • Offline
  • Erkek
Katılmıyorum.
turkertTürker TunalıAvatar

Hala bir sürü oyun var kendini oyunun içinde hissettiren.
Mafia, Fahrenheit, Max ve diğerleri.


Türker TUNALI
2014-09-17 11:14:27
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!