Oyun Yapımı : oyun projesi ( kaplama kortrolü )
saygı değer dostlarım...
uzun zaman önce planladığım ama bazı sorunlar nedeniyle başlayamadığım oyun projeme 1 ay önce başladım.... toplam 200 ile 300 civarı model tasarımı var... 1 ay içerisin de 50 modelimi bitirdim ve kaplamasına başladım.modelleri tahmini 6 ile 8 ay içerisinde bitirmeyi planlıyorum...tek başıma 2 yıl gibi bir sürede oyunu bitirebileceğimi düşünüyorum... bu sayfada ara ara göstererek sizlerden nasıl daha iyi yapılacağını yada nelerin yanlış olduğunu bana söylemenizi istiyorum... belli bir ilerleme kaydetmeden bu konuyu açmak istememiştim. tüm modelleri yapıp kaplamaları yapmayı başladığım an konuyu açmayı planlıyordum.ancak böylesinin daha iyi olduğunu düşündüm. toplam modelleri 6 parçaya bölüp kaplamaları 50 model - 50 model şeklinde yapmaya karar verdim.
""yapacağım oyun hakkında pek bilgi vermeyi düşünmüyorum " ŞİMDİLİK " ...""
yaptığım modelleri sizi göstermek isterim. böylece hatalarımı erkenden fark edip zamandan kazanmak istiyorum.
projede şuan tek başımayım... ama 3 ay içerisinde 1 kişi daha ekibime katılacak.( sınavlarına çalışacağını söyledi 2 ay sonra gelebilirim dedi )
oyun motoru : unity
programlama dili : javascript
modelleme programı : maya
kaplamalar : photoshop
elimden geldiğince düşük poligonlu modellemeye çalışıyorum... ara ara burada yaptığım kaplamarı göstererek sizlerden bilgi alma istiyorum.. şimdiden teşekkür ederim...
tarih : 10.12.2013
yapmış olduğum modeller
http://img492.yukle.tc/image.php?id=37051.jpg
kaplama
http://img492.yukle.tc/image.php?id=9292.jpg ( oyunda kullanacağım kitaplığın kaplaması )
12.12.2013
kitaplıkta toplam 37 adet kitap kaplaması vardır kaplamaları ben hazırladım. 60 adet daha kitap kaplaması hazırlayacağım böylece tekrar tekrar aynı kitabı görme sıkıntısı yaşanmayacak.resim boyutları 4k yakından görebilmeniz için.
http://img492.yukle.tc/image.php?id=62891.jpg
http://img492.yukle.tc/image.php?id=84392.jpg
http://img492.yukle.tc/image.php?id=42353.jpg
01.07.2014 ( Konu Güncellenmiştir )
yaklaşı 6 aydan fazla oldu konuyu güncelleme vakti geldide geçiyor...
Kaba modellemenin tamamını bitirdim. Detaylı modellemede yarıladım.. ( detaylı derkem sahne zenginleştirmeyi kastediyorum. )
Bazı Eksik Kaplamalar var ancak onlara bişey düşünemediğim için boş bıraktım..
Unity üzerinde işlem yapmak için erken olduğunu düşünüyorum. modelleme işlemi tamamen tamamlandığında unty üzerinde devam edeceğim...
BİR SONRAKİ GÜNCELLEME UNİTY ÜZERİNDE İŞLEME GEÇTİĞİM ZAMAN OLUCAK.
Alttaki linklerde ekran görüntüleri
1 - http://img497.yukle.tc/image.php?id=52131.JPG
2 - http://img497.yukle.tc/image.php?id=72452.JPG
3 - http://img497.yukle.tc/image.php?id=47293.JPG
4 - http://img497.yukle.tc/image.php?id=48464.JPG
5 - http://img497.yukle.tc/image.php?id=94805.JPG
6 - http://img497.yukle.tc/image.php?id=75676.JPG
7 - http://img497.yukle.tc/image.php?id=92307.JPG
8 - http://img497.yukle.tc/image.php?id=4508.JPG
9 - http://img497.yukle.tc/image.php?id=66509.JPG
10 - http://img497.yukle.tc/image.php?id=920210.JPG
11 - http://img497.yukle.tc/image.php?id=940911.JPG
bu arada bir yanda da mobil oyun geliştiriyorum... flappy bird etkilenerek geliştirdiğim Flightless Bird ( Uçamayan Kuş ) Dün yayınlanmaya başladı...
Unity ile geliştirildi...
Google Play Linki : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.AbbasAydin.FlightlessBird
- Offline
- Erkek
Başarılar devamını bekliyorum. ^^
- Offline
- Erkek
Umarım amacına ulaşırsın.
- Offline
- Erkek
Yorum yapabilmemiz için aşağıdaki sitelerden birinde hesap açıp link vermen gerekir.
http://studio.verold.com/projects/filter/featured
https://sketchfab.com/browse/staff
- Offline
- Erkek
Çok güzeller. Devam! Bir de bir tuhaflığımı söyleyeyim ben :D Kitaplığın kaplamasını görsterdiğin resme bakarken net göreyim diye refleks olarak elim F4`e gitti 3D Max`ten alışkanlık diye :D
- Offline
- Erkek
oyunu yapma amacının para kazanmak olduğunu düşünerek şu soruyu soruyorum,
nereden para kazanacaksın ?
- Offline
- Erkek
oyunun çizimleri, karakter, mekan çizimleri en önemlisi bir konu,senaryo varmı yoksa doğaçlamamı, doğaçlama olarak işe başladıysanız istemeyerek olmaz bu iş diyorum, en başta herşeyin tüm detayına kadar beyinde bitmesi gerekiyor, sonra yazıya dökülmesi, sonra 2d ye dökülmesi, sonra 3d ye dökülmesi ve bu modellerin oyun motoruyla etkileşimlerinin sağlanması gerekiyor, kabaca benim görüşüme göre böyle olması gerekiyor.
- Offline
- Erkek
dün geceden beri yağan yoğun kar nedeniyle ara ara elektrik kesintileri oldu bu yüzden konu geç kontrol edebildim...
öncelikle İzzet Beyin yorumuna cevap vermek istiyorum. açıkçası blog ve benzeri gibi siteler için çok erken olduğunu düşünüyorum. proje %25 olana kadar kesin bir duyuru yapmak istemiyorum..
ehmet06tr yorumu da bence gereksiz... önemli olan oyunu yapmaktır oyun yapıldıktan sonra steamın bağımsız yapımcılara sunduğu imkanlar var bunlardan yararlanmayı düşünüyorum. vede kullanacağım oyun motoru unity yapımcıları belli bir ücret karşılığı oyunu pazarlamasında yardımcı oluyorlar..
ilhan-m yaptığım projeyi senaryoya göre hazırlıyorum. 4 aşamalı bir işlemle tamamlamayı düşünüyorum. 1 işlem düşünce ( hazırlandı ) 2. işlem döküman-bilgi toplama( hazırlandı ) şuanda 3. aşamadayım modelleme ve kodlama
bu arada konuyu güncelledim....
- Offline
- Erkek
İzzet Bey'in verdiği sitelere modellerinizi dokulandırılmış halde yükleyip browser içinde görüp gösterebiliyorsunuz; modelleme ve texture konusunda yorum istiyorsanız tabi.
Örnek:
http://studio.verold.com/projects/5228f71c6eb2d402000000b1
- Offline
- Erkek
KONU GÜNCELLENMİŞTİR...
- Offline
- Erkek