Mental Ray : zemin renginin tavanı etkilemesi
- Offline
- Erkek
Color bleeding. Meselenin adı. Çözümü de photon map. Biraz kurcala araştır. Zemin malzemenin mental ray correction sekmesine de Caustic and GI bölümüne atabiliyorsun ( sağ taraftaki kilidi açarak) . Detaylarını unuttum ama hatırladığım kadarı ile Photon sahader in ( material editöre attığında (instance olarak)) diffuse rengini yaklaşık olarak yansıyan renge benzetirsen photon shader o rengi filtreler. Photon shader atadığın malzemeyi, Gı dan ayırıp kendi foton yayılımını oluşturur. Eğer yanlış hatırlıyorsam ve renk düzelmiyorsa yansıyan rengi değil de yansımasını istediğin tengi atmayı dene.
- Offline
- Erkek
Bu renderda oluşan durum çok normal! Aydınlatma elemanların yetersiz.Gerçek hayatta siyap kaplı bir zemin neredeyse tüm ışığı yutar,pek azını yansıtır.Bu mental-ray ile alakalı değildir.Zaten gerçek hayatta,tavanda bulunan spotların hepsini yakarsan (mental ray de de durum aynıdır) mekanın tamamen aydınlanır.ama bu durum render süreni ölümcül şekilde arttırır.
problemi şöyle çözebilirsin; sel ilumination ile tüm spotları yanıyormuş gibi aydınlatıp tam ortaya gelecek şekilde 2-3 adet photometric ışık koyup,ışıkların ``autentication`` ayarlarını ayarlayarak genel aydınlanma taklidi yapabilirsin ama unutmadan ortaya koyduğun tüm ışıkların ayarlarında ``specular`` özelliğini kapatmalı ve ``ambient only`` ayarını açman gerekecektir.
Başka bir çözüm yolu ise ``logaritmic exposure`` kullanmandır.Render`i Daha hızlı ve genel aydınlanma durumu daha kolaydır.
- Offline