Mental Ray : Dış cephe yansıma ve cam yapımı yardım!
Arkadaşlar öncelikle mentalrayde yeniyim yani 1-2 aydır kullanıyorum.Renderları Daylight sistem mr-sun + mr-sky olarak alıyorum ve işimi hallediyor.Fakat bu kadarıyla kalmak istemiyorum ve kendimi geliştirmek istiyorum.Sizden ögrenmek istediğim bir kaç sey var.Öncelikle işim dış cephe giydirme üzerine oldugu için sürekli aynı renderları alıyorum düzeltmek istedigim şey ise cam yansıması ne yaptıysam gerçekci bir cam yansıması alamadım.Ayrıca resimdede göründügü üzere Kompozit levhalar kaldırımın veya yola atadıgım renklerin veya bulutlarında yansımasını alıyor onuda düzeltemiyorum açıkcası.Cama yansıma veriyorum bitmap atayım reflection ayarlarıyla oynarak fakat bitmap atamadan düz bir camda yansıma yapamıyorum çok mat çıkıyor ve dış cephe için önemli unsurlardan biridir.Müşterilerin ilk dikkat ettiği yer açıkcası :) son yaptıgım 2 projemi sizinle paylaşmak istiyorum yorumlarınızı ve yardımlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler.
http://i47.tinypic.com/2cfbchu.jpg
http://i48.tinypic.com/30ix4xc.jpg
- Offline
- Erkek
Çevre şart.Yansıma için çevre lazım sana.
- Offline
- Erkek
cam yansımasını görmek istiyorsan insan gözünden çok fazla yükseğe kamera yerleştirme yanısma yı alamıyor. sahte bir dünya çiz sphere ile. ona panoromik bir manzara ata... renderda gözükme problemi olacak bunuda halletmek için sphere ın üstüne gel sağtuş/object propertiese tıkla visible to camera işaretini kaldır. cisim render olacak ama kamerada gözükmeyecek.
- Offline
- Bayan
Bikan bu konuda bana yardımcı olacak resimli bir anlatım mevcut mu acaba max i kullanmayı pek bilmiyorum sadece render amaçlı kullanıyorum ve belirttigim üzere yeniyim.. ayrıca cevaplarınız için teşekkürler arkadaşlar.
- Offline
- Erkek
http://www.youtube.com/watch?v=ml17GVbYOK0
- Offline
- Erkek
- Offline
- Bayan
daha önce paylaşmıştım buyrun
Güzel bir cam malzemeside ben vereyim. Özellikle cam kaplama cephe yapanlar için tadından yenmez bir mentalray malzemesi. Bir Blend malzeme oluşturuyoruz. ilk malzeme slotunda bir arc&design malzemesi ekliyoruz. refraction ve reclection 1,0 glossnes ayarıda 1,0 olacak şekilde ayarlıyoruz. IOR değerinide 1,5 koyuyoruz. advanced rendering ayarlarından Thin wall seçili olması lazım. Sonra ikinci malzeme için mental ray malzemedisini seçiyoruz. Buna bir surface mapi olarak metal map atıyoruz. Buradaki renk ayarlarıyla hangi renkte yansıma yapmasını istiyorsak o rengi seçiyoruz. Sonra iki map %50 oranında blend malzemesindeyken karıştırıyoruz. İşte bu kadar. Anlaşılmadıysa resimli ekleyebilirim.
- Offline
- Erkek
Dmrmrt dedigin herşeyi yaptımda şu karıştırma olayını beceremedim :) onun hakkında detay verirmisin ya
- Offline
- Erkek
burada daha önce paylaşmıştım
http://www.tr3d.com/forum/oku/mentalray/mental-ray-materyal-hazirlama/2/
- Offline
- Erkek
Ben en kolay bulduğum yöntemi uyguluyorum. Cam olmasını istediğin yerlere Mental rayin hazır malzemesi olan "autodesk mirror" ata ve hiç bi ayarı ile oynama. Daha sonra cephenin karşısına bir küre çiz ve yarısını sil. Kürenin iç tarafına sehir manzaralı olan bir bitmap çizip at ve uvw map ile kaplamasını yap. Bu şekilde renderda cmlar iyi çıkacaktır.
- Offline
- Erkek