Maya 3D : Smooth bind yapmanın en iyi tekniği nedir?
merhaba arkadaşlar...kaç gündür binding işiyle uğraşıyorum ama bir yandan yaparken bir yandan bozuluyor...bacaktan mı başlayayım kafadan başlayayım gövdedenmi başlayayaım şaşırdım...bunu kolay bir yolu bir tekniği vardır mutlaka...bilen veya fikir sahibi olanlar lütfen yazsın...bu konuyu aşmam lazım artık...kaç gündür bununla uğraşıyrum lütfen yardımmm....
- Offline
- Bayan
Skinning işlemleri için özel algoritmaları, programları, yöntemleri olan firmalarda çalışıncaya dek, bu işkenceyi çekmeye devam :)
Ağırlık boyama işleminde illaki bir sıra istiyorsanız, uzuvlardan gövdeye doğru ilerleyebilirsiniz.
Bunun dışında iskelete skin işlemini test edecek bir animasyon ekleyip, özellikle ilk önce çözmek istediğiniz noktalara (omuz, diz, dirsek) müdahale de edebilirsiniz.
- Offline
- Erkek
en çok omuzlarda ve kalçalarda zorluk çekiyorum... animasyon veriyorum...kısmen işe yarıyor ama yukarı aşağı hareketimde sorunu halledince bu sefer sağa sola hareketinde deformasyonlar yaşıyorum bu özellikle boyun bölgesinde oluyor...acaba aradan boynu çıkarıp sadece kafaya mı ağırlık vermek lazım ama boyunda kontroler var. yani gerçekten dediğiniz gibi işkence... inanın rig ve modelleme de bu kadar oyalanmadım...
- Offline
- Bayan
Bu tür sorunlar genellikle topolojiden de kaynaklanabilir. Topolojiniz yapmaya çalıştığınız hareketlere uygun mu ?
http://vimeo.com/243523
- Offline
- Erkek
dirsek diz gibi bükülen yerlere rezelasyon verdim...
- Offline
- Bayan
Özür dilerim ama rezelasyon nedir ?
- Offline
- Erkek
resolution ın türkçeleştirilmiş hali:-))))
- Offline
- Bayan
Yanlış anladınız, yazım yanlışı aramıyorum. Yaptığınız işlemin ne olduğunu öğrenmeye çalışıyorum.
Smooth edip fazladan yüzey mi eklediniz ?
Rigi hangi ortamda kullanacaksınız bilmiyorum ama.
Eğer oyun içi bir karakter ise Diz, dirsek kısımlarındaki deformasyonları daha rahat kontrol etmek için çift joint.
Ya da daha yaratıcı bir şeyler denemek gerekirse şu videodaki gibi bir kaç joint yerleştirebiliriz.
http://www.youtube.com/watch?v=CEJCaMJtQYg
Oyun dışında bir yerde kullanılacak ise, bir locator`ı influence object olarak atayıp, deformasyonları daha gerçekçi hale getirebilirsiniz. Influence objenin etki alanını boyayabilir ve animasyon bilgisi girebilirsiniz. Set Driven key de kullanabilirsiniz tabii.
Influence objelerin genel çalışma mantığını da şuradan gözlemleyebiliriz.
http://www.youtube.com/watch?v=QOfvrXnxO9Q&feature=related
Kolaylıklar...
- Offline
- Erkek
low poly halinde dirseklere ve dizlere fazladan edge ekledim ki deformasyon daha iyi olsun diye... bahsettiğiniz locatorla influence eklemeyi denicem...ilginç bir yöntem gibi geldi umarım benim modelde işe yarar...bu arada ilginiz ve bilgileriniz için teşekkür ederim...
- Offline
- Bayan
Rica ederim, iyi çalışmalar.
- Offline
- Erkek