Maya 3D : character rig
arkadaşlar maya da hazırlanan karakterlerin rigleme yöntemleri farklılık gösterdiğini biliyorum. fakat sormak istediğim şu: linkde görünen karakter riglenirken eklemler parçalanarak yapılmış bunu renderda nasıl birleşikmiş gibi gösteriyorlar. riglemeden sonra acaba tekrar parçaları birleştiriyorlarmı yoksa farklı bir işlemmi uyguluyorlar. İşte link: http://www.google.com.tr/imgres?q=maya+character+rigs&um=1&hl=tr&sa=N&biw=1680&bih=952&tbm=isch&tbnid=F1_tkZtlbrgOEM:&imgrefurl=http://www.iwantajobatpixar.com/&docid=36KKM7jyADbsVM&w=1200&h=890&ei=RHFkTueiMs6P4gTt_bSmCg&zoom=1
- Offline
- Erkek
=) Umarım bu soruya cevap gelir. Bende merak ettim şimdi =)
- Offline
- Erkek
Örnekteki Multiple mesh kullanımında genelde parent/child ilişkisi kullanılarak sonuca ulaşılır. Seperate mesh ler jointlere child edilir. Jointlerle parça mesh ler birlikte hareket ederler. Bir nevi hızlı rigging ve hareketlerin analizi için temiz bir giriş yapılmış olur. Ayrıca skinning için uğraşılmamış olur.
Eğer normal skinning işlemi parça meshlere uygulanmışsa elbette sonradan birleştirilebilir. Belli kaidelere uymak gerekir. Bu işlem genelde karakterlerin vücut ve baş kısımlarının birleştirilmesinde kullanılır. Body rig ve facial rig genelde ayrı işlenir ve gerekirse sonradan birleştirilir.
Umarım açıklayıcı olmuştur.
- Offline
- Erkek
"Eğer normal skinning işlemi parça meshlere uygulanmışsa elbette sonradan birleştirilebilir. Belli kaidelere uymak gerekir. Bu işlem genelde karakterlerin vücut ve baş kısımlarının birleştirilmesinde kullanılır. Body rig ve facial rig genelde ayrı işlenir ve gerekirse sonradan birleştirilir."
Mesh üzerinde eklem yerlerinde düzgün ağırlık boyamasıyla skinning işlemini parçalamadan önce yapıp sonra meshleri parçalayıp ilgili kemiklere parent edip sonra tekrar birleştirince eski skinning sorunsuz devam eder mi? Ben robot gibi karakterlerde skinning yapmadan parentlama ve kısıtlayıcılar ile rig elde edebiliyorum.
Kısacası yazınızda belirttiğiniz "belli kaidelere uymak gerekir." sözünüzü açarsanız sevinirim.
- Offline
- Erkek
Eğer separated mesh ile çalışıyorsanız skinning yapmanıza gerek yok tabi ki. Anime işlemi bittikten sonra gerçek mesh ile skinning işlemine girişebilirsiniz.
Önceden skinlenmiş meshleri birleştirirken operation stack sıralaması, edge/vertex birleştirmeleri ve birleşmeden sonraki weight rütuşlarına dikkat etmek önem arzeder.
- Offline
- Erkek
cevaplar için teşkkür ederim arkadaşlar.
- Offline
- Erkek