Maya 3D : Maya 2016 cpu sorunu
Arkadaslar merhaba, maya 2016 kullaniyorum. 3d printerdan birseyler aliyoruz ve objeye fazlasiyla smooth vermek zorunda kaliyorum. Smooth verirken birseyi farkettim. Cpu tek cekirdek calisiyor ve cpu kullanimi %12 yi gecmiyor. Bu sorunu daha once yasayan oldu mu? Viewport 2.0 kullaniyorum. Rander alirsam cpu %100 calisiyor ama diger maya islerinde cpu %12 calisiyor.
- Offline
- Erkek
Viewport üzerinde obje etrafında hareket döndürme vs. opgl işlerini viewport 2.0 da direk gpu ya yüklenir sahne yoğunluğuna göre ve açılan özelliklere göre gpu kullanımı %100 lere gelebilir
smoot tarzı bazı işler program yazmaçlarına göre(programcıya bağlı)malesef tek işlemci üzerinden yürütülüyor çoğu programda bu böyledir bazen en basit görünen fakat detay vermeye kaltığınız işlemleri uzun süreler beklemek zorunda kalıyorsunuz.
uğraştığınız sektör render bazlı değil ise tercih edeceğiniz işlemci 4790k tarzı yüksek mhz li işlemcilerdir.
- Offline
- Erkek
Tesekkur ederim. Randerla isim olmuyor. İslemci 6 cekirdekli 5820k fakat tek cekirdek performansina baktigimda 4790k dan yavas gorunuyor.
- Offline
- Erkek
aslında bilginiz dahlinde ise default voltaj ile çarpanı arttırıp 4790k dan hızlı hale getirebilirsiniz çoğu kullanıcı günlük 4400mhz kullanmakta fakat iyi bir soğutma takmış olmanız lazım.
biraz 5820k oc konusunda araştırabilirsiniz, kendim bir önceki sistemimde e5 1650 işlemcimi günlük 4600mhz 1-2 yıl kullandım hiç bir problem olmadan fakat soğutma iyi olmalı.
- Offline
- Erkek
Biraz araştırdım fakat 4790k oc ile 5820k oc ile tek çekirdekte hangisi önde bulamadım. Sıvı soğutma kullanıyorum. Aslında çok sorun değil o kadar performans zaten son aşamada smooth yapıyorum. Yine de tek çekirdek kullanması sinir bozucu. Windows 10 ile birlikte çekirdek kullanımlarında yenilikler var mı acaba?
- Offline
- Erkek
daha dün kurdum maalesef aynı sorun devam ediyor, programcılar bazı işlemlerde yüksek oranda ki gecikmeleri hesaba katarak çoklu işlemci desteğini program işlemlerine eklese de her işlem için düşünmüyorlar, teknoloji gelişiyor eskiden hayal kurduğumuz sistemlere artık kolayca erişebiliyoruz zamanında 2mb tek çekirdek çok güçsüz sistemler ile animasyon yaptığımız zamanlardan şimdi 1tb lık düzinelerce çekirdekli sistemler ile işlem yapıyoruz fakat programlar da buna ayak uydurmalı ana sorun programları tasarlayanların.
beklemekten başka çare yok :)
- Offline
- Erkek
Teşekkür ederim bilgiler için.
- Offline
- Erkek
smot işlemini yapmadan 3 tuşuyla calışın ve smoot atributesini artırarak vereceğiniz smot değerini görün en sonunda smotlarsınız bide layeri kullanabilirsiniz
- Offline