Maya 3D : Maya Soruları Alınır
Sevgili dostlar Autodesk Maya ile ilgili sorusu olan yada yeni değişiklikleri paylaşmak isteyenler yazsın.
- Offline
- Erkek
ilk soru benden olsun. Film çekimlerinde gerçek aktörlerin vucüduna küçük referans noktaları koyuyorlar, mesela gollum karekterini canlandıran kişiye.
Soru şu: onları Maya`da hazırladığımız modelle, aktörün referans noktalarının hareketlerini kaynaştırarak animasyonunu nasıl yapıyoruz?
- Offline
- Erkek
Cizdigimiz 3d modellere gerekli detayları vermenin yolları nelerdir? Kısaca yazarsanız sewinirim.
- Offline
Elprince, o noktalar once mesela 3dequlizer yada PFtrack gibi benzeri programlar ile object track ediliyor, ama Gollum versiyonunda onlar aslinda kizilotesi kameralar ile gercek zamanli kayit ediliyor.
Dolayisi ile maya ya import edildiginde etrafta hareket eden kemikler yada locatorlar oluyor, sonra sende kendi kemiklerini alip constraint ediyorsun o locatarlara, en basitinden boyle anlatilabilir
- Offline
- Erkek
uw texture editorde sağ tuşa basılı tutup vertex yada face menüsüne tıkladığımda vertexi yada faceyi seçemiyorum. nedeni nedir acaba ?
- Offline
- Erkek
gerek kalmadı. ctrl basik tutup to uv seçince oluyormuş. ilginç bir sistemi var mayanın :)
- Offline
- Erkek
Merhaba ben maya 2012 eğitim seti aldım eğitim setin de kulaklık modellerken birkaç sorun yaşadım
Sorun:Eğitim setinde kulaklık modelleme dersinde kulaklığı side view den herşeyi yapıyorum sonra nesnenin alt elemanlarından face ye geliyorum side view deyken rahat rahat dikdötgenin tüm karelerini seçebiliryorum.Dikdörtgenin yarısını siliyorum daha sonra perspectiv view`den bakıyorum yarısı yok buraya kadar hiç bir sorun olmuyor.Nesneye sağ tıklayıp objective view yapıyorum hem somut halini hem de benim ilk çizdiğim halini görücem.Proxy yapıyorum subdiv Proxy seçeğenin yanındaki kare butonundan (ayarlar)!A giriyorum subdiv Proxy options ayarları geliyor.
Mirror behavior dan half yapıyorum mirror direction`dan da -Z yi seçiyorum (display proxy shader) keep konutunu açarak apply butonuna basıyorum closeye basıyorum videoda karşısına aynısı gelıyor ancak bende (// Error: No object matches name:) diyor lütfen yardım edin daha ilerliyemiyorum
- Offline
- Erkek
Neden subdivle uğraşıyorsun? Artik subdive gerek yok. Smoot hali icin 3 tusunu kullan. 2014 surumunde subdiv kaldirildi.
- Offline
- Erkek
öğretim setinde öle yapıyordu 3 tusuna felan basın demıyordu.Bide ben şuan 2012 öğreniyorum 2012 yi öğreniyim 2014 e geçıcem
- Offline
- Erkek
Demek istedigim 2012 de olsa olsa subdive gerek yok. 3 tusu onun gorevini yaapiyor. Subdivin amaci fazla face kullanmadan smooth elde etmek. 3 tusu butun maya surumlerinde var.
- Offline
- Erkek