Genel Konular : Render farm fiyatlari ?
1 saniyesi 30 frame lik toplam 144.000 frame (80 dk) bir filmin render farm sirketlerinde 35 bin tl gibi bir fiyat cikiyor sanirim.Eger kusuratlarda hata yapmadiysam bu fiyat cikiyor(usd-tl).Sizin bi konuda hizli render icin renderfarm yada tavsiyeleriniz var mi...?
- Offline
- Erkek
Animasyon çalışanların iki seçimi var ya oyun motoru kullanacaksın ki bir çok şeyden taviz vermen ve ekstra ayrı şeylerle uğraşman gerekiyor zira oyun motorları çok farklı prensiplerle çalışıyor yada render farmlar ile çalışacaksın.
Render farmlar ile çalışmak ayrı bir tecrübe istiyor , doğru ayar ve doğru süreleri belirlemen çok önemli aksi halde ya sonuç fiyasko olur yada aşırı uçuk paralar ödersin.Render farm ile çalışacak kişiler mutlaka önceden kısa animasyonlarla tecrübe edinmeleri ve işleyişi çok iyi anlamaları şart , senin aldığın fiyat yani 35 bin bu iş için doğru hesap değil , takribi kare başı cpu da 5dk süre vermişsin bu renderlarda aşırı noise olacağı anlamına gelir yani alacağın render hiçbir işine yaramaz ve 35 bin tl çöpe gider .
Uzun metraj konusunda bir tecrübem yok ama 1-5dk lık animasyonlar için ben genelde oyun motoru (ue4) kullanıyorum bazı planları vray de gpu render olarak alıyorum ve genelde işi hızlandırma adına çok daha farklı yöntemleride kullanıyorum kısacası normalden çok çok daha fazla uğraşmamız gerekiyor ama renderfarm olmadan pixar gibi yada blue sky gibi işleri yapmak şuan bize hayal zira render bitmeden muhtemelen biz emekli oluruz )))))))))))))))
- Offline
- Erkek
Oyun motorlarinda render almanin ne gibi avantaji var tam olarak...?
- Offline
- Erkek
Karekter yetmedi:)) diger merak ettigim noise li bi sonuc almamak icin nasil ayar yapmaliyim.
- Offline
- Erkek
oyun motorları diğer render motorları gibi anlık hesaplama yapmazlar önceden tanımlanan parametleri kullanırlar bu sayede daha hızlı sonuç verir tabi bu paratmetreler sınırlıdır özel efek yada hesaplamaları bu parametrelere dahil edemezsin bu sebeble render motorlarında kullanılan bazı özellikler bu oyun motorlarında işlemez yada alternatif çözümler üretip taklit edersin , genel anlamda iyi sonuçlar versede dediğim gibi render motorları gibi özgür ve rahat hareket edemez ve bazı modifiyer yada özellikleri buralarda kullanamzsın , kısacası oyun motorlarının işleyişi çok farklı ve bu programlarada hakim olman şart.
noise olayı şu , noise yetersiz render süresi , yetersiz ışık yada material tipine bağlı olarak çeşitli nedenler ile oluşan ölü pixellerdir ve bunları önceden ön görmek zor , ancak test renderlar ile görebilirsin.
renderfarm şirketi ile çalışacaksan örneğin rebusfarm , hazırlanan sahnenin başından ortasından ve sonundan yada animasyon türüne bağlı olarak kompleks sahnelerin olduğu alanlardan kendi sisteminde örnek render alırsın , bu örnek render süresi ve alınan sonuç render farmdan alacağın sonuçtur bu sebeble test renderda kullandığın ayar ve süre ne ise render farm ayarlarında bunu kullanman gerekir zaten özellikle rebusfarmın 3 test render imaknı var bu test renderı alıp sonucun iyi olduğuna emin olduktan sonra tüm animasyon için render işlemini başlatırsın , tabi bu süre ve ayarlar yaptığın işe bağlı olarak değişir çok basit ayar ve kısa sürelerde iyi sonuç alabileceğin gibi çok daha uzun sürelerde render almanda olasıdır bu yapılan işe göre değişir.
Ayrıca sisteminde kullanılan ayarları ve map yollarını sağlıklı kullanabilmesi için parametre ve veri yollarının doğru ayarlanmış olması lazım ki rebusfarm bu konuda yönlendirici videolar ve pluginler paylaşıyor.
- Offline
- Erkek
blender eevee ye bi göz atın bence
- Offline
- Erkek