Genel Konular : Yüksek polygon
Yüksek polygonla modellenen nesnelerin oyun motoruna ne gibi etkisi olur?
- Offline
- Erkek
Takılma, donma.Ancak bu her zamanki gibi ekran kartına da bağlı bir durum.Import ederken kasma vs.Low poly önemli.
- Offline
Hareketlendirmekte yani rigging de zorlaşır.
- Offline
- Erkek
oyun motorları yüksek yada düşük poligon ayrımı yapmaz tabi kastettiğim zbrush gibi milyonlarca poligona sahip modeller değil bunları saten diğer programlardada kullanamıyorsun
oyun motorlarında obje poligon sayısı değil sahnede yer alan modellerin toplam poligon sayısı önemlidir , kullanılacak toplam poligon sayısı belirlendiğinde sahnede kullanıcak modeller arasında pay edilir bu sebeble oyunlar için hazırlanan modellerin poligon sayıları önceden bellirlenmiş olur , düşük poligonun sebebi budur
zira oyunda yüzlerce belki binlerce model yer alır buda düşük poligon bile olsa toplamda büyük sayılara ulaşmasına neden olur
eğer alternatif render için düşünüyorsan sahne ve model sayısı saten sınırlıdır ayrıca oyun amaçlı olmadığı için yani fps si önemsiz olduğundan yüksek detaylı modellerin kullanılması hiçbi sakınca oluşturmaz kaldıki bir çok oyunun matinesi yüksek detaylı modeller ile yine bu oyun motorlarının kendi içinde hazırlanır buna oyunun fragmanlarıda dahildir .
- Offline
- Erkek
5.5-6 milyon polygon oldugunda hiç donmadığınıda bilirim, ama 1,5 milyonda dondudugunuda. İmportladığın obje yada herhangi bir şey de de sıkıntı olabiliyor çoğu zaman
- Offline
- Erkek