Genel Konular : Animasyon ile ilgili yardım istiyorum
Merhabalar.
bir animasyon yapımı ile uğraşıyorum kendi çapımda fakat verdiğim örnekteki videodaki olayı yapamadım bir türlü.
https://youtu.be/SZaoSphO9vw
buradaki videoda katlı katlı duran plane öndeki nesne ilerledikçe düzeliyor kumaş gibi
bunu nasıl çözerim?
şimdiden teşekkürler
- Offline
- Erkek
https://www.google.com.tr/search?q=3ds+max+cloth+modifier+curtain&source=lnms&tbm=vid&sa=X&ved=0ahUKEwjjuoeqrLbLAhXBvnIKHRnuDKwQ_AUICCgC&biw=1440&bih=727
- Offline
- Erkek
bu animasyon için cloth modifier ile uğraşmana gerek olmadığını düşünüyorum. bir plane line ve path deform modifier ı ile halledilir. Plane i çiz ve eğim yönünde enine bol segment ver. kıvrımlı hali şeklinde bir line çiz. plane e path deform modifier ı uygula ve path i göster. pathi düzleştirip eğip büktüğünde plane de aynı şekilde davranacak. 2 dk. sürmez.
- Offline
- Erkek
çok teşekkürler deniyorum suan
- Offline
- Erkek
bu dediğiniz olayı yaptım designever fakat olay cok başka oldu muhtemelen hata yapıyorum biyerde
plane çizdiğim lane üzerinde sadece oldugu gibi hareket ediyor yani ray görevi görüyor o çizgide bir tren gibi ilerliyor
- Offline
- Erkek
Çizdiğin spline ın modifier panelinde vertexlerinden birini seç ve hareket ettir. Hareketin başı ve sonunu key frame de işaretle. Path deform un kendi parametreleri kaydırma gibi işlemlere sebebiyet vermesi normal (örn:percent) ama sen o parametlerden ziyade spline ın vertexlerini hareket ettir. Böylece plane de aynı spline gibi eğilip bükülecek. path deform un kendi parametrelerini de ek kontrol için extra olarak düşün.
- Offline
- Erkek
Line çiz, ortadan 1 tane bezier veya smooth vertex koy ve biraz aşağı çek. Sonra sahnede 3 adet point yerleştır ve herbiri line ın vertexlere snap ile yanaştır. Line ın birinci vertexi işaretle ve Linked xform modifier ekle. Modifierden ise pointi seç ve artık o vertexi point ile haraket edebilirsın. Her vertexe aynısı uygula ama 2nci vertexi seçmek için xform üstüne edit spline modifier ekle, ordan diğer vertexi seç ve gene linked xform ile ayni şey yap. 3ncu vertex için de ayni kombinasyonu yaparsın. Artık line ın hakımiyet sende şimdi uc vertex e eklediğin pointları istediğin haraketli objeye linkle. Line e de extrude modifieri ver istediğin boyda ve üstüne shell yap. Animasyonda orta vertexi ister expression ile haraket ettirirsın, ister manuel. Eğer karmaşık geldi ise, max projesini hazırlayp eklerim buraya
- Offline
- Erkek