Genel Konular : Animasyon ile ilgili yardım istiyorum

Animasyon ile ilgili yardım istiyorum
quetrisami selbes

Merhabalar.

bir animasyon yapımı ile uğraşıyorum kendi çapımda fakat verdiğim örnekteki videodaki olayı yapamadım bir türlü.

https://youtu.be/SZaoSphO9vw

buradaki videoda katlı katlı duran plane öndeki nesne ilerledikçe düzeliyor kumaş gibi

bunu nasıl çözerim?

şimdiden teşekkürler


2016-03-10 16:22:07
  • Offline
  • Erkek
https://www.google.com.tr/search?q=3ds+max+cloth+modifier+curtain&source=lnms&tbm=vid&sa=X&ved=0ahUKEwjjuoeqrLbLAhXBvnIKHRnuDKwQ_AUICC
Serdar_YAZlClSerdar YAZICIAvatar

https://www.google.com.tr/search?q=3ds+max+cloth+modifier+curtain&source=lnms&tbm=vid&sa=X&ved=0ahUKEwjjuoeqrLbLAhXBvnIKHRnuDKwQ_AUICCgC&biw=1440&bih=727


[email protected]
2016-03-10 16:39:07
  • Offline
  • Erkek
bu animasyon için cloth
designeverdesignever

bu animasyon için cloth modifier ile uğraşmana gerek olmadığını düşünüyorum. bir plane line ve path deform modifier ı ile halledilir. Plane i çiz ve eğim yönünde enine bol segment ver. kıvrımlı hali şeklinde bir line çiz. plane e path deform modifier ı uygula ve path i göster. pathi düzleştirip eğip büktüğünde plane de aynı şekilde davranacak. 2 dk. sürmez.


2016-03-11 03:41:54
  • Offline
  • Erkek
çok teşekkürler deniyorum suan
quetrisami selbes

çok teşekkürler deniyorum suan


2016-03-15 17:21:48
  • Offline
  • Erkek
bu dediğiniz olayı yaptım
quetrisami selbes

bu dediğiniz olayı yaptım designever fakat olay cok başka oldu muhtemelen hata yapıyorum biyerde

plane çizdiğim lane üzerinde sadece oldugu gibi hareket ediyor yani ray görevi görüyor o çizgide bir tren gibi ilerliyor


2016-03-15 17:34:31
  • Offline
  • Erkek
Çizdiğin spline ın modifier
designeverdesignever

Çizdiğin spline ın modifier panelinde vertexlerinden birini seç ve hareket ettir. Hareketin başı ve sonunu key frame de işaretle. Path deform un kendi parametreleri kaydırma gibi işlemlere sebebiyet vermesi normal (örn:percent) ama sen o parametlerden ziyade spline ın vertexlerini hareket ettir. Böylece plane de aynı spline gibi eğilip bükülecek. path deform un kendi parametrelerini de ek kontrol için extra olarak düşün.


2016-03-17 00:13:03
  • Offline
  • Erkek
Line çiz, ortadan 1
GoGagogaAvatar

Line çiz, ortadan 1 tane bezier veya smooth vertex koy ve biraz aşağı çek. Sonra sahnede 3 adet point yerleştır ve herbiri line ın vertexlere snap ile yanaştır. Line ın birinci vertexi işaretle ve Linked xform modifier ekle. Modifierden ise pointi seç ve artık o vertexi point ile haraket edebilirsın. Her vertexe aynısı uygula ama 2nci vertexi seçmek için xform üstüne edit spline modifier ekle, ordan diğer vertexi seç ve gene linked xform ile ayni şey yap. 3ncu vertex için de ayni kombinasyonu yaparsın. Artık line ın hakımiyet sende şimdi uc vertex e eklediğin pointları istediğin haraketli objeye linkle. Line e de extrude modifieri ver istediğin boyda ve üstüne shell yap. Animasyonda orta vertexi ister expression ile haraket ettirirsın, ister manuel. Eğer karmaşık geldi ise, max projesini hazırlayp eklerim buraya


eAs
2016-03-17 05:59:48 Edit:2016-03-17 06:01:42
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!