Genel Konular : Low poly hakinda bilgi sahipi olan bakabilir mi ?
Arkadaşlar bir objeyi low poly yapmak için baştan düşük poligonlami çalışmak gerek
yoksa poly düşürmek için ekstra bir araç varmi ?
- Offline
Modellenecek objelerin modelleme sırasında en kısa yontemle ve polgonla modellenmesidir. Modellemede en buyuk zorluk budur. Bir objeyi herkez aşağı yukarı modelleme yapar fakat önemli olan en az polygon ile yapabilmektir. Bunun nedeni sahnenin az yer tutması, render suresı azalması v.b. nedenlerle gereklidir.
- Offline
- Erkek
zbrush gibi karakter modelliyorsa bir kişi yüksek poligona sahip olur 3 milyon gibi atıyorum bunu 20-30 bin e düşürmek için ya programın kendi içindeki topolojisi kullanılır yada topogun gibi yardımcı bir program kullanılır karakterin çevresini örerek düşük polygon elde edilir
- Offline
- Erkek
Objeyi olması gerektiği gibi modellemek için yüksek poligon gerekebilir. Modeleme sonrası poligon sayısı düşürmek için üzerinde optimize modifieri atarak düşürebiliriz. Eğer poligon sayısından dolayı ekran kartını fazla zorlamasın derseniz objenizi basit bir box olarak gösterebilirsiniz. Bunun için objeye sağ tıklayıp object properties den display as box seçeneğini işaretlerseniz bilgisayarınızda daha verimli çalışabilirsiniz. Ekran temsili olaral bir box gözükür ama render aldığınızda modellediğiniz gibi gözükecektir. Özellikle modellemede turbosmooth modifieri kullanıyorsanız parametrelerinde iteration bölümümü değilde render iteration kullanırsanız yine ekran da yüksek poligon sayısını azaltmış olursunuz.
- Offline
- Erkek
Özetle videodaki gibi. :)
https://www.youtube.com/watch?v=kId11kY6_I8
- Offline
- Erkek
Herkesin harcı olmayan modelleme :)
- Offline
- Erkek
Low poly denilen olay genelde Oyun gelistirme sektorunde on sirada yer alir.
Diger bir taraftan Animasyon, Gorsel efekt yada film sektorundeki herhangi bir model icin low poly cok fazla yada asiri derecede onemli degildir
ve firmadan firmaya degisir.
Yani acikca ve kisaca ozetlemek gerekir ise:
2 CG uzmani ayni firmaya is basvurusunda bulunmus olsa ve
1. olanin tecrubesi 2. ile ayni olsa ve 2. Sahisin arti olarak
Low poly modelleme ile 1. sahisa gore ayni isin cikartmasi
2. sahisin isi almasi anlamina gelir bir bakimdan :)
Dedigim gibi bu yinede firmadan firmaya degisir..
- Offline
- Erkek
İzzet arkadasim,
Bu arada Hard Surface yada mechanic low poly modellemek cok kolay birsey :)
Low poly denildimi Organic modelleme olmasi lagzim :)
- Offline
- Erkek
Low poly için düşük polygonla başlamak her zaman iyidir. Yüksek polygonla başlayıp bazı modify araçlarıyla modelin polygonunu her ne kadar düşürsekte modelde bozulmalar olur. Geometrisinde bir düzensizlik olur. Mesela ben çalışmalarımda önce modelin gidişatıyla ilgili kafamda bir tasarım yapıyorum sonra programa döküyorum. Birkaç low poly örnekleri:
- Offline
- Erkek