Genel Konular : 5 dk`lık Muazzam Animasyon
Pro`lar yetişin ! 5 yıldır bu nane`nin içindeyim son 1 yıldır bunlarla yatıp kalkıyorum ama kafam fena halde karıştı.. almadığım eğitim seti kalmadı 3dsmax,maya,after effect,zbrush,real flow, pluginler rayfire 3d element trapcode falan fişman derken hepsinden el ile tutulur bişeyler yaptım ancak tahmin ettiğiniz üzre çok profesyonel ve el hızlılığımda yok ama niyetim dananın kuyruğunu koparmak. tüm programlardan yardım alarak hepsini kullanabileceğim realistic bir animasyon filmi yapmak ancak en uygun sıralamayı nasıl yapabilirim. senaryom hazır karakter modelleme bilgim gayet mevcut animasyon bilgim mevcut render da çok profesyonel değilim.. çıktıyı hangi program ile almalıyım yani max`de olayı bitirmeliyim sizce yoksa maya`da mı ? yapacağım animasyon filminin render referansını buradan alıcam.
http://www.youtube.com/watch?v=G9kXA7bvSx8 yaklaşık olarak bu şekilde olmalı yani cinametic trailer gibi 1 yada 2 yılda olsa yapıcam kafaya koydum. başlamadan önce Türkiye`de en profların olduğu yere bir sormak istedim. animasyon filmi 5 dk olucak..
- Offline
- Erkek
Oyun motoru kullanın. UE4 veya Cryengine ile rahat rahat o kaliteye ulaşabilirsiniz.
- Offline
- Erkek
Hiç düşünmemiştim bunu, ışık yaktın şimdi bana biraz araştırayım..
- Offline
- Erkek
Bence önce sahneleri bir plana koymakla başla render gelebilecek en son sırada, 5 dakika çok uzun bir süre hemde çok benim ikinci trailer 40 saniye olmasına rağmen 6 ay sürmüştü tabi tam zamanlaı yapmadığımı ve laptopda yaptığımı düşünürsek eh işte,
herşeyi kulanmaktan ziyade bunları anlamlı bir bütün içinde nasıl yaparsın planlaman lazım bu plandan sonra sekansları ayırman lazım sekanlardan sonra paln tasarımları ve efekler, kurgu diye gider yanii çok iş var ama heyecan varsa 3 yılda olsa biter
Oyun motoru için tavsiyeme orası ayrı bir dünya UE4 kullanman şu sıra senin için zor olabilir evet güzel işler yapar kalitelidir ancak karakterleri içine koyduğunda animasyon yapmaya başladığında bir dünya sorun la uğraşmak zorunda kalırsın bu programı ögrenmek ve mezıyetlerınden bırsey cıkarmak ayrı bır ıs, ancak denemeden yanılmadan da bırsey olmaz tabı
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
hocam senin yazman inan çok iyi oldu ya yani beklediğim adam sendin ama arkadasın dediği gibi oyun motorları gerçekten çok başarılıymış baktım biraz önce özellikle unreal ki zaten ben full paket yüklü çokda yabancısı değilim UE4`ün ama o konularda dediğin gibi basımı ağrıtır..
Evet şimdi her sahneyi ayrı planlıyorum ayrı tasarlayıp sekanslar halinde renderlarını aldıktan sonra görsel efekler ile birleştirip kurguluyorum. ama beni delirten olay 3dmax render süresi olacak ki UE4 bunu kısaltırsa UE4 de yapma taraftarı olabilirim. 5 dk`yıda yarıya indirsem haklı olarak daha iyi olucaktır..
- Offline
- Erkek
Bu plan süper oldu işte.. :) ben unreal`e dalıyorum ustalar. bazı karakterleri ve environment`ların tasarımlarını hazırlamıştım zaten buna göre biraz da unreal ile vakit harcasam zararı olmaz diye düşünüyorum.
- Offline
- Erkek
Hayırlısı ozaman, azim ve heyecan varsa herşey olur bunu biliyorum, umarım iyi şeyler çıkar
- Offline
- Erkek
Birde bolum bolum gitme diyecegim, tek basina yapicagin icin sikilabilirsin, Yani bir ay bir bolume yada sahneye odaklan, sonra bir baska odaya yada karaktere gec, once kaba kaba modelle, hatta sadece kutu bile olur, guzel bir animatik yap kendine,
ANIMATIGE cok zaman harca, kameralari vs son kararini ver, editi kitle sonra asil modellemeye gec, bu sana cok zaman kazandirir
- Offline
- Erkek
@setavu;
Unreal'a sıfırdan başlayıp oyun için karakter animasyon sistemi kuracam dersen dediğin doğru, baya vakit harcanması gerekiyor. Ama sadece animasyon render etmek için Matinee yeterli karakter animasyonlarını belli bir sırada oynatmaya. Launcher'ın Learn bölümünde Matinee adında bir proje var, onu temel alarak sayneyi ve kameraları nasıl kuracağınızı öğrenebilirsiniz.
- Offline
- Erkek