Genel Konular : Foto Gerçekçilik ve 3D`ye Yüklenme Yanılgısı
Foto Gerçekçilik ve 3D`ye Yüklenme Yanılgısı
uncfilm
FOTO GERÇEKÇİLİK ve 3D`YE YÜKLENME YANILGISI
()
Yukarıdaki resim, bir proje çalışmasının en ham halidir. (3D PROGRAM ÇIKIŞI) Final hali galerimde bulunmaktadır. Makale, kişisel yorum içermekte olup, bireysel görüşlerimi ifade etmektedir.
()
Foto gerçekçiliğin, VFX`in amaç niteliği ve varlık sebebi olduğunu hepimiz biliyoruz. Ancak üzerinde durmadığımız şey, foto gerçekçilik olgusunun salt 3d programla çözülemeyeceği gerçeğidir
Dünyanın hiç bir yerinde, profesyonel görsel çözümler salt 3d Programıyla yapılmaz. 3D programında size doğru ışık versiyonuyla yoğrulmuş ortalama bir gerçekçilik verilir. Projenin tamamlanması için composite yönlendirmesi yapılır. Bu noktada multipass ve elementlerin önemi ortaya çıkıyor.
Bir plan için, ortalama 40 layer aldığımızı hesap ederseniz, composite bileşkesine ne kadar önem verdiğimizi anlarsınız diye düşünüyorum... Burda en önemli konu, 3d programında doğrusal ışığı yakalamanızdır.
Peki doğrusal ışık nedir? Sahneye yerleştirilen GI ışıkları doğrusal ışık için yeterli mi?
Hayır değil...
Doğrusal ışık, kullanacağınız fondan tutun da kaplamaya kadar bir çok alanı kapsıyor. Bunları zaten biliyorsunuzdur. Ancak bu noktada bir ayrıntıyı önemsemeniz gerekiyor. Doğrusal ışık; kullanacağınız yansıtma öğeleri, fonla özdeş photon tavı ve renk kırılması gibi argümanları toptan barındırdığından, render alırken normalmap elementleri de kurtarmanız gerekiyor. Çünkü 3d programında aldığınız ışık, özellikle yöne ve açı değişiminde çok tutarlı sonuçlar vermeyebiliyor.
Aldığınız bu elementleri, composite programında kurmanız ve kurgulamanız gerekiyor ancak bu da pek kolay bir süreç değil. Compositte, light`a bağladığınız ışık, yön ve açıya göre, elemtteki renklerin tepkimesine göre ayrıca düzenlenmesi gerekiyor. Bunları doğru oturttuktan sonra, tek sıkıntı, ışık tepkimesinin material üzeirndeki kırılmasını düzenlemek bu diğerlerinden çok daha kolay bir iş...
Tüm bu yazdıklarımla anlatmak istediğim şey şu;
Foto gerçekçilik kesinlikle tek başına 3d programının işi değil... Tüm tasarımcı arkadaşların önce bu bilinçle hareket etmeleri ve element multipassların composite bileşkelerine uygulama mantığını kavramaları gerekiyor.
Yukarıdaki yazı, tek kare sanatsal çalışmaları değil, produksiyon motion efektleri kapsamaktadır.
Yönetim yardımcı olursa, multipassları içeren bir plan karesinin resimlerini buraya yerleştirmek istiyorum. Hepinize kolay gelsin
Sevgimle.
Mehmet ÇETİN
2015-02-14 15:19:57 Edit:2015-02-17 11:20:01
Hocam çok güzel yazmışsınız.
Hocam çok güzel yazmışsınız.
Tecrübelerinizi dersler hazırlayarak paylaşmayı düşünüyor musunuz ?
www.furkanyz.com
2015-02-14 17:25:28
dersler hk
uncfilm
hazırlayıp bitiremediğim bir sürü ders var. İş yoğunluğu ve yapım stresi yüzünden daralıyorum bazen. Biraz kafayı toplayabilsem en azından birini göndereceğim sayfaya.
Tebrik ve teşekkür ederim
Tebrik ve teşekkür ederim Mehmet Bey;
Piyasada sizin gibi insanların olduğunu bilmek çok keyif veriyor.
Bilgi paylaşıldıkça çoğalır.
Saygılarımla..
Asus PX79 Pro - Asus Geforce gtx 690 - Intel i7 3930k 3,5Ghz - OCZ 1000W Gold - 32 Gb 1600 Mhz Vengeance Ram -
2015-02-14 20:42:05
Multipass
Multipass için Open EXR`der giderim
©Mehmet KALAMAN | DXF
2015-02-15 13:49:59
Katılmamakla beraber düşüncelerede saygı
Katılmamakla beraber düşüncelerede saygı duymak lazım tabi.
``Herkesin hayatına kimse karışamaz``
Ben şu şekil yaparım
Bu bayan şu şekilde yapar
şu şu şekil
Yazıcı Cevaben
uncfilm
Yazıya not eklemiştim. Tek kare sanatsal çalışmalar hariç demiştim.
Benim bahsettiğim, profesyonel / Motion / VFX ve bunun da tek yolu bu. Katılmak zorunda değilsin elbette ama temel bir gerçekliği yok sayamazsın. Zira element ve multipass lar sadece bu amaca hizmet eder. Olayı "hayata karışmak" şeklinde yorumlamanı, sabah etkisine ve yeni uyanmış olmana bağlıyorum:)
Gerçek her zaman daha
Seke
Gerçek her zaman daha gerçektir. :)
2015-02-16 11:51:22 Edit:2015-02-16 11:51:42
Seke cevaben
uncfilm
Yapımcılar paraya kıyıp gerçeğini kullandıklarında öyledir :)))
Kapalı
Topic closed automatically because it`s been more than a year!