Genel Konular : Bilgi talebi
Etkin kullanıcalardan bilgi ihtiyacım var. yardımcı olursanız sevinirim.
Soru şu;
CINEMA 4D`yi, 3DS MAX`e tercih ediyorum çünkü...?
3DS MAX`ı CINEMA 4D`ye tercih ediyorum çünkü...?
Esenlikler dilerim
- Offline
max takim calismasi icin daha uygun diye biliyorum.
c4d ise tek bir kisinin herseyi kontrol edebilecegi sekilde sahis-sanatci agirlikli yapilmis.
ben c4d kullanicisiim.
---------------------------------------
tercih etme sebeplerim arasinda, tek basina hemen herseyi sunmakla birlikte kullanici dostu.bunu insan kullanacaklar deyipde yapmislar.en basit ornegin,icinde offline help modulu var.herhangibi birseye sag tiklayip help e basarsaniz size detayli bilgi veriyor,resimlerle acikliyor.autodesk urunlerinde boyle birsey yok.illa internete baglanacak gosterecek....
----------------------------------------------------------
cinema 4d tum modulleriyle kurdugunuzda bile tek bir programdir.arkanizdan is cevirmez,intertnete baglanmaz... max ise beraberinde onlarca program-servis kurar,bunlarin nezaman neden calistigini nerelere baglandiginizi anlamazsiniz bile.maxin hantallik sebeplerinden biri budur.
--------------------------------------------------------
max vray`a mahkumken, c4d nin cok guclu bir render motoru vardir.max kullananlar pek cok ek programla uv maplare vs vs hukmetmek icin ek imkanlar ararken,c4d kullanicilari zaten herseye sahiptir.ek programlar pek gerekmez.
c4d kendisini sanatci bazli gelistirirken,her guncellemede getirdigi ozellikler insanlarin tekil olarak daha cok isler yapabilmesini saglayabilecek sekildedir.
-------------------------
3d max piyasa programidir.sahibi autodesk maya gibi birkac 3d programin sahibi olmasina ragmen inatla bunlari birbirinden ayri tutar ve ozelliklerini birlestirmez.somurmeye devam eder.
c4d de surekli diger programlarla etkilesimler kurulur,after effects pipeline,houduni side fx gibi...c4d surekli kullanicilarina diger programlarla erisim ve birlesim saglar,kendisinde olmayan ozelliklerede erisim saglar..daha cok sey sunmaya calisir.buna son orneklerden birisi r16 ile gelen motion tracker.
---------------------------
son bir fark da, 3d max her gun tekil sanatci-kullanicilarini kaybderken,c4d her gecen gun kazaniyor.sanirim bu farklari basli basina olayi ozetliyor.
--------------------
birde motion graphic,-animasyon vs konularda c4d nin eline su dokebilecek program yok sanirim.
- Offline
- Erkek
Bir soru bu kadar detaylı, net ve anlaşılabilir cevaplanır.
İlgin ve detaylı anlatıma yönelik vakit ayırdığın için çok teşekkür ederim.
Son olarak cinema 4d içindeki bahsettiğin güçlü render motoru hangisidir, bilgilendirirsen memnun olurum.
Esenlikler dilerim
- Offline
Selam Mehmet,
arkadasin bahsettigi render motoru, physical renderer. Ama bence okadar da iyi degil, aldigin sonuclar hizli ama tatmin edici degil.
- Offline
- Erkek
cinema 4d nin render motoru 2 parcadir,birisi standart render,digeri pysical render.
pysicalda birebir tum kamere ozelliklerini lens ozelliklerini fiziksel bir sekilde rendera dahil edebilirsiniz.shuuter hizinda,focus odagindan,film isosuna,oradan beyaz dengesine ve hatta film-sensorun boyutuna ve verecegi noise kadar ....
sahsen c4d icin piyasada 7-8 kadar ek render motoru varken ve birkismini deneyip digerlerini videolarda ve sitelrinde incelemisken rahatliksa soyleyebilirimki cok birsey kaybetmiyorusunuz.aksine uyum ve direkt calisma oldugundan kendi render motorlari daha efektir.ha bazilari vray hastaligina tutulmuslar vs.... kendi gorusleri tabiki. ama deneyip gormekte gerekir yani,belki size baskasi iyi gelir...
c4d indirdiginizde,content browserda sss graphes diye bir sahne var... o sahneyi acin ve inceleyin.c4d nin gucunu gorun. uzumler asiri gercekci olmakla birlikte tek bi resim veya disardan gorsel eklenmemistir.hepsi c4d nin kendi shaderlariyla yapilmistir...render sonucunda zaten gorursunuz pysical render in nelere kadir oldugunu.
- Offline
- Erkek
Cinema 4d iyi bir program, ama materyal ünitesi pek kullanisli degil. Vray gibi istedigin materyalleri elde etmek biraz daha zor, bazilari imkansizda denilebilir.
- Offline
- Erkek
http://vimeo.com/27155590 suradan r13 deki hali gorulebilr.r15 de oldukca hizlanmakle beraber r 16 da daha test etmedim.
pysical renderin ozelligi super hizli yada su bu degildir.onun ozelligi fotografciliktan,filmcilikten anlayanlara essiz imkanlar sunmaktir.brnim gibi fotografcilik yapmis,bilgisi/tecrubesi olanlar icin pysical render motorunun sunduklari oldukca tatmin edici.
- Offline
- Erkek
alisinca materyal konusu proglem degil.az once verdigim videodaki uzum ornekleri gibi sadece kendi shaderlariyla harikalar yaratilabiliyorsunuz.
her bir kanal icin, layerler folderlar ile ic ice istediginiz kadar shader,effect veya gorsel ekleyebiliyorsunuz.sonucta ortaya itediginiz gibi bir materyal cikiyor....
bunlar bir yadar r16 versiyonunda specular e reflectane birlesiyor. eskisinden daha efektif bir materyal sistemi olusturmuslar.
- Offline
- Erkek
suda c4d de yaptigim programcik.programin imkanlarini sunmak acisindan bakabilirsiniz.xpresso gibi pyton destekli hayvani imkanlar sunan bir modulu var.ve bu modul programdaki herseyle entegre calisabiliyor.ortayada boyle seyler cikabiliyor.
http://www.youtube.com/watch?v=0zdXQjWvXgs
- Offline
- Erkek
evet layer sistemi var ama malesef Photoshop prensipinde calismakta, yani alt alta calisan bir sistem, node sistemi yok, mesela Nuke ve 3ds MAx`te gibi, onun icin materayal sistemi biraz daha zayif, ama tabiki kötü diyemem.
- Offline
- Erkek