Genel Konular : renderdeki temel mantık
merhaba arkadaşlar
her ne kadar çeşitli render yöntemleri olsada örnek olarak ışın izleme metodunda bir ışın en yoğun olduğu durumda bile kaç değişkeni hesap edip render son aşamasındaki görünüme sahip olur.
mesela aklıma gelenler şunlar.
-Işının izleyeceği yol
- gücü
-yansıyacağı yerler ve açıları
-kaç defa yansıma yapacağı
-ilk rengi
-alacağı renkler
-kırılma katsayıları
-kameraya olan uzaklığı
-gölge
sizinde aklınıza gelen aşamalar varsa yazarmısınız?
Amacım bir ışının kaç işlemden sonra son haline geldiğini kabaca tespitle render süresi hakkında bilgi oluşturma
- Offline
- Erkek
isteğiniz biraz uçuk olmuş :) , bu soruyu ancak render motoru yazanlar cevaplayabilir, ayrıca bu bilgileri öğrendiniz diyelim sizin render süresini öngörebilmenizde imkansız, sahnede okadar cisim varken hangi birini referans alıpda..... yok yok düşünmesi bile yoruyor.
- Offline
- Erkek
Render motorlarının işlem aşamalarını detaylı şekilde (seviyesi ayarlanabiliyor) gösteren günlükleri var.
Örneğin: Vray -> http://help.chaosgroup.com/vray/help/200R1/render_params_system.htm -> V-Ray log
- Offline
- Erkek
Teşekkürler paylaşımlar için :)
- Offline
- Erkek
Mutlak bir yöntem yok ve dolayısıyla her motor için aynı formülle çalışma zamanı hesaplanamaz. Evet temelde bir yöntem var gibi görünüyor ancak motorlar bunu farklı şekillerde uyguluyorlar.
En temel tanım, cisimlerden taşınan foton miktarının yaklaşık olarak hesaplanması.
Oldukça eski ve zor bir konudur, hatırı sayılır miktarda matematik biliyorsanız öğrenmeniz gereken:
https://en.wikipedia.org/wiki/Rendering_equation
- Offline
- Erkek