Genel Konular : Low Polygon Gerçeği
Merhaba Arkadaşlar
Oyunlar için düşük poligonlu çalışmanın önemini biliyoruz. Peki bunun kıstasları nelerdir. Kaç poligon aralığı düşük poligona girer. Objelerin büyüklüğü küçüklüğüne göre cinsine göre poligon sayıları nasıl olmalıdır. Bunlar hakkın bilgilendirici bir yazı yazacak olan var mı?
- Offline
- Erkek
LOW POLY (Düşük Polygon) NEDİR
Low poly dediğimiz şey daha az sayıda poligon örgüsünden oluşan 3 boyutlu bilgisayar grafiğidir.Yüksek poligonlu modellerin bulunduğu animasyon filmlerine ve özel efektlere nazaran low poly modeller daha çok gerçek zamanlı uygulamalarda kullanılır örneğin bilgisayar oyunlarında.Low poly de hız amaçlanır ancak görüntüyle ilgili istenmeyen sonuçlar da verebilir.
LOW POLYDEKİ AMAÇ
Bilgisayarlar 3 boyutlu bir objenin her bir poligonunun konum, renk, büyüklük gibi değerlerini hesaplayarak ekranda gösterirler. Low poly modellerde Genelde 4 ve daha fazla köşeli poligonlar yerine 3 köşeli triangle(üçgenler) kullanılır.3B objelerin triangle sayıları arttıkça bilgisayarların hesaplama süreleri de uzar dolayısıyla gerçek zamanlı render süreleri de azalır ve fps(frame per second [saniye başına düşen kare sayısı]) düşmeleri yaşanır.Low polydeki amaç da fps ve görüntü kalitesini optimum seviyede tutarak gerçek zamanlı render alınmasını sağlamaktır.
PEKİ NEKADAR POLİGON OLMALI
Eğer bir film yada özel efekt yapıyorsak poligon sayısı izleyiciler için okadar önemli değildir, onlar son hali göreceklerdir ve tatmin edici bir görüntü isterler.Ama eğer bir oyun yapıyorsak müşterilerin pc donanımlarını da göz önüne almamız gerekir çünkü yapacağımız oyun çok düşük bir fps de çalışabilir onların bilgisayarlarında. Bir insan şukadar triangle dan, bir araba bukadar triangel dan oluşacak diye birşey yok, bu tasarımcının zevkine ve tasarımcıyı bağlayan konulara kalmış. tasarımcıyı bağlayan konular da müşterinin bilgisayar donanımının performansı ve 3B modeldeki gerçekçi görünümün seviyesidir.Kısaca minimum poligon ile maksimum gerçekçilikte en az 24-25 fps yi yakalamaktır.
DÜŞÜK POLİGON ZAMANA BAĞLIDIR
Bir oyunun yada modelin düşük poligonlu olması için bir sınır değer yada eşik yoktur, yani 100 poligonun altı düşük poligon diyemeyiz.Bilgisayar performansları sürekli artmaktadır dolayısıyla 90 lı yıllarda bilgisayarlar için high poly olan bir model 2010 lar için low poly'ye dönüşmüştür. Örneğin "SUPER MARIO 64" oyunu 1996 yılında yayımlandığında devasal poligon sayısına sahipti o yıla göre fakat şimdiye baktığımızda low poly bir oyun olarak tanımlanıyor.
LOW POLY'NİN FİZİK MOTORLARINDA KULLANILMASI
Günümüzde bilgisayarlar milyonlarca hatta milyarlarca poligonu işleyip ekranda gösterebiliyor fakat iş, modellerin birbirleriyle etkileşimine gelince yani çarpışma,sürtünme,kırılma ya gelince bilgisayarlar hala çok yetersiz kalıyor, fps değerleri çok düşüyor, ama bu etkileşim basit low poly modellerle yapıldığında yada high poly bir modeli görünmeyen bir low poly model ile çevreleyip etkileşimi bu low poly model ile yaptığımızda tatmin edici sonuçlar alıyoruz.
bu yazıyı kısmen kendi görüşlerimden kısmen de şu linkten yararlanarak yazdım.
- Offline
- Erkek
Teşekkürler ilhan-m başka deneyimler ve bilgileri olan arkadaşlara açıktır başlık
- Offline
- Erkek
pc oyunları,mobil oyunlar ve yapacagın oyunun tarzına göre değişir polygon sayıları.
pc oyunları icin: örnegin assasin`s creed. ana karakter 35k-75k civarında polygona sahiptir.
bir stradeji oyununda: nesneler ufak olacagından ve cok fazla sayıda üretilip hareket ettireleceginden dolayı polygonlar düşük tutulur. en fazla 1k-3k polygondur.
mobil oyunlardada yine oyunun tarzına göre değişmektedir. 3d bir mobil oyundaki karakterlerde 3k ile 10k arasında değişir.
oyunların genelinde ana karakterler ve boss lar haricindeki diğer modellerin polygonları düşük olur. ana karakterler:70k polygon ise, oyunda sana saldıracak olan yaratıkların ki 10k-20k-30k gibi olur.
- Offline
- Erkek
Güzel bilgiler Halox. Yakın bir zamanda çıkacak bir korku oyunu için obje modellemeleri yapıyorum. İlk zamanlarda basmıştım poligonu gereksiz ve israf bir sürü poligon vardı. Sonra oyun denemelerinde fpsler düşük çıkınca hepsini revize edip poligon sayılarını %70 lere varan indirmelerle düzeltim. Şu an gayet güzel gidiyor çalışmalar.
Ekran görüntüleri ve takım bilgileri için buyrun
http://teamfrombeyond.com/
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
2161 poligon iyiymiş otobüs için. Gerçi düz hatlara sahip bir obje ama olsun.
- Offline
- Erkek
Şöyle linki bırakıp gideyim ben. :)
http://www.moddb.com/members/garyosavan/tutorials/3d-modeling-standart-for-game-developers-turkish
Low Poly`de dünyaca tanınmış ve modelleri bir çok oyunda kullanılan Papillon`un arşivine bir göz at. :)
http://www.turbosquid.com/Search/Artists/papillon
- Offline
- Erkek