Genel Konular : 3d gozluk icin strereoskopik kamera ve render

3d gozluk icin strereoskopik kamera ve render

Merhabalar, 3d egitici bir 3d cizgi film yapmak istiyorum ama filmin ciktisini 3d gozlukle izlenen strereoskopic goruntu olmasi icin render ve kamera icin ne yapmam lazim.bu konuda tecrübesi olan arkadaslar cevap verirse cok sevinirim..


https://www.youtube.com/user/3dmaxanim
2013-10-13 15:22:04
  • Offline
  • Erkek
Maya 2013 ile çalisiyorsan
koccAdnanAvatar

Maya 2013 ile çalisiyorsan yapacagin sadece panels=>stereo=>create stereocamera sonra stereo=> viewing mode => Anaglyph Bunu yaptiginizda perspectief görüntü realtime 3D stereoscopic görüntü olacak. Render almadada yine render ayarlarinda cameray'i stereo alacaksiniz yada sag görüntü ile sol görüntüyü ayri ayri render alip sonra video editingden birlestirerek stereoscopik elde edeceksiniz.Bunuda unutmamak lazim nasil bir 3D elde etmek istyorsunuz mesela mavi ile kirmizidan olusanmi yoksa gri tonlarla sag ve sol yöntemmi onada siz karar verecekisiniz hepsini ayarlardan ayarlayarak istediginze kavusacaksiniz. suraya bir göz atin:  tikla


Eğitim hayata hazırlanmak değildir ; Eğitim hayatın kendisidir.
2013-10-13 16:07:36
  • Offline
  • Erkek
maya değil de 3ds

maya değil de 3ds max ile çalışıyorum.Max için kırmızı mavi olacak sanırım..


https://www.youtube.com/user/3dmaxanim
2013-10-13 16:38:04
  • Offline
  • Erkek
Maalesef max`i birakali 10yil
koccAdnanAvatar

Maalesef max`i birakali 10yil oldu insallah bir max`i bilen bir arkadas anlatir...


Eğitim hayata hazırlanmak değildir ; Eğitim hayatın kendisidir.
2013-10-13 18:22:01
  • Offline
  • Erkek
En kolay yolu: Normal
murataksay

En kolay yolu:
Normal sahne ve herşey kuruluyken ( kamera Vray fiziksel kamera olması lazım )

3dsmax > Helpers > Vray > Vraystereoscopic
helper atınca sağ ve sol olarak render alabiliyorsun. (kamera aralığı 6.5 oluyor default )

Sidebyside render elde ediyorsun. Bunu daha sonra anaglyph(Red/cyan (standart)-kırmızı/mavi de oluyor ama az kullanılıyor.) veya ne gerekirse çevirirsin.

Veya daha kolay ve gelişmiş yolu:
3dhippie diye bir plugin var 3dsmax`a. Anaglif olarak direk önizleme bile yapabiliyorsun. Tavsiye ederim. 80 Euro gibi bişeydi ama bu iş yapacaksan deyiyor.
http://davidshelton.de/blog/
Ayrıca gözü bozma tehlike sınırlarınıda görebiliyorsun. izliyenleri 3D izlerken işgence çektirmemek için :D


İyi çalışmalar..


2013-10-13 21:28:35 Edit:2013-10-13 21:32:35
  • Offline
http://www.tr3d.com/forum/oku/genel/real-3d/  
ErkanErkan ÇALIŞKANAvatar

ANIMASYONA GÖNÜL VERENLERLE TANIŞALIM
2013-10-14 11:28:40
  • Offline
  • Erkek
Cevabın için teşekkür ederim

Cevabın için teşekkür ederim Murat. script spot da 3d render diye bir script buldum.Max 2014 de denedim kırmızı ve mavi render aldım ama net bir 3d oluşmuyor gözü çok yoruyor.Bu nun bir ayarı olsa gerek diye düşünüyorum.

3dhippie 3ds max 2014 de çalışmıyor.şimdi max 2013 kuruyorum umarım çalışır.

Default render kullanacağım için, Vraystereoscopic işe yarar mı acaba...


https://www.youtube.com/user/3dmaxanim
2013-10-14 11:29:07
  • Offline
  • Erkek
Erkan bey çalışmlarıız da

Erkan bey çalışmlarıız da 3 d tam olmuş.Ayar olarak camera odak noktası dedğiniz ne olabilir.

Bu ra ben http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/render-3d

scrip kullandım .


https://www.youtube.com/user/3dmaxanim
2013-10-14 11:43:43
  • Offline
  • Erkek
Malesef VrayStereo için vray
murataksay

Malesef VrayStereo için vray render açmak gerekiyor :(

Stereoscopic bilgin tam olarak nedir bilmiyorum ama eğer odak noktası, converge, kamera aralığı, ekran büyüklüğü gibi değerleri bilmiyorsan önce onları araştırmanı tavsiye ederim. En gelişmiş Polarize gözlük bile kullansan eğer o değerleri düzgün yapıp anlamassan kötü duracakdır :D

Balık Nemo`da Anaglifle bile izlenecek güzel 3D yapmışlar. İnceleyerek nereye odaklamışlar, nereye converge ayarlamışlar vs. görebilirsin.

3Dhippie`de rahatsız etmeden max ve min uzaklıkları gösteriyor, o açıdan çok işe yarıyor. Max 2013 yüklemeye değer bence..

iyi çalışmalar..


2013-10-14 15:22:37 Edit:2013-10-14 15:24:03
  • Offline
Ekde gönderdiğim fotoğrafda ortaya
murataksay

Ekde gönderdiğim fotoğrafda ortaya

Ekde gönderdiğim fotoğrafda ortaya converge ettim. En ön kısım ve en arkası sınırların dışına çıkmadığı için belli bir uzaklıkdan güzel duruyor. Sadece en öndeki ışık biraz rahatsız. Öne doğru gelen objelerın sınır çok daha yakın oluyor. Uzaklık yakın oldukca bu aralık da o kadar dar oluyor.

http://www.flickr.com/photos/murataksay/8468759325/

Burdakini incelersen. Converge`i en öne çektim. Burda arkalar rahatsız ediyor. Ön kısımlar güzel duruyor..  3d programlarda converge hatasız yaptığı için çok daha güzel durması lazım..


2013-10-14 15:36:36 Edit:2013-10-14 15:43:47
  • Offline

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!