Genel Konular : tris ? poly ? explode ? faydası ve farkları ?
arkadaşlar anlayamadığım bir konu var, oyun işi ile uğraşanlar cevap verebilirse çok memnun kalacağım.
oyun motorları poly düzeni kabul etmesine rağmen low poly modeller halen tris`e çevriliyor. Neden ? yani ben poly olarak kaydetsem ne değişecek ?
Bir ikincisi bir iki low poly modeli buldum internetten , örneğin bir kamyon modeli poligonları patlatılmış birleştirilmemiş, yani weld olmamış vertexleri bunun oyunlar için bir önemi var mı ? hızda bir artış mı sağlıyor ? Editable mesh veya editable poly altında sub modelde face`lerin patlatılmış olması oyun motorlarında hızı daha mı arttırıyor ? ya da neye faydası var ? aynı şekilde animasyon içinde kullanılsa render`a da faydası olur mu ?
- Offline
- Erkek
zaten senin gördüğün poligonlarda iki parçadan oluşuyor, oyun motorlarının direk üçgen yani mesh yüzey olarak almasının sebebi ekran kartlarının daha rahat ve iyi hesaplamasından kaynaklanıyor, render için pek birşey farketmez.
zaten mark açıklamış gayet iyi
- Offline
mark, hakan +1
Kesinlikle dediklerinize katılıyorum.
Zaten poly dediğimiz modellerde orta`da görünmeyen "hidden edge" ler var. Bir çok kez bunu göz ardı ediyoruz. Low poly objelerde bu ve smoothing groups etkili kullanıldığında iyi sonuclar cikiyor.
power of the optimization :D
- Offline
- Erkek
Yusuf bende onu merak ediyorum aslında sorumda ona yönelik
oyun modellerine baktığımızda invisible olan edgeleri visible yapmışlar.
Bende bunu sorguluyorum kendimce . Ne gerek var diye.
Model herşeyiyle düzgün oyun motoruna koyunca bunu kendisi zaten tris yapıyor. Poligon olarak (4gen) neden modellenip bırakılmıyorda illa invisible olan edgelere çıkartılmak isteniyor. Böyle bir şeyi bir oyun modelcisi yaparken neyi amaçlıyor. invisible edgeleri neden visible edgelere çevirip modeli tris olarak gösterme çabasında ?
- Offline
- Erkek
Triangle - Quad Kullanımı
Quad`dan (dörtgen) büyük olmamak kaydı ile "mesh" yerine "poly" kaydedebilirsin. Export sırasında sorun çıkmayacaktır. Bir yüzeyi zaten 3 genden daha küçük bir çokgen ile çizemezsin. Her zaman dörtgen kullanamazsın (Üçgen trafik levhaları, alpha yüzeyli uçak pervaneleri vb. objeler). Bu yüzden kullanabileceğin en düşük yüzey olan üçgene göre tasarlanmıştır tüm altyapılar. Çalışırken quad olarak çalışman tel, boru veya tank paleti gibi objeleri daha rahat unwrap etmeni sağlar. Patlamış veya birleştirilmemiş vertex bulunması modeli unwrap ederken başka bir tool program kullanılması, çok eski sürüm 3d program kullanımı veya herhangi bir exporter tool veya mod tool ile modelin bir oyundan çıkarılmış olmasına işaret eder. mesh_* isimlendirmesi veya abuk subuk texture isimleri varsa %99 model 3d model export veya hack programları ile alınmış demektir.
Gerekmediği halde Triangle Kullanımı
Triangle kullanımı tekerlek ve benzeri objelerde texture için 8`e bölünmüş pizza dilimi gibi sadece tek bir parça kullanarak unwrap ve boyama alanında maksimum alanı kullanmayı sağlarken programcı için benzer objelerin pivot noktalarını sıfır hata ile işaretlemesini sağlar. Bazen kullanmaları gerekmese dahi tile veya loop ettirilecek textureleri daha rahat kullanmak içinde bu teknik kullanılır. Weld edilmemiş vertexler çalışma hızında artış sağlamaz aksine zaman zaman programın çökmesine sebep olur.
- Offline
- Erkek
Peki bir modele Meshsmooth yada Turbosmooth uygulanmayacaksa,Sadece çizildiği gibi sunumu yapılacaksa (oyun moturuyla ilgili sormuyorum ) bir yüzeyde 5 vertex olmasının unwrapta bir sorun çıkarması olası mı. Biliyorsunuz ki Turbosmooth uygulayınca 5 vertex li yüzeyler sorun çıkarıyor sadece Quad yüzeylerde ve triangle yüzeylerde başarı sağlıyor. Benim 5 vertexli bir yüzeyim varsa ve yumuşatma kullanmayacaksam unwrap esnasında sıkıntı olurmu
Not: bu arada tankın aynasının arkasına denk gelen yüzeyde 5 noktalı bir yüzey gördüm yanılmıyorsam bu bir modelleme hatası değilmi.
- Offline
- Erkek
@3ddesigner örnek verilen model checkmate pro sertifikalı. Dörtgenden yüksek yüzey yok.
5 vertexli yüzey kullanacaksan el yordamı ile dörtgene çevirerek modifiye et.
- Offline
- Erkek
http://b1302.hizliresim.com/16/l/k846n.jpg
Resimde işaretledim, bir adet dörtgenden yüksek yüzey var.Bu arada amacım modeli eleştirmek falan değil öğrenmeye çalışıyorum ama halen soruma cevap alamadım.
- Offline
- Erkek
İşaretli alan iki parçadan oluşuyor. İç kısımdaki tek yüzey yine dörtgen. Sadece wire görünümde bakarsan görebilirsin. :)
Unwrapte sorun çıkarıp çıkarmadığını görmek için Relax tool ile deneme yapabilirsin. Sıkıntı çıkarırsa ancak onu kullandığında çıkarır.
- Offline
- Erkek
Zaten bir tane görüntü paylaşmışsın. Bende ona bakarak diyorum basbaya orada beşgenden oluşan yüzey var.İşaretlediğim yerde bir tane çizgi geçtiğini sadece sen mi görüyorsun. Görebililen başkaları varmı merak ediyorum. Bu açıdan görünmüyor Turbosquid de görülüyor diyorsan link verseydin bakabilirdim ancak burda besbelli o yüzey beşgen. Gözlerim net ve iyi görüyor şükür :)
Unwrap konusundada ozaman kesin birşey demiyorsun, kesinlikle kullanılmaması gerekir diye net birşey demiyorsun o halde anladım.
- Offline
- Erkek